{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.565 visninger | Oprettet:

Nr1
Nr1
Tilmeldt:
4. okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.224

privat køb af firmabil {{forumTopicSubject}}

Spørgsmål

Bare for at være sikker i min sag hvis nogen ved det.

Skal købe en forholdsvis dyr bil af en privat , bilen har han importeret i 2010 betalt afgift moms osv. Kørt i den privat indtil 2016 hvor han sælger den til hans firma og bruger den som firmabil.

Spørgsmålet går på - han vil ikke sælge den fra firma til privat da han så hænger på reklm/garanti.

Alternativ 1 han køber selv bilen af hans firma og omreg. Men så skal vi vente på reg attest.

Alternativ 2 jeg køber bilen via mit arbejdes cvr nr altså engros.

Kan jeg godt betale fra min private konto med bank overførsel på denne måde, skal man være opmærksom på noget skatte mæssigt?

Eller er det bare betale og omreg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  privat køb af firmabil
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #1   5. apr 2017 Han skal bare sælge den til dig med moms, hvor han så selv skal indberette momsen til skat

  • #2   6. apr 2017 Hvilket firma driver sælger? Hvis det er et firma, der ikke har noget med biler at gøre, vil der formentlig slet ikke være tale om et forbrugerkøb, hvorfor han ikke vil hænge på nogen reklamationsret.

    Han kan godt sælge den til dit arbejde, som så sælger bilen videre. Det er der ingen problemer i. Hvis han sælger til sig selv og videre til dig samme dag, vil han dog nok falde for en regel om proforma og hænge på den alligevel.

    Men ja, hvis han driver en blomsterforretning, kan han efter min opfattelse bare sælge den direkte til dig, fordi han ikke handler som led i sit erhverv.


  • #3   6. apr 2017 Helt enig med Bay.. Hvis hans CVR nummer intet har af brancherelation til bilhandel må han gerne sælge dig den uden at hæfte.

  • #4   6. apr 2017 Siger tak også det jeg forventede umiddelbart kan han godt hænges op på det selvom det ikke er i hans branche men det har jeg ikke intentioner om uanset forløbet eller om den har defekter

  • #5   6. apr 2017 Ikke mere, end hvis han sælger privat. Hvis han er selvstændig gulvlægger, er der ingen forskel smiley

Kommentér på:
privat køb af firmabil

Annonce