{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.500 visninger | Oprettet:

Mads K
Mads K
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 26

Nummerplader ved forhandleren {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg har lige været nede med min gamle bil ved en forhandler som har købt den kontant.
Han har beholdt mine nummerplader på fordi han siger at han vil se om han kan sælge den inden for 2-3 uger.

Han sagde der var en regl nede ved dem at han kunne beholde den med sammeplader på i 2-3 uger og hvis han ikke får den solgt inden da skal han omregistrere den.

Mit spørgsmål er så til jer!
7 9 13
Hvis han nu kører i den også han smadder den er det så min forsikring der skal betale ? Fordi det burde det da overhovedet IKKE at være.

Eller har han en slags forsikring som der dækker det??

På forhånd tak!

Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nummerplader ved forhandleren
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #2   9. nov 2015 Det går ikke ud over din forsikring hvis han smadre bilen nu.. Ikke så længe du har papir på handlen smiley
    Der er en ejerskifte forsikring der dækker sådanne ting

• #3   9. nov 2015 Han har ret til de 3 uger, den er dækket af din forsikring, men sker der noget går det ikke ud over dig, men du kunne have afmeldt den da du afleverede den

• #4   9. nov 2015 Det er dit selskab der hæfter for skaden ved salg ikke dig som ejer. Og folk har op til 3 uger til at omreg efter den gamle regel. Har du en slutseddel så ville jeg ikke være nervøs. Da du så efter de 3 uger kan tvangs afmelde den. Og det er så fra datoen på slutseddelen.

• #6   9. nov 2015 Hvad er forskellen?

• #7   9. nov 2015 Der er da stor forkel på ret og pligt.
    Han SKAL have omregistreret inden 3 uger, men lige når det er en forhandler burde det ikke være det store problem, hvis ikke der er sket noget inden 3 uger, ville ejg nok lige give ham et kald, og hvis ikke han gør noget kan du tvangsafmelde den. Men som udgangspunkt har han ikke ret til noget som helst.

• #8   10. nov 2015 Han har ret til at beholde pladerne på i indtil 3 uger, pligt til at omregistrere inden der er gået 3 uger. Hvis han har muligheden for at få den solgt videre indefor de 3 uger kan han omregistrere uden at skulle betale for nye nummerplader smiley

• #9   10. nov 2015 Synes det lyder et nummer for smart fra forhandleren, det der.

Ja han har tre uger til at omregge, men nu holder den hos ham og kan beses de næste tre uger for din regning hvad angår afgift og forsikring, dvs det koster ham ikke en krone at have den holdende til salg.

Var det mig havde jeg aftalt øjeblikkelig omregistrering.

• #10   10. nov 2015 Hvis det er byttehandel hvor forsikringen overgår til en ny bil koster det ikke ekstra ( det er det ikke i dette tilfælde)

• #11   10. nov 2015 Det er underordnet hvad man gerne vil, det er loven der siger man skal have de 21 dage, og det går ikke ud over din premie i forsikringsselskabet.

Dog er det et smart trick at forhandleren bruger, netop for at spare nye plader, men vend den lige til egen fordel, og så få en extra rabat/tilbehør for pladerne smiley

• #12   10. nov 2015 Husk straks at ringe til dit forsikringsselskab og sige den er solgt

Besked, ved salg og afhændelse
    Du skal straks give os besked, hvis du sælger eller på anden måde
    skiller dig af med bilen.
    Genoptagelse af forsikringen, efter afmelding eller ved skift af bil,
    sker efter vores nyeste vilkår og priser.
    Husk at gemme slutseddelen som dokumentation for ejerskifte,
    hvis der sker en skade før bilen bliver omregistrere

• #13   10. nov 2015 Loven siger da ikke noget som helst om at man SKAL have 21 dage det er altså noget vrøvl.
    Ved privat er der i min verden 0 dage, skal omregistreres inden bilen forlader min matrikel ellers beholder jeg den.
    Ved forhandler må man jo vurder om det er et fornuftigt fortagne, og så ellers ringe til forsikringen, er den ikke afmeldt/omregistreret inden 3 uger må den så tvangs afmeldes efter et opkald til forhandleren.
    Men husk nu lige hvem der får evt fart/P-bøder i de 3 uger.

• #14   10. nov 2015 Bjørn du hæfter ikke for bøder, hvis du kan bevise du har solgt bilen.

• #15   10. nov 2015 Bjørn i
    Det er også helt ok, men i den virkelige verden er det lovmessigt at man har 21 dage i sammenhæng med at du ikke hæfter for evt forsikringsskader og fartbøder.

Det er derfor man laver købs/salgs papir smiley

• #16   10. nov 2015 Hmm tænker folk slet ikke på når de sælger en bil, at det kan gå de 3 uger? og så forlange lidt mere for bilen, så de får dækket de 3 uger den står med de plader på?

Kommentér på:
Nummerplader ved forhandleren

Annonce