{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.077 visninger | Oprettet:

privatanvendelsesafgift og erhvervskørsel {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Jeg har siddet i en god times tid nu, og prøvede at google mig frem til et korrekt svar.

Situation:
Hvis man vælger at indregistrere en gulpladebil (1998-2007) til blandet privat og erhverskørsel, spares der en del i den årlige misundelsesafgift.

Jeg benytter min nuværende hvidpladebil forholdsvis meget, gennem mit arbejde, og de kilometer jeg kører, der for jeg kørselsgodtgørelse (3,77kr pr. km). Hvis jeg erhverver mig en gulpladebil til privat brug, men får mit arbejde til at skrive under på, at jeg også benytter den privat, har det så nogen indflydelse på min kørselsgodtgørelse?

Håber der er nogle skarpe personer der kan svare på dette spørgsmål smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  privatanvendelsesafgift og erhvervskørsel
  • #1   29. jan 2016 ring til skat de har svaret smiley

• #2   29. jan 2016 Det gør ingen forskel, udover du får en bil der er dyrere i vægtafgift.
    Vær opmærksom på Skat kigger skattefri kørselsgodtgørelse grundigt igennem pt.
    Taksten er faldet til 3,63 kr i 2016 inder 20000 km årligt.

• #3   29. jan 2016 køb den privat og lej den ud til firmaet .. der skal føres logbog over km osv billigst er at finde en fra efter 07 . men alt efter hvilken str bil du søger er der en del muligheder

• #6   29. jan 2016 det er en BMW x5 4,4i.

ud fra et hurtig kig, er der 3000 forskel årligt. hvis det er muligt at få firmaet til at skrive at, den bliver brugt delvist erhverv, men at jeg samtidigt kan få kørselsgodtgørelse, så er det da noget af en besparelse!

• #7   29. jan 2016 Du kan forsat få 6.63 pr km og få din arbejdsgiver til at skrive et brev om den bruget i arbejdes kørsel også , det sender du til skat og så halvere de misundelse afgiften , på alle varevogne der er efter 1998 er med ekstra afgift hvid de er rent privat kørslen

• #8   29. jan 2016 Iforhold til den tid du skal bruge på at føre logbog over den erhvervsmæssige del af privat & erhverv, så kan det slet ikke betale sig.

I og med den bliver registreret delvis erhverv, så skal du kunne bevise alt for skat af hvad der er erhvervs km og privat km, helt ned til kvitteringer der matcher dine opskrevne erhvervs km.

Lad os sige du har et byggefirma, og bor på Sjælland, og skal over og lave et tilbud for en ny kunde i Jylland. Da det er erhvervskørsel, skal du kunne fremvise brokvitteringer og tankkvitteringer på forelangende, hvis du bliver spurgt om det.

Du kan ikke bare få dem til at skrive lidt firma km på hist og her (uden at have kørt km), og så stadig få fuld køretakts af det.
    I firmaregi, vil du ikke få kørepenge, når du kører den erhvervsmæssige del, da det er forbeholdt de private biler brugt i arbejdskørsel.
    Grunden til at du for det nedslag i afgift ved at registrere den delvist det ene, og delvist det andet, er jo for at kunne kører arbejdskørsel.

Man kan ikke høste begge dele, så gør op med dig selv om du kunne få mere i alm kørselstakst, end de 3000.- du ender med at spare.

• #9   29. jan 2016 præcist det svar jeg kiggede efter Dyhring. synes også det lød lidt for godt til at være sandt, hvis du kunne indkassere begge ting for bilen.

• #10   29. jan 2016 Hvis man kunne det, så ville alle jo nok gøre det. Så taber SKAT penge, og så ville den fidus jo blive fjernet igen.

- Vi bor i Danmark, her for man ikke foræret noget gratis smiley

• #11   29. jan 2016 Nu ved jeg ikke hvad du laver, men siden du kører i hvidplade bil nu, så kræver dit arbejde nok ikke en gulplade, derfor "kan" du ikke køre halv privat/erhverv på en gulplade. Min erfaring er dog at de ikke tjekker/gør noget ved dette.

Har en privat gulplade, jeg indlejer i firmaet så kan jeg trække driftsomkostninger fra til en hvis del, alt efter brugen i firmaet, som selvfølgelig er høj smiley

Den er indregistret halv privat/erhverv, da gulplade selvfølgelig er krævet.

• #12   29. jan 2016 Det var da også en halvpebret bil at bruge til erhvervskørsel

• #13   30. jan 2016 Jeg tror i blander det lidt sammen,som privat kan du ikke indregistrere til erhvervskørsel,du har en privatbil som din arbejdsgiver betaler dig km penge for at bruge når du køre for dem,det er helt ligegyldigt hvilken farve pladen har da den er privat ejet,du kan spare 50% på privatanvendelses afgiften for papegøje plade bilen hvis din arbejdsgiver forlanger du skal bruge din private bil og det ikke kan gøre i en hvidplade bil.

En bil indregistreret som privat/erhverv kræver du er selvstændig elles er det ikke muligt,som jeg forstår reglerne

Kommentér på:
privatanvendelsesafgift og erhvervskørsel

Annonce