{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Låne bil ud i en længere peiode
  • #4   13. dec 2016 Jeg har en bette Toyota Eygo som jeg låner ud 24 timer af gangen via Gomore den er fuldt forsikret i perioden, det eneste problem jeg nu har fået, er at den sidste lejer blev snuppet i en ATK, og det er bilen ejer der hæfter for fartbøden. Så lav en kontrakt med vedkommende der låner bilen til om hvordan eventuelle udgifter skal deles. Du skal også være opmærksom på myndighederne, hvis vedkommende du låner bilen til, kommer i deres søgelys; risikere vedkommende at skulle betale skat af fri bil, og uanset set bilens ringe værdi så starter taxameteret ved værdi på ca. kr. 120.000.- og det er ca. 3.000 kr om måneden til skattefar. Hvis ikke skattefar kommer ind over og din ven i stedet bliver "nuppet" af politiet og erkender at have haft bilen i eksempelvis i fire måneder så koster det en bøde af ukendt størrelse.
    Forsikringen dækker uanset hvem der kører bilen, men i tilfælde af at føreren ikke har kørekort så har du et problem.
    Jeg vil kun frygte skattefar og politiet.

• #5   13. dec 2016 Hvis forsikringen vurdere at ham der låner bilen pludselig er FAST BRUGER så har du en udfordring, ring til dit forsikringsselskab inden du gør noget

• #7   13. dec 2016 Tommy vil du lige finde den lov. At den skal omreg ved lån af bilen i mere end 3 uger?

Dixie4y 1
    Forsikringen dækker ikke ved skade da du ikke må leje bilen ud
    Tak for din mail.

Hvis du har din bil privatforsikret hos os og du lejer den ud, vil vi betragte det som erhverv og der vil ikke være dækning ved skade.

God dag.

Venlig hilsen
    John
    Digital Support

Telefon: +45 7012 1212

If
    Stamholmen 159
    2650 Hvidovre
    www.if.dk

• #8   13. dec 2016 Så at tro den er forsikret ved at leje den ud er forkert. Så tjekker de om du lejer den ud så giver det problemer ved erstatning.

profilbillede
  • #9   14. dec 2016 haha det her er klassisk bilgalleri.dk.

Manden spørger om han må LÅNE bilen ud. Folket farer med fuld fart til at han ikke må LEJE den ud. Hvor skriver manden at han skal have penge for det?

Eneste fornuftigt der er skrevet er at du skal snakke med dit forsikringsselskab om hvordan og hvorledes.

• #10   14. dec 2016 Han kan altid sætte personen på som bruger af bilen. Så er der ingen problem.

• #11   14. dec 2016 det er bedst og høre din forsikring ad, hvad der er gælnende for din forsikring,

træls, og låne ud og ikke være dækket.

• #12   14. dec 2016 Once,
    GoMore har DERES EGEN forsikring der dækker bilen mens at den er udlejet ;). Så det rammer ikke hans alm forsikring.

Dixie,
    Beskatning af fri bil gælder KUN hvis at man fx får en bil stillet til rådighed fra ARBEJDE. Ikke at man får lov til at låne en gratis af et familiemedlem eller en ven.

• #13   14. dec 2016 Danger Dane: Beskatning af fri bil gælder KUN... Hvis du låne en bil ud til en person på overførselsindkomst, din bror, søster, bekendt eller ven, og SKAT finder ud af det, så er chancen meget lig, at de vil blive afkrævet skattebetaling af fri bil.....de arbejdsløse og andre på statsunderstøttelse skal bare ikke have nogen muligheder for lidt frihed når de er på støtten.

GoMore har DERES EGEN forsikring Det er korrekt, men det er helt sikkert en torn i øjet på bl.a. IF-forsikringsmanden som ikke vil indse livet omkring ham finder andre muligheder end hans firma og deres regler.

Lån bilen ud og kør ordentlig, så sker der ikke noget alvorligt....og sig du har lige lånt bilen, hvis du ender i opmærksomhed fra forsikringen eller myndighedernes !!, ellers må du som andre skriver, stå som bruger. Hvis du er ny bruger af bilen, og ingen anciennitet har ja, så er forsikringen høj, alt for høj, synes jeg.

• #15   14. dec 2016 Dixie:
    https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789830

Det er KUN firmabil du kan blive beskattet af. IKKE af at du låner en andens bil!.

• #16   14. dec 2016 UPDATE!!!

Har talt med min forsikring i dag (GF)

Jeg må godt låne min bil ud i en længere periode, uden der er noget vedr. forsikring.

Dog stiger min selvrisiko med 5000 kr vidst det er en under 26 år der kører bilen og der sker en skade (er nu ikke på tale for mit vedkommende)

• #17   14. dec 2016 Bravo !!, det er ikke If du er forsikret hos kan enhver regne ud med den svada som IF-manden tidligere kom med. Tilykke !

• #18   14. dec 2016 #17 læs nu hvad der står du må ikke leje den ud altså tage penge for det. men du må gerne låne den ud. Der er en forskel.

Kommentér på:
Låne bil ud i en længere peiode

Annonce