{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.556 visninger | Oprettet:

uheld i kundebil {{forumTopicSubject}}

vi sidder lige og snakker lidt frem og tilbage omkring hvordan landet ligger hvis nu fx min bil er på værksted, og mekanikeren prøvekøre den, og er impliceret i et uheld, hvor han er den skyldige.
er det så bilens forsikring/ejeren af bilen som blir belastet for den forseelse.? ellers har de forskellige værksteder noget forsikring som dækker når mekanikerne prøvekører bilerne?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uheld i kundebil
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   7. mar 2017 Værkstedets forsikring, i hvert fald hvad jeg selv har fået fortalt et par steder jeg har været smiley

• #2   7. mar 2017 jeg er i tvivl.. da jeg stod i lære sagde mester altid at de, værkstedet, ikke dækkede..

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #3   7. mar 2017 Jeg kan også sagtens have misforstået, så det kun er skader på selve matriklen som er dækket af værkstedforsikringen, og bilens ejer som står for resten.

Kan vel næsten også være lige meget, personen der kører galt betaler selvrisikoen, og der burde ikke være nogen prisstigning på forsikringspræmien, hvis det ikke er ejeren selv som har kørt bilen.

• #4   7. mar 2017 jeg er i princippet også ligeglad, vores bil blir dækket. vi kom bare til at snakke om den stakkels lærling som kørte den "skyldige" bil. han var nok ikke så populær da han ringede efter mester

• #5   7. mar 2017 det er værkstedet forsikring der skal dække skaden det er derfor man har en værkstedsforsikring

• #6   7. mar 2017 troede kun de dækkede for fejl på reparationer og hvis man fx smed en bil ned fra liften.
    det her er et helt reel trafikuheld sket ude på vejen.

• #8   7. mar 2017 så i vil mene at værkstedets forsikring dækker.?

• #9   7. mar 2017 2.5 Hvilke skader belaster ikke
    Følgende skader belaster ikke forsikringen i forhold
    til retten til at rykke til billigere præmietrin:
    a) skader, der er sket, mens bilen er overladt til en
    virksomhed med henblik på reparation, service
    eller lignende, se punkt 1.1

1.1
    Hvem dækker forsikringen
    Forsikringen dækker forsikringstageren og enhver,
    der lovligt benytter bilen, lader den benytte eller er
    fører af den.
    På samme måde dækker forsikringen virksomheder,
    der har fået bilen overladt til reparation, service el
    -
    ler lignende; dog ikke for skade sket under kørsel,
    der ikke er i forsikringstagerens interesse.
    Virksomheder, der har bilen i varetægt for salg,
    transport eller kommission, dækkes ikke.
    Sælges bilen, er den nye ejer dækket af ansvarsfor
    -
    sikringen og af en evt. tegnet kaskoforsikring i indtil
    3 uger efter ejerskiftet, medmindre der er tegnet
    ny forsikring. Den nye ejer hæfter for en evt. selvrisiko på forsikringen.
    Førerforsikringen dækker alene bilens fører, se
    punkt 13.1

• #11   7. mar 2017 hvorfor er det misvisende.? det er et spørgsmål omkring et uheld i en kundebil.?

• #13   7. mar 2017 så retter jeg det da til uheld i kundes bil.

• #15   8. mar 2017 Ethvert seriøst værksted bør betale selvrisikoen for at bevare kundeforholdet og i øvrigt et fornuftigt renommé. Men jeg mener ikke, man som kunde har krav på det i henhold til de almindeligt gældende erstatningsregler, eftersom kørslen i retslig forstand sker i ejers interesse.

• #17   8. mar 2017 Det er bilens egen forsikring der dækker. Mine forældre har lige stået i den situation for 2 måneder siden.

Mekanikeren var ude at prøvekøre den da den forankørende bil pludselig bremser hårdt op og kører ind i røven på den. Bilen blev totalskadet og bilens egen forsikring dækkede det.

• #18   8. mar 2017 jeg har prøvet det.. dog med en traktor.. skulle vende med en 3 akslet metsjö vogn og vuderede der var nok plads meen nej foran den case jeg kørte i havde man sat nogle små vægte som man ikke lige kunne se fra kabinen så fik taget fronten på en bil og der var det traktorens forsikring der dækkede smiley

• #19   8. mar 2017 Claus G
    Det fremgår mig bekendt ikke af retspraksis, at værkstedet er forpligtet til at betale selvrisikoen på kaskoforsikringen. I de tilfælde, hvor der er kasko, vil forsikringen efter min opfattelse derfor ikke kunne komme efter værkstedet.

Herudover er der de situationer, hvor der ikke er kasko. Her kan hverken forsikringsselskabet (da den ikke er forsikret) eller ejer selv efter min opfattelse søge erstatning hos værkstedet, da kørslen er sket i ejers interesse. Som jeg ser det, er eneste undtagelse, hvis mekanikeren har valgt at låne bilen til et privat ærinde - fx hvis skaden sker på en parkeringsplads, fordi han lige skal hente smøger under prøvekørslen.

• #20   9. mar 2017 Bay, så skal min bil bare ikke prøvekøres af en mekaniker, færdig slut :P. Har kasko på min da jeg ikke kan undvære bil, men ville da ikke finde mig at stige i præmie fordi en mekaniker smadrer min bil.

• #21   9. mar 2017 #20 du stiger jo netop ikke læs nu vilkår.

2.5 Hvilke skader belaster ikke
    Følgende skader belaster ikke forsikringen i forhold
    til retten til at rykke til billigere præmietrin:
    a) skader, der er sket, mens bilen er overladt til en
    virksomhed med henblik på reparation, service
    eller lignende, se punkt 1.1

• #22   9. mar 2017 Værkstedets forsikring dækker.
    Jeg prøvede selv at en kørte ind i mig da jeg var ude at prøvekøre en kundebil faktisk en Politibil.
    Nu var det så modpartens forsikring der skulle dækker her, men i stedet for kundes kasko fik hans bil lavet, så var det værksted forsikringen der trådte i kræft.

• #23   9. mar 2017 Danger Dane
    Jamen det er da helt op til dig selv smiley

• #24   9. mar 2017 Bay, så har de så bare en udfordring i at finde og løse fejlen :P. Men det må de så finde en løsning på hvis at det kom til det.

• #25   9. mar 2017 Tja, de kan jo bare sige, de ikke vil lave din bil. Det er jo vilkårene smiley

• #26   10. mar 2017 Bay, det må de da gerne, hvis de gider at tage ansvar for evt skader de forvolder på min bil imens den er i deres varetægt. Ikke meget anderledes end jeg hæfter for selvrisiko for de skader jeg laver på en evt demobil.

• #28   10. mar 2017 Lige præcis politiet er selvforsikret, så det er nok derfor værkstedsforsikringen har dækket den skade. Ellers er det altid bilens egen forsikring der som udgangspunkt dækker, med mindre den kun er ansvarsforsikret, eller kommer fra en koncern der er selvforsikret

Kommentér på:
uheld i kundebil

Annonce