{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

Kenneth A
Kenneth A
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24

dokument {{forumTopicSubject}}

Hvis forhandler har påstået at motoren er blevet skiftet på en bil ved en annonce og det samtidig også fremgår i servicebogen men derefter nægter/undgår at udlevere den, hvordan skal det så tolkes?
FDM har været med inden over og har set dokumentation for at forhandler har reklameret med kvittering på motorskift for 54.000 men også undgår og give dem respons. FDM advokat har ladet sig sige at, udfra de udvekslede mails mellem mig, forhandler og FDM, kunne dette benyttes som dokumentation for motorskiftet ved evt videre salg af bilen men hvad siger i?

venlig hilsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dokument
  • #1   12. feb 2017 Vil da helt sikkert mene at du skal have papir på den er udskiftet smiley

• #2   12. feb 2017 Vis der ikke er bevis for udskiftningen så kan det ikke bruges til noget

Ville da også mene at har man skiftet en motor på en bil så ville man da have dokumentationen i orden da det er en væsenlig ting og virkelig kan tippe læsset om bilen bliver solgt eller ej så dokumentation er sælgers trumf hvem ville da skjule den

• #3   12. feb 2017 Har FDM bare kigget på sagen eller er de på sagen ?for det har da en stor betydning på værdien af bilen vil jeg da mene

• Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #4   12. feb 2017 Jeg mener også selv at det har en væsentlig betydning for om hvor "nemt" bilen kan sælges videre.
    men jeg har inddraget FDM i sagen eftersom at forhandler stoppede med at svarer på mine mails så de har selv taget kontakt til forhandler men der har han også undgået respons, derfor han FDM advokaten som jeg havde inden over sagen sagt at jeg ville kunne bruge de udvekslede mails som en form for dokumentation fordi jeg ville jo ikke lyve for en potentiel køber af bilen og tage sagen til FDM hvis der ikke var noget i det

• #5   25. feb 2017 Hejsa...
    Syns ærlig talt FDMs udmelding er noget vag og udefinerbar...
    Hvis jeg var dig, ville jeg oprette sagen hos Bilanke, hvor du skriver din forklaring af sagen, oploader div. dokumenter og betaler 300 kr.... Så kører sagen mod forhandleren automatisk.....
    Resultatet kan blive, at du og forhandleren kan blive enige uden ankenævnets indblanding...altså forlig...og du får - hvis det er dit mål - dokumentation for udskiftning af motoren OG dine 300 tilbage....
    Ellers kører sagen, hvor forhandleren får mulighed for at belyse sagen fra hans side og evt. foreslå et forlig....og du kan fremkomme med dine argumenter imod og trykke på en knap, der sender sagen til ankenævnets vurdering.
    Hvis sagen falder ud til din fordel, skal forhandleren rette sig efter afgørelsen og evt. udbetale kompensation for manglende dokumentation og du får stadig dine 300 kr tilbage....
    Hvis du taber......ja, så mister du dine 300 kr og må henholde dig til FDMs rådgivning.
    Mvh.
    Li-Lo

Kommentér på:
dokument

Annonce