{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

GOLF 2 TD {{forumTopicSubject}}

Hej,

jeg har købt en golf 2 1,6 benziner - med en 1,6 td motor.

Er reglerne som der står i dette link ?

http://golf2.dk/forum/viewtopic.php?f=21&t=28286

Ifølge linket skal man bare køre til syn og få ham til at skrive i papirene at det er blevet en diesel.

skal man til at betale en masse i reg.afgift, eller er det bare et syn ?

håber i kan hjælpe mig, for jeg syntes ikke jeg bliver ret meget klogere af at google det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GOLF 2 TD
  • #3   14. jan 2016 det er jo to forskellige meninger smiley

• #6   14. jan 2016 jeg siger mange tak kim smiley

• #8   14. jan 2016 Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der skal bruges.

Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen også.

En motor består af mange enkeltkomponenter, men vigtige er især topstykket, motorblokken og krumtappen. Udskiftning af en eller flere af disse komponenter (fx til indsprøjtningstopstykke), eventuelt kombineret med udskiftning af andre dele, betyder at der skal betales afgift af køretøjet, hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct. Motorombygningen bliver i disse tilfælde sidestillet med en egentlig motorudskiftning.

Citat fra Skat

http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947435

• #10   14. jan 2016 Det er også sådan jeg forstår reglerne nu smiley

• #11   14. jan 2016 Den oversteg jo heller ikke 20%, så reglerne er uændret

• #13   15. jan 2016 du skal finde ud af hvilken motor der er lagt i

1V 60 hk
    JR 69 hk
    SB 80 hk
    er de eneste der typegodkendt til golf 2 og ingen af dem overstiger 20% af den svageste 1.6 (69 hk) motor

da der er importeret rigtig mange 1.6 td biler kan man falde over 3 andre td motorer
    CY
    RA
    MF
    de er fuldt ud identiske med de andre
    disse er ikke godkendte til golf 2 ud fra motor koden og en lidt for vågen synsmand vil kassere ombygningen ( det har jeg prøvet engang )

ellers er det fuldt ud lovligt når bilen er synet og der er ingen reg afgift på ombygningen

• #14   15. jan 2016 jeg må vidst ud med en lommelygte og finde det motornummer smiley tak for hjælpen

Kommentér på:
GOLF 2 TD

Annonce