2.787 visninger
|
Oprettet:
Udlandsdansker på tyske plader ? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Jeg arbejder i forskellige lande, og har omkring 300 dage ude om året.
Tænker så at have en bil på tyske plader til at køre rundt i, når jeg er hjemme. - kan man det ?
Har søgt på skat, men fandt ikke lige det jeg ledte efter. Jeg bor ikke permanent i et andet land.
På forhånd tak.
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 608
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Ellers køber du bare tysk bil og køre alt det du vil .. Husk dog ALTID at have bevis med for at du stadig bor i udlandet..
Jeg lånte selv polsk bil til julebesøg i DK da jeg boede i Norge.. Polsk regget bil kan ikke anbefales..
På den uge jeg var i DK blev jeg stoppet flere gange af policen som alle de år jeg har haft kørekort tilsammen
okt 2003
Følger: 2 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 236 Svar: 703
Som jeg skrev, er jeg udlandsdansker.
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Hvor bor du og har adresse ?
okt 2003
Jeg har adresse der, hvor jeg arbejder. Det kan være et hotel eller en lejlighed.
mar 2007
Men hvis du har rykket dig ud af Danmark og har adresse i udlandet skulle der mig bekendt intet problem være i at køre en udenlandsk bil i Danmark.
Men hvordan vil du købe og forsikre en tysk bil når du ikke bor permanent i Tyskland ?
okt 2003
Jamen så kunne jeg jo lige så godt få en fast dansk adresse?!
Jeg ved ikke noget om forsikring og registrering endnu.
Morten: Hvis du er Udlandsdansker er der ikke noget 33A. HVis du er på 33A er du ikke Udlandsdansker.
mar 2007
Du skriver du rejser rundt i forskellige lande og du skriver du har adresser der hvor du arbejder, hoteller og lejligheder.
Du kan mig bekendt ikke købe en bil og forsikre den i Tyskland hvis ikke du bor i landet. Men du kan jo hvis du kender en der bor der få den i hans navn.
Men hvis du ikke er hjemme mere en 2 måneder om året var det måske billigere at leje en tysk bil når du er hjemme.
Du kunne jo også prøve at ringe eller skrive en mail til SKAT. Men du skal nok forklare dig bedre end du gør her.
Udlandsdansker på tyske plader ?