{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.504 visninger | Oprettet:

Vejchikaner love/regler {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Jeg er flyttet til en by hvor der er en masse af de her sataner, der hvor jeg kommer fra er der ingen eller ganske få - har i hvertfald aldrig set dem før.

Jeg er i tvivl om reglerne, hvem har forkørselsret og hvad hvis dertilkommer flere bilen mens jeg holder tilbage, skal jeg så afvente til de 100 biler er kørt igennem, eller skal de så holde tilbage for mig, hvordan ved man hvem der holder tilbage osv?

Chikanen er både i højre og venstre side, som det ret utydeligt ses på billedet.

Nogle der har noget helt konkret, på området?

Cykelister på billedet har ingen betydning for spørgsmålet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vejchikaner love/regler
  • #1   25. jun 2016 Forkørselsretten er til den bil/gruppe af biler der kommer til chikanen først.. Kommer i samtidigt er det høfligheden af den givende bilist der bestemmer

• #2   25. jun 2016 eller den der er mest ligeglad med sin bil smiley

• #3   25. jun 2016 Er chikanen/forhindringen i din vognbane har du vigepligten. Ligesom hvis du skal udenom en parkeret bil/trailer på en smal villa vej. smiley

• #5   25. jun 2016 Dr Tarzan modparten har jo også det samme i hans bane så det kommer de jo ingen vejene med. Da de begge så skal holde tilbage

• #6   25. jun 2016 Dr. tarzen
    Yes så langt er jeg med, men spørgsmålet opstår mest under:
    Hvis jeg holder tilbage for 3 biler og der i mellemtiden, er kommet flere biler til skal jeg så fortsat holde tilbage indtil der er frit?

Men Dragos har svaret smiley

• #7   25. jun 2016 Tarzan

Chikanen er jo også i modkørens vejbane så ham der kommer først kør først så jeg ville mene at #1 forklare det fint og også sådan jeg gør det men mm slipper nok aldrig for tosser der fræser ind

• #8   25. jun 2016 Ja men kommer man samtidig er det høfligheden der spiller ind ;-).

Holder du tilbage for f.eks 2 og der imellem tiden kommer 3 mere, uden du kan nå at komme igang. Så ja så må du jo holde for dem også. Medmindre de giver dig plads.

• #9   25. jun 2016 Den der er tættest på ved vejchikaner skal køre først.

Dog er det 100% anderledes ved vejarbejde/holdene biler man skal uden om. Kan man ikke nå det, og er der ikke plads. Så skal man holde tilbage for modkørende.

Men jeg hader bare generelt vejchikaner. For man kan altså ikke altid se hvem der er tættest på. Og så tar begge køretøjer chancen.

Så hellere vejbump, der sænker man hastigheden, men skal ikke lege kylling med de modkørende billister smiley .

• #10   25. jun 2016 Jeg er ved at tage trailerkort (BE) og har derfor et par lovpligtige køretimer.
    Der har ikke været snak om hvem der evt skal holde tilbage for hvem ved de her chikaner, så lige der kan jeg ikke hjælpe.
    Men min kørelærer går meget op i, at der er tale om vognbaneskift når man skal "ind" i chikanen, og at der igen er tale om vognbaneskift når man kommer "ud" af chikanen.
    Derfor skal man skal orientere sig i spejle og over skulderen til venstre når man kommer frem til chikanen , og igen orientere sig over skulderen og i spejlene til højre når man kører ud af chikanen...
    Det er Fanden himself i egen person der har skabt den slags chikaner....

Nå, men mit indlæg besvarer nok ikke dit spørgsmål. Håber det måske kunne bruges alligevel smiley

• #11   25. jun 2016 627 .
    Ja så hellere vejbump selvom de også er træls.... De er bare mindre træls smiley .

• #12   26. jun 2016 Hehe, jeg synes nu bedre om chikaner end vejbump... Især efter jeg har prøvet at have en lav bil. smiley
    Dét jeg synes sker oftest, er folk som holder tilbage selvom de rent faktisk har forkørselsretten. Og uden at lyde alt for fordomsfuld, så er det oftest kvinder som holder tilbage når de ikke skal.

Et lille tip hvis man gerne vil først igennem chikanen og ikke har noget imod at være en smule idiot: Træk ud i venstre bane i god tid. Automatisk vil de modkørende tro at man er længere fremme og har forkørselsretten. Man skal selvfølgelig gøre det forsvarligt og ikke 300m før chikanen. Men prøv engang...

• #13   26. jun 2016 LilleDan .
    Det nok fordi jeg ikke har en sænket bil så smiley .

Ja jeg gør også det du siger med og trække ud i det andet spor tidligere end man skal gøre.
    Vi har en meget farlig chikane i Middelfart hvor jeg bor. Og jeg SKAL forbi den vej hver gang jeg skal hjem. Den er farlig fordi den ligger på en lille bakketop. I starten kan man kun se taget af bilerne. Det er først når det er næsten forsent at man kan se hele bilen. Så det gør det meget svært og se hvem der er tættest på.. Kommunen burde fjerne den igen, den er sgu ikke for smart lavet!.

• #14   26. jun 2016 Størst køre først smiley

• #15   26. jun 2016 Hvis der er 100 der kører foran dig, aå ville jeg sgu nok bare mase mig ud... smiley

• #17   26. jun 2016 Falco, jeg vil så hellere have chikaner end vejbump. Fordi at vejbump generelt set har vist sig at være usunde på sigt hvis at de ikke er lavet 100% korrekt. Jeg hader dem som pesten og har som sådan aldrig haft problemer med chikaner eller hvem der kører først.

Og er der en der presser sig ud, ja så kan jeg da bare trække håndbremsen og blive holdende indtil at han bakker....

• #18   26. jun 2016 Hej
    Kør efter forholdene og tilpas hastigheden derefter.
    Først til mølle
    Højre vigepligt, hvis aktuel her
    Ubetinget vigepligtsregler
    Vis hensyn
    Monter dash camera (russercamera) af hensyn til bevisførelse ved overtrædelse af ovenstående almene trafikregelsæt.
    MVH KP

• #19   26. jun 2016 Bare køre først, tro mig modkørende kommer til at stoppe eller prøve at trække sig til side, hvis ikke? Jamen så er det bare synd (husk at stikke af) hvis du rammer hans bil

Kommentér på:
Vejchikaner love/regler

Annonce