{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.229 visninger | Oprettet:

Rasmus J
Rasmus J
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Garanti på køb af brugt bil, med "6 mdr. 100% Garanti" {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har købt en brugt Peugeot 107, 2008 hos Silkeborg Bilcenter i midt Maj måned '15. På slutseddel står der "6 mdr. 100% Garanti" (se vedhæftede billede).

Nu står jeg i den situation at jeg tror lydpotten er røget og bilen "hopper" en del når man kører stille og roligt.
Jeg får så at vide af forhandleren at garantien ikke dækker udstødning, hvilket jeg ikke kan forstå når der udtrykkelig står "6 mdr. 100% garanti".

Nogen der har en ide om jeg er berettiget til at få kigget/udskiftet denne og andre fejl opstået efter købet? Jeg har samtidig fået bilen fiansieret samme sted.

- Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garanti på køb af brugt bil, med "6 mdr. 100% Garanti"
  • #1   27. jul 2015 det med bagpotten tror jeg går under sliddel, der skal du nok ikke forvente noget.
    at bilen hopper, er nok en tændspole, det burde gå under garanti

• #3   27. jul 2015 Udstødningen er vel lidt flabet at kalde en sliddel, ja den ruster men burde være dækket af en "100%" garanti i min verden. At han så stadig står med 2 års reklamations ret, lige meget havd han skriver er så en anden sag.

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    feb 2014

#4   27. jul 2015 Forhandleren talte ikke om nogen "sliddel", blot at den ikke var dækket af garantien. Jeg vil mene at når der er tale "100% garanti", så skal dette også dække en lydpotte. Bevares, ja den bliver slidt, men ikke at den skal "gå efter 2 mdr. brug" af bilen.
    Den hopper lidt ligesom at "køre over små huller i vejen" ved langsom kørsel. Så om det er en tændspole må jeg lade stå hen i det uvisse.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #5   27. jul 2015 det næste du vil ha dækket er vel skiver og klodser ? den er fra 2008 hvad forventer du af holdbarhed på en original lydpotte ??

• #6   27. jul 2015 Holdbarhed på original potte?? omkring 10 år mindst, det er ikke unormalt.
    Men forstår ikke du ikke lurede den potte af ved købet, den har jo været rådden allerede der?
    Synes at den må gå på garantien når den er anført som 100%

• #8   27. jul 2015 tja ,han kan jo prøve at bevise den ikke var der da du købte, (fx at din garage ,ligger i vesterhavet) http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/brugt-bil-hos-forhandler

• #9   27. jul 2015 er bilen passet med alle service osv ?

• #10   27. jul 2015 Uanset om fejlen var der, da den blev købt, og hvad det er for en defekt del, der er tale om, kan det ikke diskuteres, om den skal skiftes eller ej - det skal den. Når man køber en bil med "100 % garanti", skal alle defekte dele udskiftes på forhandlerens regning i garantiperioden.

Hvis du tilfældigvis er medlem af FDM, kan du prøve at få dem til at skrive et brev til forhandleren. I modsat fald er du nødt til bare at presse på selv - og i sidste ende alliere dig med en form for retshjælp eller advokat.

... med mindre du har modtaget et separat stykke papir, hvor der står nogle garantibetingelser.

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    feb 2014

#11   27. jul 2015 #9 Ja den har overholdt alle services.

• Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    feb 2014

#12   27. jul 2015 #10 Jeg vil også mene at "100% garanti" dækker ALT. Jeg er ikke medlem af FDM men det kan jeg hurtigt blive og jeg vil kræve min ret. Der er heller IKKE et separat papir der indeholder garantibetingelser.

• #13   27. jul 2015 Hvis der ikke er nogle separate garantibetingelser, så betyder 100 % garanti, at han skal dække alt. Den vinder man i retten på - det er helt sikkert.

• #15   27. jul 2015 Sådan en udstødning koster 1100 kr for en komplet udstødning.. Jeg gad simpelt hen ikke bruge noget som helst tid på at sloges over de penge.. En udstødning vil gå til og du kan ikke gør noget for at den ikke går til..

Jeg fandt denne tekst inde på Vagcars

Jeg har lige fået svar fra FDM.

Udstødningen er ikke dækket af reklamationsretten, da det bliver betegnet som en slid del. Så der er ikke så meget at gøre.

• #16   27. jul 2015 Der er stor forskel på garanti og reklamationsret. Har man givet 100 % garanti, må man også dække udstødning.

• #17   27. jul 2015 Sælger skriver selv GARANTI 100%, så den hænger han på.

• #18   27. jul 2015 Forhandleren skal dække ALLE kommende fejl på bilen i de første 6 måneder. Og selvfølgelig en defekt udstødning. Ellers skulle der stå "Undtagen sliddele" et eller andet sted. Så medmindre der står på bagsiden af slutsedlen, hvilke undtagelser er der, har han ikke ret til at afvise noget som helst, når der står "100% garanti"... Dette er ikke blot reklamationsret...

• Kim A
    Kim A Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #19   22. jan 2017 Den garanti du har fået er ikke Pind sådan er det men lad vær med at købe noget ved dem hilsen kim

Kommentér på:
Garanti på køb af brugt bil, med "6 mdr. 100% Garanti"

Annonce