{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.434 visninger | Oprettet:

Copen
Copen
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Højresving i kryds med pil {{forumTopicSubject}}

Hej

Dette er lidt et pinligt spg men er kommet i tvivl om hvad jeg skal gøre i den følgende situation;

Jeg holder i et kryds og skal til højre. Der er lysregulering men også en pil til højre. Spørgsmålet er hvornår må jeg dreje?

Må jeg dreje så snart der er grønt (selvf under forudsætning der er fri bane) eller skal jeg vente til at pilen til højre lyser grønt?

Det er måske lidt et pinligt spg men hellere spørge en gang for meget end for lidt smiley

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højresving i kryds med pil
  • #1   29. nov 2016 Du må dreje lige så snart at lyssignalet skifter til grønt, og du må selvfølgelig også dreje hvis du har grøn pil.

• Von Z
    Von Z Online Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 21 Svar: 910
    #2   29. nov 2016 Du kører når folk bagved dig begynder at dytte smiley

• Copen
    Copen Tilmeldt:
    nov 2016

#3   29. nov 2016 Fedt, tak smiley

• Copen
    Copen Tilmeldt:
    nov 2016

#4   29. nov 2016 #2; Haha ja præcist det der sker smiley

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #5   29. nov 2016 men hvis situationen er at der er rød/gul/grøn højrepil, ud over lys regulering ligeud,, og den er rød - må man ikke køre, selvom ligeud er grøn smiley

• Von Z
    Von Z Online Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 21 Svar: 910
    #7   29. nov 2016 Har hørt engang at hvis lysreguleringen bliver rød, og pilen stadig er grøn, er det kun dem der er ude i krydset der må køre! skulle hedde "at rømme krydset"
    -så hvis man kommer frem til et kryds, og skal dreje med grøn pil, skal man vente fordi hovedlyset (hvis man kan kalde det det?) stadig er rødt, nogle der er sikker på det?

• #8   29. nov 2016 Du må dreje så snart der er grønt og du kan, når pilen bliver grøn så skal du ikke længere tænke på cyklister og fodgængere.

• #9   29. nov 2016 #7 Nej. Så længe der er grøn pil må der stadig køres ud i krydset.

Og til #0, det er kun hvis der er rød pil at du ikke må dreje, selvom der er grønt for dem der skal ligeud. Vi har sådan et kryds i Ringsted, hvor der er rød/gul/grøn venstre svings pil, og der er alt for mange der svinger til venstre for rød pil, fordi dem der skal ligeud har grønt.

Kommentér på:
Højresving i kryds med pil

Annonce