{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afgift ved import af elbiler ???
  • #1   13. nov 2014 Bilen skal have en europæisk typegodkendelse, så koster den ikke noget i afgift. Dette gælder kun resten af året. Regeringen har kun afgiftfritaget el-bilerne til og med 2014 for at få gang i salget, men fra Januar næste år er det slut. Ved ikke med sikkerhed hvordan afgiften bliver beregnet, men det bliver ikke gratis

  • #2   13. nov 2014 Mekanichael

    Der er god chance for en forlængelse af den aftale der hidtil har stået på om fritagelse fra afgift. I øvrigt mener jeg at det er til og med 2015.


  • #3   13. nov 2014 du skal betale moms

  • #4   13. nov 2014 Ak94.

    Jeg betaler noget moms i Norge.

    Skal jeg så også betale i DK. ?


  • #5   13. nov 2014 Du skal vel betale moms i det land du vil registre bilen, naturligvis.



  • #6   13. nov 2014 jaa men det er en hele ny bil. og momsen er med i prisen.. så..

    jeg skal trække den norske moms fra prisen.
    og derefter ligge den danske til.. ? er det det som jeg er ude i.. ?


  • #7   13. nov 2014 jep

  • #8   13. nov 2014 du får norsk moms tilbage ved eksport fra norge til dk

  • #9   13. nov 2014 Er det ikke smartere at købe i tyskland og betale tysk moms istedet for dansk så?

  • #10   13. nov 2014 bmw i3 er kun 15.000 kroner billiger i tyskland og i Norge er den 60.000 kroner billiger. uden udstyr.
    med udstyr er pris forskællen 105.000 med det som jeg ville have i den.


  • #14   13. nov 2014 ja det ved jeg.. har lige været der oppe og arbejde.. men det med at de have fjernet momsen have jeg totalt glemt.

  • Claus C
    Claus C Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   20. mar 2015 Du skal ikke betale moms, afgift eller told hvis bilen er mere end 6 mdr. Gammel OG har gået mere end 6.000 kilometer, men det skal være import fra et EU land. Så Norge er en dum ide da bilene er billigere i Tyskland med denne præmis opfyldt. Se biler de Norge på bilbasen fra Norge - prisen der skal du gange med ca. 1,37 for, at finde den endelige pris i DKR.

    Har selv importeret 2 teslaer med ovennævnte krav opfyldt og så er det bare, at køre hjem og få den toldsynet - koster ca. 2.200 og så er der ikke mere i det??;)


  • Jess R
    Jess R Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #16   30. okt 2015 Claus C?

    Får du ikke momsen tilbage i norge ved udførsel af bilen?


  • Jess R
    Jess R Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #17   31. okt 2015 OG hvordan kan det være at en lettere brugt Tesla 85D 2015 der er betalt told og afgift af i norge koster ca 595.000(omregnet til DKK, 745.000 NKK)
    . Når en lettere brugt i DK koster 820.000.

    Jeg er har forstået at der skal betales moms og told ved indførsel til DK....OG derfor ender prisen tæt på det samme.
    Eller rettere jeg forstår det ikke..... Men det siges. Jeg skulle mene at moms kunne være differencemoms. Men hvis man handler privat er der da ikke moms mellem private??
    Jess


Kommentér på:
afgift ved import af elbiler ???

Annonce