{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.787 visninger | Oprettet:

Udlandsdansker på tyske plader ? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg arbejder i forskellige lande, og har omkring 300 dage ude om året.
Tænker så at have en bil på tyske plader til at køre rundt i, når jeg er hjemme. - kan man det ?

Har søgt på skat, men fandt ikke lige det jeg ledte efter. Jeg bor ikke permanent i et andet land.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udlandsdansker på tyske plader ?
  • #1   3. jul 2016 Kan du ikke så længe du har adresse i dk...

• #3   3. jul 2016 Har du adr. i DK så går den ikke...

Ellers køber du bare tysk bil og køre alt det du vil .. Husk dog ALTID at have bevis med for at du stadig bor i udlandet..

Jeg lånte selv polsk bil til julebesøg i DK da jeg boede i Norge.. Polsk regget bil kan ikke anbefales..
    På den uge jeg var i DK blev jeg stoppet flere gange af policen som alle de år jeg har haft kørekort tilsammen

• #4   4. jul 2016 Man kan ikke have adresse i Danmark og være udlandsdansker på samme tid.
    Som jeg skrev, er jeg udlandsdansker.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #5   4. jul 2016 Men du skriver du ikke bor permanent i udlandet så modsiger du jo dig selv lidt og forstår godt folk svare som de gør.

Hvor bor du og har adresse ?

• #6   4. jul 2016 Casper, jeg kan jo ikke bo i Danmark, så jeg må jo bo et andet sted.

Jeg har adresse der, hvor jeg arbejder. Det kan være et hotel eller en lejlighed.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#8   4. jul 2016 Flytter du så din adresse ind på et hotel hver gang du skifter land. Det lyder godt nok bøvlet fremfor blot at få en fast udenlandsadresse ?

Men hvis du har rykket dig ud af Danmark og har adresse i udlandet skulle der mig bekendt intet problem være i at køre en udenlandsk bil i Danmark.
    Men hvordan vil du købe og forsikre en tysk bil når du ikke bor permanent i Tyskland ?

• #9   4. jul 2016 Casper: Flytter adresse? Der skal ikke flyttes nogen adresse. Jeg er jo bare der, hvor jeg er.
    Jamen så kunne jeg jo lige så godt få en fast dansk adresse?!

Jeg ved ikke noget om forsikring og registrering endnu.

Morten: Hvis du er Udlandsdansker er der ikke noget 33A. HVis du er på 33A er du ikke Udlandsdansker.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#12   4. jul 2016 Så må du da forklare dig bedre.
    Du skriver du rejser rundt i forskellige lande og du skriver du har adresser der hvor du arbejder, hoteller og lejligheder.

Du kan mig bekendt ikke købe en bil og forsikre den i Tyskland hvis ikke du bor i landet. Men du kan jo hvis du kender en der bor der få den i hans navn.

Men hvis du ikke er hjemme mere en 2 måneder om året var det måske billigere at leje en tysk bil når du er hjemme.

Du kunne jo også prøve at ringe eller skrive en mail til SKAT. Men du skal nok forklare dig bedre end du gør her.

Kommentér på:
Udlandsdansker på tyske plader ?

Annonce