IF Indtræder i sikredes eventuelle erstatningskrav overfor en ansvarlig skadevolder {{forumTopicSubject}}
Er der en som kan forklare hvad sætningen betyder....
I10 Erstatning ved skade
If kan enten erstatte den indtrufne skade med et kontant beløb eller lade køretøjet eller dettes udstyr reparere.
Forsikringstageren må ikke uden selskabets samtykke træffe aftale om erstatningskrav.
Forsikringstageren kan dog lade udføre mindre reparationer såfremt det vil være ulovligt, at køre videre med køretøjet og kørsel ikke kan udsættes.
If Indtræder i sikredes eventuelle erstatningskrav overfor en ansvarlig skadevolder.
Sagen kort;
Holdt for rødt lys da en stiv grønlænder kørte ind i fronten på min bil og fik ridset kofangeren.
Politiet kom ud og optog rapport, samt alle oplysninger på modpart.
Modpart er nok ret svær at få fat på da han sikkert ikke har noget fast sted at bo samt ikke har penge til at erstatte det han har ridset.
IF siger at de vil gøre hvad de kan for at hive pengene ud af manden - som vist nok har en eller anden form for forsikring - men kan de ikke få fat i ham eller få ham til at betale, så kommer jeg selv til at hænge på udgiften til ny kofanger.
Jeg tænker bare at når der ER en kendt skadevolder, så må det da være IFs problem at få pengene hjem igen til dækning af skaden........ eller er det mig som helt har misforstået sætningen
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
Så er skaden dækket (efter modregning af evt. selvrisiko), så skal du ikke selv betale. Med mindre IF har forbeholdt sig erstatningspligtig i den givende situation.
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.299
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 401
Der er jo en rapport fra politiet der beviser din uskyld i sagen, så derfor mener jeg, at det er mærkeligt hvis forsikringsselskabet opkræver pengene hos dig.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Den ene medarbejder fra IF sammenligner det med en parkeringsskade hvor modparten smutter uden at oplyse noget til skadelidte.
Da jeg så spurgte til hvad politirapporten så skulle til for kom der ikke rigtigt noget svar på sammenlignen af de 2 typer skader.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 401
IF Indtræder i sikredes eventuelle erstatningskrav overfor en ansvarlig skadevolder