Parkeringsskilt hos privat ejendom??? {{forumTopicSubject}}
God søndag!!
Har et spørgsmål angående parkeringsskilte, som jeg håbede på nogen kunne hjælpe mig med
Jeg har de sidste 4 måneder parkeret på en privat ejendom ejet af b45 boligselskab, uden nogen form for skiltning!
På vej over til bilen en morgen, så jeg 2 gutter fra b45 der var ved at sætte et skilt op:
"Parkering kun for ejendommens beboere og besøgende"
Mit spørgsmål er dog, siden det ikke er oplyst hvilken konsekvens eller afgift det kan have, kan man så overhovedet få en bøde for at holde der?
Af hvad jeg selv kan google mig til, så SKAL det fremgå hvilken afgift/bøde/konsekvens det kan have..
På forhånd tak!
P.S. har aldrig oplevet at p-pladsen har været mere end halv fyldt, så jeg er ikke bare en idiot!
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
Man må i princippet aldrig benytte privat grund til parkering medmindre der spurgt først. Det gælder også at bakke op i en vilkårlig privat indkørsel for det formål at vende.
MVH KP
feb 2017
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3
Men hvad kan der ske hvis jeg gør det? alle kan jo i princippet købe sådan et skilt på nettet og sætte det op, der står ikke hvem der ejer det eller hvilken konsekvens der er..
P-pladsen ligger ud til en offentlig vej, så det er ikke en decideret privat grund eller vej..
jan 2007
Følgere: 89 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.002
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 983
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Og den P-plads på billedet er helt sikker privat område.
feb 2017
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3
Men jeg kan da bare sætte mit eget skilt op?
Spørgsmålet er måske ikke så meget moralsk.. jeg ved da godt de ter douchebag at holde på andres parkering, som tydeligvis er privat!
Men med den nuværende skiltning, hvad kan der så ske rent juridisk og lovgivningsmæssig?
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
28-01-2014
De bestemmelser, der eksisterer, regulerer imidlertid ikke forholdene vedrørende parkering på privat område. Etablering af restriktioner for parkering på privat område er derfor et rent privatretligt anliggende. Ejeren af en privat ejendom kan således indenfor rammerne af den private ejendomsret fastsætte særlige regler om:
Parkering
Standsning
Tidsbegrænsning for parkering
Betalingsvilkår for parkering
Kontrolafgift for overtrædelse af de af ejeren af ejendommen fastsatte vilkår for parkering
Når en billist parkerer på et privat område, er udgangspunktet, at billisten accepterer rimelige parkeringsrestriktioner og vilkår, der fremgår af den skiltning, der findes på ejendommen. Det beror derfor på en fortolkning af vilkårene i forhold til skiltningen om ejendomsejeren vil være berettiget til, at opkræve parkeringsafgiften.
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
maj 2004
Følger: 16 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 3.388
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
Er offentlige parkeringer ikke med blå skilte, private med sorte skilte? Ikke om det ændrer så meget, blot et spørgsmål
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
Parkeringsskilt hos privat ejendom???