{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.443 visninger | Oprettet:

Vægttavler på varebil?? {{forumTopicSubject}}

Hej BG smiley

Måsker jeg spørger dumt, men her er det:

Jeg venter i spænding på at få min nye Polo BlueGT leveret, og den vil blive indregistreret som varebil.

Mit spørgsmål går på: Er det direkte ulovligt at smide hvide vægttavler på bilen, som er hvid? smiley

Synes nemlig ikke jeg kan finde noget om den præcise lovgivning på det punkt.

Tak på forhånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægttavler på varebil??
  • #1   12. apr 2016 Første link på Google
    http://reklamecentret.dk/regler-for-cvr-numre-og-vaegttavler/

• #2   12. apr 2016 HARTMANN --> Der står følgende:

2.02.024 Varebil N1 (1) Varebil N1 skal på hver side af køretøjet på et tydeligt synligt sted være forsynet med påskrift eller skilt, der angiver tilladte totalvægt og tilladt last eller nyttelast. Før 01.04.58: Påskrift eller skilt skal angive køretøjets egenvægt og tilladte last. (2) Påskrifter eller skilt skal være således at skrifthøjden er minimum 40mm og totalhøjden 120mm. Køretøj, der er registreret med flere udførelser, skal være forsynet med påskrift eller skilt, der angiver tilladt last og tilladt totalvægt for hver udførelse. Før 01.05.77: Gælder ikke.

--> Hvilket ikke giver svar på mit spørgsmål smiley

• #4   12. apr 2016 2) skal være i en farve, der klart afviger fra farven på vare- og lastbilen

• #5   12. apr 2016 Hov nej det var da for CVR nummeret smiley Sorry

• #8   12. apr 2016 Er de fleste vægttavler ikke hvide ??

Med flotte sorte tal og bogstaver på smiley

• #9   12. apr 2016 kan du ikke bare sætte nogle på i sølv det har jeg da set flere gange på hvide biler

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #10   12. apr 2016 De kan jo fås i andre farver end hvid smiley

• #11   12. apr 2016 Fuck da de vægttavler.
    Nu har jeg kørt gulpladet BMW i 4 år, og endnu ikke fået en eneste påtale fra Politiet pga. de ikke er der.
    Hver gang den er til syn noteres de dog som manglende - men det er så det.

• #12   12. apr 2016 2.02.001 Generelle bestemmelser
    (2) Påskrifter skal udføres i holdbar farve, der klart afviger fra køretøjets eller skiltets
    farve.
    Så hvid på hvid er no go

• #13   12. apr 2016 Min 406'er var sølv med sølvfarvede vægt-skilte - og de er ganske glimrende læselige da de jo alligevel står ud fra bilen og er til at se.

Selvom de andre siger at det er et no go, så er bilen trods alt gået igennem syn hver eneste gang siden jeg fik den i 2008 (hvor den blev kasseret på bremser og manglende tavler). Forhandleren satte de sølv tavler på, og kørte den til omsyn - siden da har INGEN, hverken synsfolk eller politi påtalt noget som helst om at de har samme farve som bilen. (Og tvivler på at forsikringen siger at de er vigtige i forbindelse med en skade)

• #14   12. apr 2016 Er det ikke kun synsmanden der går op i det?
    Så hvis du kan køre de første 4 år uden bøvl, så kan man vel altid sætte nogen vægttavler på til syn.
    Har aldrig kørt med dem, og har aldrig hørt noget for det.
    Ikke for at starte en stor diskusion om hvad der er rigtig og forkert. smiley

• #16   12. apr 2016 havde en t4 caravelle med sort tonede ruder i varerummet, satte sorte vægttavler på ruderne.
    blev stoppet i en razzia hvor betjenten spurgte til vægttavlerne og kunne oplyse ham om den sad lige til højre for ham og han kunne se den anden gennem min rude.
    da han så dem begge var han fint tilfreds også selvom de ikke lige var super synlige.

men som andre skriver, så smid vægttavler på som er i grå eller sølv...... går ud fra at bilen er på papegøjeplader, for ellers skal der også cvr nr og firmanavn på.

Kommentér på:
Vægttavler på varebil??

Annonce