{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Salg af nyindkøbt brugt bil {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg spørger her da jeg er i tvivl om hvad der er sandt eller falsk, lovligt eller ulovligt.

Jeg solgte for et par dage siden min bil, og vi skriver begge under på slutseddel at køber omregistrere/afmelder inden 3 uger, som han lovmæssigt har ret til

Jeg ser i dag at han har fixet lidt småting på bilen og derfor sat den til salg igen, uden at den er registreret over i hans eget navn
Så mit spørgsmål lyder:
Må han sælge den videre uden den står i hans eget navn?

Ha' en god aften

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af nyindkøbt brugt bil
  • #1   3. aug 2016 det må han vel? han har jo 3 uger? smiley

• #2   3. aug 2016 Efter de 3 uger er gået så tvangafmelder du bare bilen hos motorkontoret, så er den ged barberet smiley

• #3   3. aug 2016 Afmeld forsikringen fra den dag du solgte. Er den ikke omregistreret efter 3 uger. Så afmelder de den

• #5   4. aug 2016 Caveman.
    Jo man kan. Selskabet går ind og dækker i de 3 uger hvis der sker noget.

• #6   4. aug 2016 Hvorfor ikke bare have omregistreret online ved købet? Kræver jo kun nemid, et betalingskort og internetadgang.

Ellers forlang f.eks. kr. 1000,- i depositum og fratræk kr. 50,-/dag bilen ikke omregistreres eller afmeldes.
    Behold evt. pladerne indtil bilen er omregistreret.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #7   4. aug 2016 Ja det må han gerne. Det er det korte svar.
    Men du skal huske at tvangsafmelde den 3 uger efter salgsdatoen hvis han ikke får det gjort, så du ikke hænger på forsikring og vægtafgift.

Husk til en anden gang at omregistrere biler på nettet med nem-id, det er så nemt i dag og tager 5 min på nettet. Så slipper du får den hovedpine fremover smiley

• #8   4. aug 2016 nej
    skal man følge loven

må man ikke sælge bilen vider
    før man hat omregistreret den til ens eget navn

for bliver bilen solget efter 2 1/2 uge,

så har ny købe jo reelet kun en 1/2 uge til omregistrering

og ikke 3 uge

men det er de fleste folk ligeglade med

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#9   4. aug 2016 Dennis hvilken lov forbyder at videresælge bilen inden de 3 uger hvis den blot omregistreres på stedet ved vidersalg ?

• #10   4. aug 2016 det stå på Skats side et sted
    har læst der for en del år tilbage

at man ikke må sælge en bil, der ikke stå i ens eget navn

og sjovt nok, gør de fleste bilforhandler det også

• #11   4. aug 2016 Skal vi ikke starte med at sige at køber har på ingen måde RET til 3 uger, det overgår min fatteevne at der stadig er folk der er villige til at skulle bøvle med det her, det ENESTE rigtige måde at gøre det på er at køber medbringer sit nemid, ellers får han ingen bil med.
    Det eneste du skal gøre er at tvangsafmelde bilen efter de 3 uger det er ikke rigtig din hovedpine du har heldigvis en slutseddel.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#12   4. aug 2016 Dennis så find det lige. Vil gerne blive klogere det skader aldrig.

Bjørn han har netop 3 uger ellers er den da lavet om for nylig.

• #13   4. aug 2016 Dennis der står intet om den skal omreg til en selv først. Der står den skal omreg inden for 3 uger. Så hvis han videre sælger den så skal han bare omreg den ved salg.,

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1817299&vId=0

Den nye ejer skal omregistrere eller afmelde køretøjet inden tre uger. Bliver det ikke gjort, kan sælger bede SKAT afmelde køretøjet.

Der står
    Når du har solgt et køretøj, har køber tre uger til at omregistrere (ejer-/brugerskifte) eller afmelde køretøjet. Indtil køretøjet er omregistreret, er det dig som sælger, der betaler afgifter og ansvarsforsikringer på bilen.

Der står ikke at det skal være i eget navn eller man ikke må sælge den igen. Der står kun den skal omreg inden for 3 uger.

• #14   4. aug 2016 12#
    Køber skal inden 3 uger have bilen over i eget navn, i min verden er det inden bilen forlader sælger alt andet er stupidt

• #15   4. aug 2016 Bjørn hvor står der i eget navn, der står bilen skal omreg inden 3 uger. Der står intet med eget navn. Så jeg kan da lovligt købe en bil og inden 3 uger indreg den i min kones navn. Eller mine forældres navn. Bare dette sker inden 3 uger.

• #16   4. aug 2016 Den nye køber SKAL omregistrere eller afmelde inden tre uger. Så nej køber må ikke sælge videre uden at omregistrere eller afmelde først.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#17   4. aug 2016 Tak Once så huskede jeg rigtigt. smiley

• #18   4. aug 2016 Harmonikae Ej hold nu. Hvis køber omreg til den anden køber ved salg så har han da for hulen også omreg bilen. Hvis køber lader ny køber kører uden at omreg så er det ikke lovligt, men omreg man inden den falder sin grund, så har første køber jo netop pmreg bilen. Der står ingen steder det skal være til eget navn.

• #19   4. aug 2016 Det har du ret i once, men jeg lader det ikke komme så langt. Mine biler forlader ikke matriklen uden ejerskifte

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#20   4. aug 2016 Bjørn nu handler emnet jo ikke om hvad du gør, men om køberen af emnestarters bil har ret til.

• #21   4. aug 2016 Bjørn det er så forskel på de 2 ting at hvad loven siger og hvad du selv gør.

• #22   4. aug 2016 Once: prøv at læse mit indlæg igen. Den nye ejer skal omregistrere. Jeg skrev ikke noget om til hvilket navn, kun at den nye ejer skal gøre det.

• #23   4. aug 2016 Harmonikaen sorry misforstod den smiley

• #24   4. aug 2016 Lige med det samme er også inden for 3 uger, og er da vist lovligt nok.

• #25   4. aug 2016 Han ville gerne have de 3 uger til at få det gjort i og det aftalte vi så
    Jeg kan se inde på motorregisteret at han fik den solgt igår
    Så nu mangler jeg vel bare at få ringet til min forsikring og få den afmeldt der, hvis det ikke allerede er sket automatisk

Alligevel, tak for de forskellige svar allesammen

• #26   4. aug 2016 Hvis den er omreg så sker det automatisk.

Men hvorfor er det folk ikke kontakter deres forsikring ved salg? Det står der jo netop man skal i betingelserne

Salg og afhændelse
    Du skal straks give os besked, hvis du sælger eller på anden måde
    skiller dig af med bilen.
    Genoptagelse af forsikringen, efter afmelding eller ved skift af bil,
    sker efter vores nyeste vilkår og priser.
    Husk at gemme slutseddelen som dokumentation for ejerskifte,
    hvis der sker en skade, før bilen bliver omregistreret.

Kommentér på:
Salg af nyindkøbt brugt bil

Annonce