{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.450 visninger | Oprettet:

En bil har ramt mig (parkeringsplads) {{forumTopicSubject}}

ved godt at det har været oppe før, men har brug for nogle meninger!

imorges på jobbet bakkede min kollegas kone ind i min bil da hun satte ham af - det var ret nemt at se at det var hende der ramte mig da skaden på min bil er på siden og hendes skade er bagpå

men nu går hun på tværs og mener at jeg er bakket ind i hende, og at hun ikke var i bevægelse (hun var på vej ud af en bås)
(båsene er overfor hinanden med en vej imellem


Jeg derimod var ud af min bås og var slået i første gear, da jeg så hendes bil komme


Jeg var ret cool (synes jeg selv) og sagde at hun ikke skulle tænke på min skade (bagskærm bulet og malingen er knækket på kofangeren) - fordi det bare en en gammel prut peugeot

Hendes kofanger var hoppet ud af styret, men kunne klikkes fast, og så var der kommen en lille skramme (0.5mm-1cm)


Nu synes de så at det er min skyld, og jeg er så uenig, og for at være ærlig flyver jeg sidelæns hvis den bliver dømt 50/50


Men vil gerne høre jeres meninger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En bil har ramt mig (parkeringsplads)
  • #1   14. jan 2016 Med det sagt har jeg meddelt ham at hvis vi tager det via forsikringen skal jeg selvfølgelig have lavet både plade og maler arbejde

  • #2   14. jan 2016 det kan da ikke passe at to kolleger imellem ikke kan finde ud f sådan en bagatel..

  • #3   14. jan 2016 Ford:

    Nej, jeg tænkte også at det var en bagatel....
    Men hans kone har åbenbart blæst det totalt op - og damer har magt

    Det er så galt at han idag har meldt sig ud af der AMR udvalg vi sidder sammen...

    og jeg er ikke engang sur smiley


  • #4   14. jan 2016 Det var da skræmmende.. er han lidt hjerneskadet..? Altså når ikke der er taget billeder eller er nogen beviser på noget punkt kan i jo benægte... Men så vidt jeg forstår er det meldt til forsikringen?

    Men en ting er sikkert.. Du skal ikke have dialog med deres forsikringsselskab.. Det er din forsikring der skal tage kontakt til dem.!!


  • #5   14. jan 2016 Jeg var på nat, men har kontaktet mit forsikringsselskabs "akut" ting og de har lavet et notat

    Han skrev at jeg var bakket ind i dem - men som jeg ser det kan jeg ikke bakke sidelæns?

    med så små skader synes jeg bare at man skulle sige skide være med forsikringen, jeg var frisk på at sende ham et nummer til en maler der kunne ordne den lille rids for småpenge


  • #6   14. jan 2016 Han plejer at være cool nok - så da jeg hørte at han var spasset ud blev jeg da lidt overrasket

  • #7   14. jan 2016 fandme crazy.. men det er nemt nok at få en skade på siden af bilen i bakgear.. smiley og det er seriøst.. det er der mange der laver

  • #8   14. jan 2016 jeg havde nok lige taget en snak med chefen og fortalt hvordan tingene hænger sammen.

  • #9   14. jan 2016 Den dumme kost.

    Så får man næsten lyst til at skaffe en brugt kofanger i samme farve som din nuværende og sætte på, hvorefter man så bare kan sige at man slet ikke har været involveret i noget. Medmindre der selvfølgelig er billeder på stedet..

    Eller bare køre hjem fordi deres hus en aften og så lige give deres bil én med nøglen. Jeg ved godt at det er selvtægt, men nogle mennesker fortjener det satme. Specielt når de prøver at tørre den af på dig og sige det var din skyld, når de udemærket godt ved hvis skyld det er.


  • #10   14. jan 2016 JK Performance

    Vi er en større virksomhed, 600 medarbejdere


  • #11   14. jan 2016 Phillip701 - tænkte det samme, synes jeg spillede et cool fri kort til ham

  • #12   14. jan 2016 Hvis jeg selv valgte at gå den vej, bare fordi de er nogle røvhuller, så ville jeg nok vente til sagen er løst. Så om et par måneder er deres bil pludselig blevet meget ridset. Øv - specielt fordi ingen så det. Mon ikke de fleste bare vil skyde skylden på indvandrer? smiley

  • #13   14. jan 2016 Ford entusiast - jeg tænker bare at min "bumbers ville være ridsede - men der er kun mærke på min bil lige det sted de har ramt

    Da hun kom ud var det: undskyld jeg havde slet ikke set dig

    og nu er det: Jeg kunne høre du kom fordi min baksensor bippede


  • #15   14. jan 2016 Philip701 - Jeg håber han kommer til fornuft, jeg vil ihvertfald ikke betale for hans kones manglede bakke egenskaber

  • #16   14. jan 2016 Nej præcis. Men så ved man da hvordan folk er når det virkelig kommer til stykket. Ikke til at stole på.

