{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

bil uden papirer {{forumTopicSubject}}

Godaften.

Jeg kiggede lidt rundt på gamle biler for at finde et lille projekt, og faldt over en til hele 8000kr.

Men i beskrivelsen stod der:
"...Biler er dansk men sælges uden papirer..."

Jeg spurgte selvfølgelig ind til om disse papirer kunne fremskaffes, og jeg fik dette svar:
"du får navn og adresse på tidligere ejer og så er det op til dig og få snakket med ham.....til den her pris gør jeg ingenting ;-)"

Min tanke er så... skal man bare hoppe over og finde en anden? Eller skal man prøve at kontakte tidligere ejer og få papirerne den vej igennem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bil uden papirer
  • #1   19. feb 2017 du kan vel få navn og adresse på forhånd og kontakte personen om han/hun vil være behjælpelig med papirene? hvis ikke ville jeg springe bilen over

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #3   19. feb 2017 Lyder rigtig meget som en af disse "bilen er sat 500.000kr ned da den ikke kan koere,dette er kun pga en sikring til 2kr" annoncer.
    Dog mener jeg at have set andre brugere herinde der har haft held med at fremskaffe papirer ved at gaa direkte til skat eller hvem der nu udsteder dem nutildags.

• #5   19. feb 2017 vis papir er væk skal du have en slutseddel fra den sidste registeret ejer der stal stå at har solgt den til dig, hans og dit navn skal være på kviteringen
    har selv lige været hele møllen igennem med en bil der ikke havde papir hvor sønnen solgte med kvitering fandt bagefter ud af den stod i farens navn og blev afvist 3 gange af skat først 4 gang var der en der var flink ved skat da jeg forklarede det og fik dem så til sidst
    den var dog stadig i systemet da de kun gemmer i 5 år og derefter tror jeg det bliver noget sværre og få dem da de nok ikke gider og rode med det

• #6   19. feb 2017 Har prøvet det hvor svinet der var sidste registrerede ejer ville have 3000.- kroner for at slippe papirerne. Jeg tog ned til SKAT og fortalte dem det, og de ringede så til ham mens jeg stod der og fik en snak med ham. Det hele endte med at jeg havde papirerne på bilen samme dag.

• #7   19. feb 2017 Det er jo en vurdering som kun du selv kan tage ??
    1) ...er du villig til at tage kampen op med tidligere ejer ?? Tænker der må være en grund til at nuværende ejer ikke har fået papirerne
    2)...det kan måske tage længere tid end du lige havde forventet

• #8   20. feb 2017 Jeg ville glemme den, og finde en anden., men vi er forskellige, og jeg syntes ikke det er besværet værd.
    I mine øjne, hvis en sælger ikke har papirene på bilen, og ikke ønsker at deltage i at få dem fremskaffet inden køb, så vil bilen kun være prisen værd i hvad man kan få for gammelt jern, og ikke en klink mere.

At andre gider at bøvle med det,, er helt fint for mig, men jeg har været der flere gange før i tiden, også med slutseddel, og aldrig haft held med at få en ny attest, så ville jeg hellere bruge mit liv på noget andet, der er jo rigeligt med biler til salg.

• #9   20. feb 2017 Well... Jeg tager forsøget og er pt. i dialog med Motorkontoret. Så må vi se hvordan det ender.

• #11   20. feb 2017 Selvfølgelig smiley :D smiley

• #12   20. feb 2017 man kan også betale ny afgift på bilen vis man ikke får papir men ved ikke hvordan det forgår blot noget jeg har hørt

• #13   28. feb 2017 Så har jeg fået svar fra Skat.

"Der skal være dokumentation for hver handel der sket, tilbage til den seneste registrerede ejer.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har nogle spørgsmål."

Men "heldigvis" er bilen ikke tilsalg mere.

• #14   28. feb 2017 ja det svar har jeg også fået engang så biler uden papir som folk siger det er bare søge og så får du dem passer ikke

• #15   28. feb 2017 Så Summasumarum er at såfremt at man kan fremskaffe alle slutsedlerne på handlerne foregået, så kan man godt, ellers så kan man ikke.

• #16   28. feb 2017 Lige præcis.

Kommentér på:
bil uden papirer

Annonce