{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.151 visninger | Oprettet:

SKAL man omregistrere trailer? {{forumTopicSubject}}

Har lige købt en lille trailer superbilligt. Med papirer, plader osv. Planen er at den skal renoveres/ bygges om, og til den tid måske også synes. Men ind til projektet er færdigt er min plan "bare" at bruge den som den står. Jeg kunne forstå på sælgeren, at navnet på reg. Attesten er tilbage fra den oprindelige 1. køber/ejer, og at traileren har været købt/solgt mindst 3-4 gange siden 1. Mand. (Den er fra 1983) ingen har nogensinde omregistreret den ved overtagelse. Mit spørgsmål er nu. Må man egentlig det? Jeg ved det er " meget almindeligt" da traileren jo er dækket af bilens forsikring og ikke koster vægtafgift (under 500kg) men hvad siger loven?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SKAL man omregistrere trailer?
  • #3   9. apr 2015 jeg kører med en 500 kg trailer uden papir men med plader den er indregistret der er ingen problemer der smiley

• #4   9. apr 2015 Well, den som står på reg attesten ejer den. Ergo, om man SKAL eller ikke skal er kun et spørgsmål om du vil være tilfreds med at give penge for noget som ikke bliver dit. Opstår der et problem med den og politiet bliver involveret kommer du i problemer med at den ikke er omregget

• #5   9. apr 2015 #4 det er ikke rigtigt .
    hvis du læser på din reg attest så står der at ejeren ikke nødvendigvis er den juridiske ejer.
    At det så er dårlig stil ikke at omregge er så en anden sag... F.eks. en p afgift vil jo falde tilbage på oprindelig ejer/bruger

• #6   9. apr 2015 i må gerne rette mig men mener at have set at trailere også de små skal have en lovpligtig forsikring, mener det var noget med når man f.eks lånte sin trailer ud og den slags.

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #7   9. apr 2015 Moral og moral er nok så meget sagt, en af vores trailer er heller ikke blevet omregisteret overhovedet til trods for den oprindelige ejer er død og borte, selv i politiets øjne er det ok. Dette fik jeg oplyst da den på et tidspunkt blev stjålet, de er jo " beskyttet " af det køretøj de er koblet på

• #8   9. apr 2015 Truckerbenny

lyder bare meget underligt at man i og for sig kan køre rundt med en trailer som man som sådan ikke ''ejer'' på den måde. og som i dit tilfælde ville det jo være mere suspekt fordi den oprindelige ejer er gået borte.

• #10   9. apr 2015 Kasper c: Bare fordi man ikke har fået den synet behøver det jo ikke betyde at den ikke er vedligeholdt. Du laver måske kun de ting på din bil som syningshallen fortæller dig hvert andet år?

• #12   9. apr 2015 Der er muligt at dem der sælges ikke er blevet serviceret ordenligt, men så er det jo så bare købers ansvar, at sørge for at de bliver bragt i en forsvarlig stand inden de tages i brug. Men din påstand om at folk kun skifter dele når lortet ikke virker mere, er jo direkte latterlig. Naturligvis findes der folk der er ligeglade med sikkerhed/service osv. Men enhver der har en trailer, og vel og mærke bruger den mere end et par gange om året. Vil skuda vedligeholde den på samme måde som deres bil.

• #15   9. apr 2015 er traileren over 5år gammel, skal den synes og omregistreres ved salg.....

Kommentér på:
SKAL man omregistrere trailer?

Annonce