  • #17   14. jan 2016 Men er i enige, ville jeg kunne bakke min bil (pug) så jeg ramte det sted jeg har markeret på hans bil?

  • #18   14. jan 2016 Jeg var engang ude for, at nogen (manden var ratholder, konen var "hjælpechauffør") var bakket ind i siden på min bil mens jeg var inde og handle.
    Kællingen mente så at det bestemt måtte være min skyld, fordi "Der måtte jeg da vist ikke holde...."
    Det måtte jeg da naturligvis gerne, og selv om de (hun) gjorde alt for at slippe, kom de til at betale for en bagdør til min bil.

    Pointen er, at nogen anser sig selv som ufejlbarlige.

    Din kollegas kone mener naturligvis, at selv om hun er den bakkende og du bare "er der", så må uheldet nødvendigvis være din skyld!!
    Mod den slags kæmper selv guderne forgæves, men her på Jorden har vi heldigvis regler smiley

    Desværre er du nok bare nødt til at tage turen med forsikringsanmeldelse, beskrivelse, tegninger, fotografier, oversigter fra krak´s kort (luftfoto) med pile g forklaringer o.s.v.

    Og ja, du må nok allerede nu indse at du kommer til at tage den hele vejen.

    Det er synd for din kollega. Men det er en skæbne han selv må bære. Måske giver hun ham noget han synes er det bedste i hele verden, fx minder om en stærkt overvægtig og dominerende storesøster.

    Man ved det ikke smiley

    Held og lykke.


  • #19   14. jan 2016 Hvis det blot er et hak ind, så ville jeg mene noget har ramt bilen. Hvis der derimod var vandrette ridser, så kunne du jo selv have taget hjørnet på en metallåge fx

  • #20   14. jan 2016 og lige en side note - jeg er aldrig bange for at tage skylden

    Jeg ramte selv en bil i et kryds for en måned siden og der var det bare "Er du ok? og det må du satme undskylde" og så fik han min nummerplade, police osv.

    så det er ikke fordi jeg prøver at slippe - jeg gider bare ikke betale for andres kvajert


  • #21   14. jan 2016 Phillip:

    Malingen er knækket af på kofangeren, næsten helt henne ved hjulkassen, og bulen er i min bagskærm i sammen højde som kanten på deres G-max kofanger (der hvor bagkofanger og siden af klappen mødes


  • #22   14. jan 2016 Philip 701:
    Du lyder da som et rigtigt fornuftigt menneske med benene på jorden og den rette forståelse for tingene smiley

    Hvor skal jeg tage hen for at undgå at møde dig?


  • #23   14. jan 2016 Kunne man forestille sig det blot var et ironisk og humoristisk indslag i forhold til den ophedede debat omkring flygtninge? smiley For det er der smiley

    Løsningen er kun gennem forsikringen eller ved at tage en snak med dem og tale dem til fornuft.


  • #24   14. jan 2016 Philip - det er jo lidt svært at forestille sig når man læser dine indlæg i debatten om chikane i nattelivet.
    Nå, klokken er mange -god weekend indtil videre smiley


  • #25   14. jan 2016 Jeg håber også at det løser sig, men jeg giver mig ikke uden kamp

  • #26   15. jan 2016 Hej
    Forsikringer vælger den nemmeste løsning 50/50 til hver
    Påstand mod påstand, medmindre der forefindes video og pålidelige vidneudsagn
    MVH KP


  • #27   15. jan 2016 Karsten P

    Hmmm. så må jeg jo lave et vidne...



