{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.118 visninger | Oprettet:

Emil  A
Emil A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Transport af bil til værksted ved garanti. {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg fik i august 2015 skiftet min forrude ved et værksted i Aarhus, sidste uge fandt jeg ud af at min forrude er faldet ud af listerne og derfor ikke forsvarlig at køre i(har snakket med en lokal mekaniker). Der er dog det lille problem at bilen står i Fredericia, efter en snak med værkstedet som lavede ruden, vil de selvfølgelig gerne montere ruden på ny i form af garantien. De mener dog ikke at det er dem der skal betale for at få bilen til Aarhus, men at jeg selv skal sørge for det.
Er der nogen herinde der har prøvet noget ala. det her før og ved hvordan jeg skal håndtere situationen? Der er ikke nogen form for vejhjælp på bilen.

Med venlig hilsen
Emil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Transport af bil til værksted ved garanti.
  • #1   25. apr 2016 Det dig der står for transporten

• Emil  A
    Emil A Tilmeldt:
    apr 2016

#2   25. apr 2016 Også når det er dem der har lavet ruden så dårligt at den falder ud og ikke er forsvarlig at køre i?

• #4   25. apr 2016 Jeps men hvad er det lige for en bil siden den sidder med liste og ikke er limet i? Og hvis det var så dårligt, ville du heller ikke kunne køre side. August sidste år

• Emil  A
    Emil A Tilmeldt:
    apr 2016

#5   25. apr 2016 Det er en Opel Corsa fra 99, de har ikke fået renset godt nok, så der er noget rust der er boblet op, det er ihvertfald hvad jeg fik af vide fra det andet værksted.

• #6   25. apr 2016 Du mener det er deres fejl at det ruster inden under?? Det har ikke noget med afrensning at gøre, nærmere dårlig lak inden under, men en corsa fra 99 er da limet i??

• #7   25. apr 2016 Er du sikker på ruden er løs og det ikke bare er pyntelisten rundt om der er løs?? Er altså ret sikker på den er limet i smiley men kun 98% smiley

• #8   25. apr 2016 Hvis det er pga rust vil de ikke skifte den på garantien. Jeg fik engang skiftet en rude, hvor der var rustdannelser i karmen, der blev skrevet på fakturaen at ruden var ikke dækket hvis ny skade skyldes rust

• Emil  A
    Emil A Tilmeldt:
    apr 2016

#9   25. apr 2016 Jeg fik af vide at den skulle dækkes af garantien, er ikke så bil kyndig, har vedhæftet et billede så det kan ses hvordan det ser ud og det ligesådan ud i modsatte side.

profilbillede
  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #10   25. apr 2016 #0

Du har svaret i Købelovens § 78, stk. 4.

• #11   25. apr 2016 Tror du skal finde dig en ny mekaniker, er da umiddelbart bare rudelisten, selve ruden er jo da limet i, der er da næppe nogen fare for at den falder ud

• #12   25. apr 2016 det er kun pyntelisten der er gået løs

hvis ruden ikke er limet ordenligt i
    vil det suse heæt vildt når du køre

har i starten af året, skiftet min rude i min kadett

da ruden, var utæt og det susede meget, der hvor limen havde sluppet

• #13   25. apr 2016 Hej
    Som forbruger er du selv forpligtiget til at stille op med den defekte vare til udbedring under garantien.
    Du har selvfølgelig abonnement på auto hjælp så problemet er jo ikke så stort
    MVH KP

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#14   25. apr 2016 #13 Nej, læs #10

• #15   25. apr 2016 Du kan da ikke bruge stk 4 til en brik.....

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#16   25. apr 2016 #15 Kan du ikke argumentere for din påstand

• #17   25. apr 2016 Jo sagtens... du kan ikke bruge de paragraffer på en ydelse ( monteringen )..... ergo kan du ikke bruge købeloven for varekøb ( ruden ), da ruden ikke fejler noget... as simple as that.

så du skal gøre brug af reklamationsretten, men i og med det er over 6 mdr siden gælder den ikke, eller jo det gør den, men det er med kunden som skal bevise dit og dat.... at de vælger at tage den på garantien er deres valg ( fin service ) men du kan ikke kræve de skal betale for transport af bilen.

• #18   25. apr 2016 Vi begår alle fejl og indtil videre viser værkstedet sig umiddelbart, igen kun indtil videre at være rimelige og villige til at udbedre fejl/mangel.
    Det er træls ja. Men lad være med at gøre et stort problem ud af det og snup en stille og rolig tur fra Fredericia med 80km/t ad landevejene til Århus. Få lavet en aftale så de fikser ruden imens du venter og så færdig arbejde.
    Nogle gange kan man bruge tid og ressourcer på ting der som nu blokerer for en løsning.
    Hvis ruden virkelig ER løs så er Gaffa din ven...

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#19   25. apr 2016 #17 Det er reelt nok at antage, at det er ydelsen der skal gøres indsigelser imod (modsat f.eks. defekt lim), og på det grundlag afvise at købeloven kan bruges. Således vil baggrundsretten i stedet finde anvendelse, hvilket vil give samme resultat, som kodificeringen i købeloven.

Den erhvervsdrivende har jo anerkedt manglen (modsat tilbudt kulance), og derfor åbnet op for misligholdelsesbeføjelser. Der er således ingen problemer i forhold til bevisbyrder eller reklamationsfrister.

Kommentér på:
Transport af bil til værksted ved garanti.

Annonce