{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.830 visninger | Oprettet:

Betinget frakendelse af kørekort {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Har i forgårs d. 06-09-2016 fået en betinget frakendelse af mit kørekort for at køre 84 km/t i en 50 km/t zone - Som jeg troede var en 60 km/t zone.

Da jeg så tidligere idag køre forbi det samme sted, lægger jeg mærke til en skilt der viser 60 km/t, så jeg har ikke været helt ved siden af.

Det jeg så tænker er om der er nogle specielle regler for hvor langt fra et skilt man er før det tæller eller lign. som gør at betjenten stadig mener han kan retfærdiggøre en betinget frakendelse og ikke "bare" et klip i kortet?

Strækningen jeg fik bøden på er ca. 500m lang, der er et lyskryds i starten og i slutningen - 60 km/t skiltet står måske 30m fra det sidste lyskryds.

Når jeg så kommer fra det første lyskryds, er det så en 50 km/t zone indtil jeg passere skiltet? Har man seriøst opsat en 60 km/t zone 30m inden et lyskryds?

Er dette ikke ret misvisende?

Og før i prøver at belærer mig om jeg bare kan køre ordenligt osv. osv. så er jeg klar over jeg kørte for hurtigt, og tager jeg også gerne straffen for, men en betinget frakendelse betyder i mit tilfælde en fyreseddel hvor et klip betyder intet, da jeg ingen har i forvejen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betinget frakendelse af kørekort
  • #1   8. sep 2016 Et skilt er ligesom en målstreg, der er nok ikke noget at gøre der.

• #2   8. sep 2016 Hastighedszoner gælder fra hvor skiltet står.

• #4   8. sep 2016 Men er det ikke ret misvinde/forket når man må køre 60 km/t på den modsatte side af vejen? samt på begge strækninger både før og efter lyskrydsene?

Der er tale om et lyskryds ved rødemellemvej og vejlands Allé hvis nogle skulle kende strækningen.

Kommer kørende på vejlands Allé med englandsvej.

• #5   8. sep 2016 Jamen om jeg er uenig eller ej er ret ligegyldigt hvis Hr. betjent har loven på sin side smiley
    Er i bund og grund heller ikke sur over det, synes bare det er ret så åndssvagt at man laver fartskilte der tæller ja max 30m frem for at nulstille efter lyskrydset.

Dertil skal det lige tilføjes at på retsinformation står der følgende:
    Tavlen fastsætter en lokal hastighedsbegrænsning for en strækning på den aktuelle vej, jf. færdselslovens § 42. Hastighedsbegrænsningen gælder uanset bestemmelsen i § 16, stk. 2, indtil den ophæves ved ophørstavle, ved afstandsangivelse på undertavle eller ved angivelse af anden hastighedsbegrænsning.

• #6   8. sep 2016 Hvorfor bliver du fyret for en betinget frakendelse? Du må jo stadigvæk køre bil? Du skal bare op til en ny teori og køreprøve..

• #7   8. sep 2016 Fordi jeg kørte i en firmabil smiley
    Eller fik afvide kunne være udfaldet - om det var en "trussel" eller et ærligt løfte ved jeg ikke endnu.

Han vrøvlede noget om uhensigtmæssigt brug af firma material smiley

• #8   8. sep 2016 Om det var din nabos minicrosser, så kan jeg ikke se hvorfor du skulle fyres for det. Køretøjet har intet at sige. går udfra at du har tilstået overtrædelsen og dermed opgivet hvem du er. Jeg fik en betinget frakendelse sidste år. Tidligere i år brugte jeg 9 dage på at læse teori og tage køreprøve - done.

Men ja, et klip er da sjovere.

Ps. Det er vist ikke lovmæssigt tilforladeligt at opsige en ansat på grund af en betinget frakendelse i og med at du ikke har mistet kortet, deraf betinget

• #9   8. sep 2016 Da jeg har "egen" firmabil var der ikke så meget og rafle om mht. til hvem der havde kørt - Men jf. min kontrakt med firmaet er det nogle paragraffer der foreskriver at netop uhensigtsmæssig brug af firmaets ejendom (heriblandt bil, værktøj mm.) kan være en overtrædelse af kontrakten og kontraktbrud = fyring.

MEEEEEN, det er nu også værste tilfælde, men hvem siger at jeg kan bestå prøven en gang til :'D

• #10   8. sep 2016 Btw, når nu du har været igennem rumlen:

Er køresagkyndige imod dig? Har fået fortalt af flere bekendte at den køresagkyndige vil være "hårdere" overfor dig grundet dette?