  • #29   15. jan 2016 Søbæk - Ingen overvågning, virksomheden er lidt gammeldags sammenskruet

    det nyeste vi har fået er WIFI - topperne tror ikke på nymodens teknik smiley


  • #30   15. jan 2016 De er bange for at hackere stjæler vores opskrifter

  • #31   15. jan 2016 Jeg har prøvet noget ligende hvor en kollega bakker ud i mig

    Han ville ikke selv kontakte sin forsikring de første 4 dage for at anmelde sin skade så kontakte min forsikring ham bare

    Men han ville også prøve på at få mig til at tage skylden bare fordi han kun havde ansvar og jeg havde kasko så ja kollegaer kan være nogle idioter


  • #32   15. jan 2016 Det kan jeg godt se nu 627 - kan også se at mit svar til dig var en anelse flabet - det var bestemt ikke ment sådan. Beklager smiley

    Darkwing, som du selv nævner må du jo bare få fat i et "vidne" så. Har du ikke en anden kollega du snakker godt med? De fleste vidner falsk for en bajer smiley


  • #33   15. jan 2016 Du vil høre vores mening ?

    Men vi kender dig jo ikke, og vi har ikke set hvad der er sket, så hvordan skal vi tro på at DU taler sandt, og hvad vil du bruge vores mening til hvis hun nægter det eller er af anden opfattelse, hvis i ikke kan løse det og der ingen vidner er så må du gå til politiet.


  • #34   15. jan 2016 Din skade er på siden, hendes er bagpå... Tror sgu ikke, at det kræver en ph.d afhandling i parkeringspladsskader, for at regne ud, hvem af jer to har bakket i hvem...

  • #36   15. jan 2016 go stil...!

  • #37   15. jan 2016 parkeringspladser er desværre altid noget møg. min søster fik en 50/50 skade hvor hun sad i bilen uden den var startet. og ja jeg sad ved siden af. og holdt fint i en bås. en anden bakkede så ind i bagenden på bilen. og det endte med 50/50 skade.

  • #38   16. jan 2016 Mirza:

    1. Politiet er ligeglad med parkeringsskader

    2. Spørgmålet var egentlig hvor sansynligt det var at min side ramte hans bagside


  • #39   16. jan 2016 Tak alle sammen smiley

  • #40   16. jan 2016 Hvis du vil have politiet ud og tage en rapport kan du jo bare ringe og sige at du mistænker ham for spirituskørsel smiley

  • #41   16. jan 2016 hvis du havde ramt hende som hun påstår, ville der vel være langsgående skader på hendes kofanger... var selv flippet på tværs, hvis nogen forsøger at give mig skylden når de er bakket ud i mig.. har dog ikke prøvet det endnu.. 7-9-13, endnu. der er dog en der har lavet en bilkabule i min bagdør uden at sætte en seddel... hader sådan nogle mennesker. smiley

  • #42   16. jan 2016 Netop af den grund har jeg lige erhvervet mig et BlackVue dashcam. Filmer både front og bag. Kostede godt nok 1200 på DBA. Normalt 2200. Men fine alternativer kan findes på eBay, hvis de blot skal bruges til at bevise en skade som fx dem der nævnes her.

  • #43   16. jan 2016 Situationer jeg fik at vide af tryg da jeg var indblandet i en skade på en p plads

    Bakker man i hinanden røv mod røv er det 50/50
    Ham der bakker ud skal orientere sig bagud ellers for han skylden 100%
    Er der hajtænder gælder de og ellers højre vigepligt


  • #45   17. jan 2016 Hej
    Hvad er højre/venstre når der bakkes baglæns i bakgear?
    MVH KP


  • #46   17. jan 2016 Så du bakker baglæns i bakgear det lyder klogt

  • #47   17. jan 2016 lidt svært at bakke fremad smiley

  • #49   21. jan 2016 Opdatér endelig med 'nyheder' i sagen

  • #50   21. jan 2016 Andreas L - i will smiley

  • #51   19. mar 2016 det gik som i forventede

    Mit selskab var ikke til at snakke med, og heller ikke hans - som mit selskab sagde: Det rigtig bittert, men det er altid 50/50 i de her sager, det er der en aftale om - om du finder 5 vidner skal du ikke forvente noget


    Hendes og Hans selskab kunne så fortælle at hendes version var: Jeg holdte i min bås og så bragede den anden bil bare ind i mig

    mine andre kollegaer har så kunne fortælle at min kollega har sagt at hans kæreste bare ikke gad at have regningen selv...

    Han har heldigvis sagt op, så nu kan jeg sætte mig på hans forklap og lægge en lort


  • #54   19. mar 2016 Kan godt forstå hvis du har en stor trang til selvtægt

  • #55   19. mar 2016 Og SÅ er det forbi med nøglen smiley

Kommentér på:
En bil har ramt mig (parkeringsplads)

Annonce