{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

IF Indtræder i sikredes eventuelle erstatningskrav overfor en ansvarlig skadevolder {{forumTopicSubject}}

Er der en som kan forklare hvad sætningen betyder....
I10 Erstatning ved skade
If kan enten erstatte den indtrufne skade med et kontant beløb eller lade køretøjet eller dettes udstyr reparere.
Forsikringstageren må ikke uden selskabets samtykke træffe aftale om erstatningskrav.
Forsikringstageren kan dog lade udføre mindre reparationer såfremt det vil være ulovligt, at køre videre med køretøjet og kørsel ikke kan udsættes.
If Indtræder i sikredes eventuelle erstatningskrav overfor en ansvarlig skadevolder.

Sagen kort;
Holdt for rødt lys da en stiv grønlænder kørte ind i fronten på min bil og fik ridset kofangeren.
Politiet kom ud og optog rapport, samt alle oplysninger på modpart.
Modpart er nok ret svær at få fat på da han sikkert ikke har noget fast sted at bo samt ikke har penge til at erstatte det han har ridset.
IF siger at de vil gøre hvad de kan for at hive pengene ud af manden - som vist nok har en eller anden form for forsikring - men kan de ikke få fat i ham eller få ham til at betale, så kommer jeg selv til at hænge på udgiften til ny kofanger.

Jeg tænker bare at når der ER en kendt skadevolder, så må det da være IFs problem at få pengene hjem igen til dækning af skaden........ eller er det mig som helt har misforstået sætningen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  IF Indtræder i sikredes eventuelle erstatningskrav overfor en ansvarlig skadevolder
  • #1   1. sep 2015 Du får erstatning af IF. IF vil så prøve at få penge via modpartens bilforsikring.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #2   1. sep 2015 eller ulykkesforsikring/personlig hvis han ikke har kørt på en ansvarsforsikrings pligtigt køretøj smiley

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #3   1. sep 2015 Teksten skal tolkes direkte i overensstemmelse med Erstatningsansvarslovens 22.

Så er skaden dækket (efter modregning af evt. selvrisiko), så skal du ikke selv betale. Med mindre IF har forbeholdt sig erstatningspligtig i den givende situation.

• #4   1. sep 2015 Hvis manden har en ansvarsdækning betaler den skaden. Ellers er det din kasko dækning som tager skaden. Har du ikke kasko på den hænger du selv på skaden

• #5   1. sep 2015 Har kaskoforsikring, men IF mener jeg skal dække selv hvis manden ikke er til at få fat på eller ikke har penge / forsikring....

• #6   1. sep 2015 Læser det som at IF indtræder som dig i sagen, ie sådan at du får dine penge som du skal. Hvorefter at IF enten vil inddrive pengene via hans forsikring eller fra ham kontant.

• #7   1. sep 2015 Det mest logiske for mig i sådan en sag her, hvor skadevolder ikke har nogen forsikring, vil være at dit forsikringsselskab betaler for skaden, og derefter sagsøger skadevolder.

Der er jo en rapport fra politiet der beviser din uskyld i sagen, så derfor mener jeg, at det er mærkeligt hvis forsikringsselskabet opkræver pengene hos dig.

• #8   1. sep 2015 Det er nemlig lige præcis det at der er en kendt skadevolder der gør mig harm over de stadig vil komme til mig og kræve selvrisiko eller betaling for regningen.

Den ene medarbejder fra IF sammenligner det med en parkeringsskade hvor modparten smutter uden at oplyse noget til skadelidte.
    Da jeg så spurgte til hvad politirapporten så skulle til for kom der ikke rigtigt noget svar på sammenlignen af de 2 typer skader.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #9   1. sep 2015 Det kan være du skal udlægge kasko til sagen er afgjort

• #10   2. sep 2015 Hvis du er medlem af FDM, så prøv at kontakte dem. De ved hvad der skal ske i sådan en sag.

Kommentér på:
IF Indtræder i sikredes eventuelle erstatningskrav overfor en ansvarlig skadevolder

Annonce