{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Polski Fiat 126 ? Afgift ? {{forumTopicSubject}}

er ved at erhverve mig sådan en Polski FiatFiat 126 fra 1998 smiley men kan det overhovedet lade sig gøre at få sådan en fætter på dansk afgift ? har fået af vide af nogen at det kan og af andre at det ikke kan smiley så er kommet lidt i tvivl og har ikke prøvet at søge om afgift og sådan før.

håber nogen kan hjælpe MVH lauritz smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polski Fiat 126 ? Afgift ?
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 669
    #1   25. okt 2016 Hvis den ikke har katalysator, for du den ikke godkendt herhjemme.

  • #2   25. okt 2016 det kan jo monteres? eller må man ikke det?

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 669
    #3   25. okt 2016 Jo, men bøvlet at få den ned i forureningen. Da der er større krav til en 98´er end en 89´.

  • #4   25. okt 2016 så må den bare justeres til den overholder kravene smiley hvis det er det eneste der hæntrer at den kan synes

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 669
    #5   25. okt 2016 Ja, forureningen er det eneste, der skulle forhindre indregistrering.

  • Veteran Doktoren. .
    Veteran Doktoren. . Tilmeldt:
    jul 2016

    Emner: 2 Svar: 24
    #6   25. okt 2016 Tror ik du kan få den på danske plader. Har ihvertifald aldrig hørt om nogen der har gjort det. Men en skal jo også være den første.

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 669
    #7   25. okt 2016 Så vidt jeg husker, er det det samme med mini´erne fra 90´erne.
    Og der mener jeg, at have hørt nogle er lavet om, og godkendt.


  • #8   25. okt 2016 ved der er en 95er der er synet og godkendt her hjemme. så mon ikke det kan lade sig gøre med en 98er også?

  • #9   25. okt 2016 Der er vist noget med at de frem til 1983 kan komme på danske plader det gælder med en trabant så det gælder nok også for en 126. Men prøv at spørge hos skat.

  • #10   26. okt 2016 men ikk at de polski Fiat'er der kan komme på danske plader smiley

  • #11   26. okt 2016 Du skal tjekke med SKAT eller en bilinspektør hvilke krav der stilles.
    Der kan være krav til forurening men også til sikkerhedsratstamme og andre sikkerhedsforanstaltninger.
    Det er vistnok lettere at få godkendt ældre udgaver af samme årsag, men spørg en bilinspektør.


  • #13   26. okt 2016 først og fremmest har ikke importeret noget som helst. og hold da lige lidt igen smiley så det skulle være forbudt at importere klassiske biler der ikke er født med ABS, airbag, og andre fuldstændig unødvendige ting?

  • #15   27. okt 2016 så en 2cv er ikke en klassiker ?? ej nu må jeg sku grine... du er jo helt væk. Men takker for du gider at bidrage til det jeg spørge om med sådan en positiv attitude smiley

  • #16   27. okt 2016 Ford A har heller ikke ABS eller airbag, men det sker alligevel at der bliver importeret sådan en. Nuvel, det er ikke dem man ser flest af i gadebilledet, men det er i mine øjne BILEN, hvis det skal være veteran.
    Forresten havde Fiat 127 og Morris Mascot heller ikke benævnte udstyr, men de var nu ganske velkørende uden. smiley


  • #17   27. okt 2016 laver meget i golf 2 og der er ingen af mine der er født med hverken kat, airbags eller andet pis og papir og de køre ganske fint.

Kommentér på:
Polski Fiat 126 ? Afgift ?

Annonce