{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  hvad betyder det?
  • ...BTL
    ...BTL Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 7 Følgere: 11 Svar: 47
    #1   8. jul 2016 at det er den største effekt motoren yder smiley

  • #2   8. jul 2016 vil det sige min bil må yde så meget ?

  • #4   8. jul 2016 Du skal lige være opmærksom på at det skulle være en fejl ang fra skats side, min bil har 150 hk med ifølge mig reg har jeg 380 hk.

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.567
    #6   8. jul 2016 Det er en fejl der er opstået da bilens data er blevet lagt ind i systemet.

    Du har en 130hk TDi.

    Hvis det skal være rigtigt oplyst, skal 130 divideres med 1,36 for at få oplyst Kw. Istedet har skrankepaven ganget med 1,36 og dermed opnået 176,8 Kw.

    Samme fejl er der på min 850. Den er oplyst til 306 Kw, men skulle rigtigt være 166.


  • #7   8. jul 2016 ja okay men står også på den gamle registrerings attest det er derfor jeg er nysgerrig smiley men havde også fået det til 240 men sådan er det smiley

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.567
    #8   8. jul 2016 Det er ikke en fejl der følger registreringsattesterne, men mere selve stelnummeret i "statens database over biler". Du kan desværre ikke bare tune løs op til de 176 Kw.
    Det kunne ellers være fedt smiley

    Men det er en grundlæggende fejl, som rigtig mange biler har stående i papirene.


  • #9   8. jul 2016 var heller ikke planen smiley

  • #10   8. jul 2016 Er det ikke bare karrossens maksimale antal heste på typegodkendelsen??

    Derfor er den jo ikke betalt fri til den..
    Har samme skrivelse på min 307, den har 100 kW, men den kan fåes helt op til 180 kW (nok ikke i dk tænker jeg).


  • #11   8. jul 2016 i Danmark kan du få 3bg helt op til 4.0 w8 med 275 hk eller 202.2 kW smiley

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.567
    #12   8. jul 2016 Nej det er en fejl der er sket, da bilens data er blevet lagt ind i systemet.

    Jeg spurgte engang om det samme til et syn, om jeg så måtte øge effekten til de 306 Kw.

    Synsmanden spurgte med et smørret grin, om jeg ikke kendte den rigtige forklaring på det spørgsmål.
    Det gjorde jeg jo så, men ville lige teste hans viden.

    Det hele passer matematisk, du kan selv prøve at gange/dividere tallene lidt. Det er en simpel menneskelig fejl der er opstået rigtig mange gange smiley


  • #13   8. jul 2016 ja okay smiley

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.567
    #14   8. jul 2016 Et eksempel:

    Volvo 850 2,3 T5: 225 hk. Det ved alle, den er ikke lavet med mere eller mindre. Dog oplyses den til 226 hk nogle steder, men se bort fra det.

    225/1,36 = 166
    225*1,36 = 306

    Og da jeg ikke er ræd for at oplyse min nummerplade, så tjek FA28123 under teknisk info. Der står den til 306 Kw. Og jeg ved at den ikke yder i nærheden af 416 hk smiley


  • #15   8. jul 2016 ja okay smiley

  • #16   8. jul 2016 passer ihvergald hvis du dividere det smiley

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.567
    #17   8. jul 2016 Jep. Og der er sket den fejl, at en sproglig student har fået en matematisk students job. smiley

  • #18   8. jul 2016 har du nok ret i ????

  • #19   8. jul 2016 Men står bilens rigtige effekt ikke opgivet i P1?

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.567
    #20   8. jul 2016 P1 på registreringsattesten er jo slagvolumen, så det tror jeg næppe smiley

  • #21   8. jul 2016 Nu er jeg ikke lige hjemme ved min attest smiley

    Men mener da og huske da jeg købte min 307, at der stod 100 kW og 180 kW på attesten, eller husker jeg forkert smiley ?

    Har prøvet og Google en registreringsattest, men de er alle fra 2010 eller ældre smiley


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.567
    #22   8. jul 2016 Jeg er hjemme ved min og P1 er slagvolumen smiley

    På din til 307, kan der ikke både havde stået 100 Kw og 180 Kw... Jeg tror du husker forkert.


  • #23   8. jul 2016 Heller ikke hvis registrerings attesten kun er 1,5 år gammel?

    Altså sådan som mener det står, er typegodkendelsens effekt (karrossen) pg bilens faktisk effekt i forhold til motoren der er installeret.

    Der var nemlig ballade med forsikringen, fordi de kunne se de 180 kW, og derfor ikke ville forsikre den smiley


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.567
    #24   8. jul 2016 Faktisk står der på min reg. attest intet om Kw eller HK. Fejlen står kun på nummerplade.net og lignende steder.
    Jeg har ikke så "ny" reg. attest, men tror da at der ville stå det samme på min nu, som for 7 år siden...

    Hvis ikke din forsikring er bekendt med problemet og læner sig op af de oplysninger de kan finde på nettet, kan fejlen jo nemt opstå.



  • #25   8. jul 2016 Du har sku nok ret smiley

    Må prøve og huske at lure på min attest når jeg kommer hjem smiley


Kommentér på:
hvad betyder det?

x