{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flip Up Plates
  • #1   23. jan 2017 Du vil sikkert også kunne finde noget om pladernes placering og montering på køretøjet.

Så det er ikke lovligt.

Her er blot et lille udsnit af love/regler:

§ 69. Nummerpladen monteres uden på køretøjet og således, at den er synlig og let
    læselig foran eller bag køretøjet.
    Stk. 2. Nummerpladen monteres i en lodret eller næsten lodret stilling og i et
    plan, der er vinkelret på køretøjets længdeakse.

Så allerede her kan du se at det ikke er lovligt.

• #3   23. jan 2017 Tror jeg satme ikke er lovligt smiley

Tvivler færdselsloven er behjælpelig.

• #5   23. jan 2017 Det er lovligt.

Så længe dine plader kan læses på den afstand loven siger og de er fastspændt efter en af de 4 metoder som der er lovlige.

Du må bare ikke kunne skjule dem under kørslen, så der skal bare et relæ imellem med en håndbremse-kontakt-ledning, ligesom DVD afspillere.

• #6   23. jan 2017 #5 Så længe køretøjet henstår på et for færdselsloven gældende område skal pladerne også være monteret og synlige som love og regler foreskriver.

• #7   23. jan 2017 Ja det er rigtig nok. Så må man hellere lade være med at trække den håndbremse.

• #8   23. jan 2017 Jeg tænkte nemlig også at hvis den ikke er skjult under kørsel kan jeg ikke se noget problem

• #9   23. jan 2017 V8 lover den er satme fed den der smiley

• #10   23. jan 2017 #8 prøv lige og læs #6

Hvis politiet ser bilen på samme P-plads uden plader 2 dage (mere end 24 timer) i træk, kan de få den fjernet.

Færdselsloven
    Politiets fjernelse og salg af køretøjer

§ 123 Politiet kan foranledige de nedenfor under nr. 1-3 nævnte køretøjer fjernet, såfremt de henstår på et af færdselsloven omfattet område:
    1) køretøj, der er henstillet i strid med gældende bestemmelser om standsning eller parkering,
    2) havareret eller i øvrigt defekt køretøj og
    3) registreringspligtigt køretøj, der henstår uden nummerplader.

• #11   23. jan 2017 Det er lidt ligesom med neon lys under bilen.
    Du må ikke bruge det på offentlig vej, til syn skal det dog virke og virker det, skal det opfylde kravene til lys på bilen, hvilket det ikke gør, men gør du så det ikke virker, i dette tilfælde et relæ på tændingsstrøm/håndbremse/generator mm., således at du kun kan benytte det ved stilstand, så er det op til dig at bestemme om pladen skal være fremme, når du ikke holder offentligt eks. eller hvis du blot parkere i P huset.
    Der er jo ingen lov imod at du afmonterer dine nummerplader hver gang du holder i din garage, men der er en lov om at biler ikke må stå henstillet offentligt, uden nummerplader, ligesom der er regler om hastigheden, selvom din bil også kan køre mere, så er det din pligt at overholde hastigheden på de strækninger.

Så synsmæssigt, skal den blot være monteret med bolte på både beslag og beslaget på bilen (naturligvis), samt der nok kan være krav om at den ikke må ku slåes ind under kørsel, men ellers er resten rent færdselslovsmæssigt og altså kun et problem hvis ikke du overholder reglerne, ikke at du har muligheden for at overtræde dem.

• #12   23. jan 2017 Onkel Per, kræver jo at han parkere almindeligt uden plader og ikke kun bruger det til show, hvilket vil være ligeså dumt som at lave brændere i hvert lyskryds.
    Desuden får uindregistrerede biler en seddel i ruden om at man har 48 eller vidst endda 72timer til at få bilen fjernet i.

• #13   23. jan 2017 Hvis man læser færdselsloven, er der ingen minimum tidsbegrænsning. Så blot køretøjet forefindes uden plade, kan politiet få det fjernet.
    Jeg ved ikke om det blev ændret for få år siden, da mange var begyndt at fjerne pladerne når de parkerede for at undgå parkeringsafgift. Jeg mener det tidligere var 24 timer.

• #14   23. jan 2017 Tror altid det har været sådan at hvis bilen var til fare, kunne de fjerne den omgående, men hvis den bare holder i en bås uden tidsbegrænsning, så får den en seddel/advarsel, da pladerne jo kan være stjålet, den snart bliver hentet til ophug mv.

• #15   24. jan 2017 nu her når i alle siger det med at hvis den står stille i mere end ** timer osv. UDEN plader... tingen er jo at bilen stadigvæk har pladerne bagi på hele tiden. Det er jo kun omme foran smiley og jeg tænkte at HVIS man nu IKKE køber den automatiske, og man køber den manuale, så er der jo ingen mulighed for at få den under bilen UNDER kørsel smiley og tak til alle der skriver herinde, rart med en masse input smiley

• #16   24. jan 2017 Ja køber du den manuelle er det bare som med bagklappen, den kan du jo åbne og nummerpladen bliver væk hehe

• #17   24. jan 2017 Lige præcis #16, så jeg kan ikke se noget problem fordi at nummerpladen er der stadig bagi HVIS de har brug for info på bilen eller noget smiley

Kommentér på:
Flip Up Plates

Annonce