Usikkerhed på afstandsmåling med laser {{forumTopicSubject}}
Politiet målte mig den anden dag på en afstand af 228,7 meter og fortalte samtidig at der var 230,0 meter til byskiltet. Jeg blev kun taget for at køre lidt for stærkt, og var igang med at bremse, da jeg havde set byskiltet.
Min bil er jo hovedsageligt ude på "landet" (jeg har jo endnu ikke passeret skiltet med hele bilen), så er det korrekt at jeg kun må køre 50 kmt ?
Det undrer mig at politi folkene jeg snakkede med ikke vidste noget omkring usikkerheden på afstandsmålingen med laseren, fordi hvis den blot er 1% kan min bil have været på den anden side af byskiltet. Er der ingen usikkerhed på afstandsmålingen ?
Håber én kan være mig behjælpelig med ovenstående spørgsmål.
Mvh
Jacob
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 59 Svar: 251
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 290
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 383
vis vi snakker målstreg (fodbold) så er der ikke mål selv om bolden er halvt over stregen
og til op.. uhm man bremser altså ikke når der kommer et skilt eller andre ting
man bremser kun når du skal stoppe op
jun 2008
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 290
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
man bremser kun når du skal stoppe op"
Der kan være situationer hvor man kun kan nå at opnå den ønskede hastighed i tide ved at bremse lidt.
Og jeg synes da at der er mange der lige overhaler for derefter bremser ned, når man selv blot slipper speederen og lader bilen selv tabe fart frem til hastighedsskiltet.
Og til TS. Sådan en laser der rigtig god og rigtig nøjagtig til at måle afstand med. Så der er vist ingen afslag/rabat at hente der.
maj 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Men det er vel afstanden (og tid) der ligger til grund for hastigheden, så usikkerheden på hastighedsmålingen er vel den samme som på afstandsmålningen, da tiden vel er præcis..
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 509
Og de har også en træk procent på 3% som de trækker fra hastigheden.
Desuden gælder den anførte fart først når man rammer skiltet.
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
3% trækkes fra ved hastighed over 100 km/t
jun 2008
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Jeg tvivler på, at det er afgjort med retspraksis i forvejen. Hvis du har modet og pengene til det, kan du selvfølgeligt prøve at køre sagen for at få det afgjort, da det jo sådan set kunne være meget spændende at finde ud af. Men det vil aldrig kunne svare sig for dig at gøre andet, end at betale bøden, vil jeg tro.
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
http://denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Fysik/Akustik/Dopplereffekt
Usikkerhed på afstandsmåling med laser