Jeg får svært ved have begge hænder på rattet samt at orientere mig over skuldrene...

Hvad måtte du slippe for de 9 dage?

• #11   8. sep 2016 På ingen måde. Han var totalt Cool. Vi tog en tur rundt i Silkeborg by imens vi snakkede. Vi var lidt inde på hvad jeg havde lavet for at få frakendelse, men ellers bare hygge snak.

Læs lidt gratis teori på nettet og køb evt adgang til teori prøver. Politiets prøve var gammel og "nemmere" end dem jeg tog på nettet.

Bøden lød på 5000 og jeg slap knap 3200 for prøver, bil og en enkelt køretime. Du kan jo kombinere det med et mc kort, hvis ikke allerede du har det - der gælder teori og køreprøve nemlig smiley

Ps. Med hensyn til de 9 dage, så sagde jeg bare til kørelærer at jeg følte mig klar og derfor gerne bare ville op med det samme. Han skaffede prøverne så hurtigt han kunne

• #12   8. sep 2016 Hmm ja okay - Det ville da også bare være prikken over i'et..

Jamen mht. til teori og køreting så har jeg heldigvis en kæreste hvis lillebror er igang med at tage kørekort, så kan jeg lige snuppe lidt af hans lærebog 8-D

Og havde overvejet den med mc kørekortet når man alligevel var igang, men nu må vi se.

Har jo heldigvis også lidt tid inden det kommer så langt, har ingen gang fået bøden endnu :'d

Men tak for info (Y)

• #13   8. sep 2016 Ingen stress. Du har som regel 6mrd til at få det klaret.
    Overvejede selv mc, men havde faktisk glemt alt om frakendelse, så jeg havde pludselig lidt travlt med at få klaret de prøver smiley

Jeg blev også nuppet i firmabilen. Pokkers til 50 zoner smiley

• #14   8. sep 2016 Ja det sagde han godt -.-

Er man for fræk hvis man beder chefen betale bøden O.o?
    Det var jo trodsalt fordi jeg havde for travlt smiley

• #16   9. sep 2016 Ja det er jo også det jeg vil mene Lass G..
    Men betjenten skrev 50 km/t på bøden og jeg tænkte ikke over det da han stoppede mig.

• #17   9. sep 2016 Har også lige kigget på streetview, og kan også kun se 60 km/t skilte smiley Mon ikke betjenten har været lidt for hurtigt? Synes da du skal gå videre med sagen, da der jo alligevel er en forskel på 1 klip og så en betinget frakendelse smiley

• #18   9. sep 2016 Ring 114 og tag en snak med dem, bare kontakt dem pænt, så får du som regel nummeret til den betjent der stoppede dig

De er sku flinke nok at snakke med

• #19   9. sep 2016 Vil helt kart også tage sagen videre!

Jamen betjenten der stoppede mg var også helt nede på jorden, der var ikke den der attitude over ham så har faktisk ikke været "sur" over det - man er jo klar over fælden klapper når man overskrider reglerne, troede bare ikke den klappede så hårdt lige der ??

• #20   9. sep 2016 Nogen der ved når man lige nåede under de gamle regler med kørekort til bil og man så tar motorcykel kort, om man så går under de gamle regler ? for har nemlig også lige fået betinget frakendt mit kort... og nu hvor man alligevel sku til teori prøve og så bare tage det sammen ? smiley

• #21   9. sep 2016 Det er vel heller ikke nemt at overholde fartgrænserne i din golf mads S ?

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #22   9. sep 2016 der er 60 km hele vejen frem og forbi hvor du er blevet taget, han har skrevet forkert, kører selv lastbil og er meget opmærksom på skilte i byzoner da vi nu må følge dem...

• #23   9. sep 2016 Finn J: Det håber jeg rigtigt meget du har ret i!
    Jeg er pt. Igang med at få et konkret svar fra både politi, kommune og vejdirektoratet - skriver i emnet når jeg har noget endeligt.

Ret skræmmende så er der endnu ikke nogle der har kunne svare mig på ingen af de tre instanser der har med det at gøre ??

• #24   9. sep 2016 Rasmus j det var ikke engang i den, det var i forbindelse med arbejde hvor vi havde en bil der gik i nødprogram når man skød den af, og der er pænt langt til den nærmeste motorvej.... men det mente betjenten ikke man måtte.. :-\

Kommentér på:
Betinget frakendelse af kørekort

Annonce