{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

Gæld i bil {{forumTopicSubject}}

Hej står i den trælse situation, at jeg i august sidste år købte en bil med pant i. Står nu og vil sælge bilen og der derfor først blevet gjord opmærksom på det nu, har så kigget slutsedlen igennem og kan se at sælger har skrevet at der ikke er gæld i.
Har derfor kontaktet sælger fordi jeg mener at han står med den da han har opgivet forkerte oplysninger men han nægter det.
Hvordan står jeg i sådan situation ?

ps bilen er maks 8000 værd og der er gæld i for 22000

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gæld i bil
  • #3   1. maj 2015 Har lige rettet lidt i tråden smiley det er et forsikringsselskab som har taget pant i bilen da en tidligere ejer skyldte dem penge. men gælden er stiftet i 2007 så derfor forstår jeg ikke at de ikke har gjord noget ved det

• #4   1. maj 2015 Har snakket med dem og de sagde at der stadig manglede penge smiley

• #6   1. maj 2015 Kan det ikke løses på andre måder da jeg helst ikke vil ofrer penge på det smiley

• #8   1. maj 2015 Så står jeg stadig med gælden så det hjælper ikke noget smiley

• #10   1. maj 2015 Jeg står vel stadig som ejer af bilen hvor gælden er i?

• #12   1. maj 2015 okay smiley

• #14   2. maj 2015 Du er i din fulde ret til at få pengene tilbage fra tidliger ejer, og selvfølgelig overdrage bilen til ham igen.
    Han må ikk sælge en bil med gæld i!!!
    Mener faktisk det er strafbart!!
    Så hvis han ikk vil købe den tilbage, kan du gå til politiet / fogedretten med slutsedlen..

• #15   2. maj 2015 i sådan en type sag burde du kunne søge om at få fri process hos advokat. bare book et møde hos en advokat og fremlæg sagen med de papirer du har

• #17   2. maj 2015 Faktisk er man i mine øjne som køber selv nød til at være en smule skeptisk og kontrollere om der rent faktisk er gæld i bilen eller ej. Og i det her tilfælde der er det bilens NUVÆRENDE ejer der hænger på gælden. En af mine kolleger har lige haft solgt hans bil og der står det faktisk i hans lån, at banken forbeholder sig retten til at indkræve gælden hos ham hvis den ikke bliver betalt af den nye køber mm.

Så der er faren selvfølgelig at den nye køber IKKE betaler og man så hænger på den, medmindre den nye køber har skrevet under på slutsedlen og der noteret at han agter at betale gælden ud.

• #18   2. maj 2015 Jeg fatter simpelthen ikke at der er så mange problemer med det.. Man har ALLE muligheder for at tjekke det inden man køber bilen.
    Der findes App's, og et hav af hjemmesider efterhånden...

Undskyldningen er der bare ikke! Jeg kan ikke lade være med, inderst inde at være lidt hånende efterhånden.

Kommentér på:
Gæld i bil

Annonce