{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.864 visninger | Oprettet:

Kjeld W
Kjeld W
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ændring fra 9 personer VW til 10 personer !!! {{forumTopicSubject}}

Kan nogen herinde fortælle om det kan lade sig gøre ?

Har snakket med den lokale synshal som beretter, at ændring af sædeplacering kun kan godkendes, hvis de samme beslag bruges og så skal VW godkende det.

Tanken er at skifte enkeltstolen ved siden af føreren ud med et bænkesæde. Dette kan lade sig gøre fordi befæstningen er nøjagtig den samme både på enkeltstol og bænkesædet.

Men kan det godkendes.

MVH

Kjeld Walther

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændring fra 9 personer VW til 10 personer !!!
  • #1   5. dec 2014 du skal jo så også ha bilen omreg, da det så er en bus. Og så skal der jo betales afgift igen. Samt du skal have kørekort til den.

• Kjeld W
    Kjeld W Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   5. dec 2014 Hej !
    Jo, men både 9 og 10 personer er jo "BUS" eneste forskel er stort og lille kørekort og jeg har det store. Hvorfor betale afgift ekstra ? 9 personers afgift er 180 % og 10 er 60 %. En skulle nærmere have penge tilbage ???????

Det store spørgsmål er stadig - kan det lovgivningsmæssigt lade sig gøre.

MVH Kjeld

• #3   5. dec 2014 Det burde det jo da fabrikken netop monterer bænkesædet i de samme beslag.
    Husk at installere brandslukker, vægttavler og at bilen (bussen) skal synes hvert år, storvognssyn smiley
    Jeg ville bare sætte sædet i, montere brandslukker og vægttavler, og så ride til syn smiley

• #5   5. dec 2014 Kjeld jeg må da med mit B kørekort køre med 9 personer uden at skulle have til bus.

Udgangspunktet i registreringsafgiftsloven er, at et køretøj, der har mistet sin afgiftsmæssige identitet, skal afgiftsberigtiges på ny som et nyt køretøj. I visse tilfælde gives et nedslag ved en sådan ny afgiftsberigtigelse, jf. eksempelvis § 5, stk. 12 og § 29 Skat betaler ikke reg afgift tilbage.

• #6   5. dec 2014 Det er ikke nok med stort kørekort når man skal køre bus. Der skal et buskørekort til.

• #7   5. dec 2014 du ændre den fra stor personbil til bus og det ender sikkert ud i ny afgift ,lige som når man ændre fra gule til hvide plader og omvendt

• kda k
    kda k Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 9 Følgere: 10 Svar: 40
    #8   5. dec 2014 Jeg ville sælge den og købe en 10 pres bus men hvis din bil er den eneste ene så kan du vel os eksportere den og få afgift tilbage og derefter importere den og betale den fri som 10 personers bus. Nu skriver du ik hvor gammel den er men nyre 10 pers busser skal ha fartskriver og blokeres til 100 km/t kan ikke huske skærings datoen

• #9   5. dec 2014 kda k det er da noget af det dummeste man kan gøre. For ved eksport tager skat jo 15 % af afgiften dog et minimums beløb på 8500. Så hvad er fidusen i at eksporter den og så importer den igen?

• #10   5. dec 2014 Eneste mulighed for at få lidt afgift tilbage. Er at exportere den, og så importere og syne/indregistrere den som 10 pers.
    Efter 1/10-2001 skal der være 3 punktsseler på alle fremadrettede sæder. Fra 1/1-2005 skal den være fartbegrænset til 100 km/t.

• kda k
    kda k Tilmeldt:
    jul 2009

#11   6. dec 2014 Til dig med det laaaaaaaaange navn! Det er rigtigt at du ikke får det hele tilbage men hvis ikke du gør det får du slet ikke noget men skal alligevel betale afg på en 10 pers

• #12   6. dec 2014 kda k detkommer da an på hvor meget afgiften er på ved eksport. er det en gammel bil kan det ikke betale sig. Da du jo intet får ud af det hvis det ikke er mere end 8500+ div udgifter for at hente den igen ved import.

• kda k
    kda k Tilmeldt:
    jul 2009

#13   6. dec 2014 Det er rigtigt det har jeg os taget forbehold for hvis du læser tråden

Kommentér på:
Ændring fra 9 personer VW til 10 personer !!!

Annonce