{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.640 visninger | Oprettet:

Mikkel H
Mikkel H
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 19

Privatanvendelsesafgift - evt. nedvejning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Har et spørgsmål omkring min bil. Jeg har en Polo fra November 2014 på papegøjeplader. Pt. giver jeg lige under 6000 om året (2900-et-eller-andet hver halve år). Jeg har læst lidt på nettet, og jeg faldt over denne http://www.bilgalleri.dk/seat-ibiza-1_2-ibiza-st-van/id-2049450, som jo også er en forholdvis ny bil. Jeg slog lige nummerpladen op, og jeg kan se hans privatanvendelsesafgift er markant mindre.

Er der en potentiel besparelse for mig - evt. via noget nedvejning eller lignende? Jeg bruger ikke rigtig bilen til at køre med gods, købte bare en papegøjeplade-bil, da jeg ikke behøver sæderne bag ved.

Opsummeret - er der nogen form for besparelse at hente for mig? Og er der en venlig sjæl, der kan forklare fastsættelsen af privatanvendelsesafgiften?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Privatanvendelsesafgift - evt. nedvejning?
  • #1   12. jul 2016 Du kan ikke nedveje den, da den er for ny.

Den eneste måde er at registrere den halv erhverv.

• #3   13. jul 2016 Ja, den må være registreret som halv erhverv, den du linker til. Kan ikke huske den præcise sats, men det passer vel meget godt med ca. halvdelen?

Der er desværre/heldigvis (afhængigt af øjnene, der ser) ingen måde at slippe uden om afgiften på, hvis du ikke har virksomhed eller lignende. Det er vilkårene, når man køber en håndværkerbil... smiley

Kommentér på:
Privatanvendelsesafgift - evt. nedvejning?

Annonce