{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Lasse G
Lasse G
Tilmeldt:
21. apr 2017
Emner: 1 Svar: 1

Generhverelse af kørekort (frakendt under 18) {{forumTopicSubject}}

Hejsa Bilgalleri! Der er sikkert, en helvedes masse af de her tråde herinde men, kan desværre ikke finde noget som kunne hjælpe mig.

Da jeg var 17, kørte jeg bil uden kørekort og jeg havde euforiserende stoffer i min blodprøve. Jeg har nu rettet op på de fejl, som jeg har lavet før hen i tiden og pg.a arbejde skal jeg nu til at have, skaffet et kørekort. Jeg kan kun finde på nettet, og også herinde på bilgalleri om alkohol og noget om alkohol behandling. Jeg ville høre om en af jer vidste, om man kunne søge om det og have en chance for at de acceptere det. Og også, om det er borgerservice jeg skal kontakte eller politiet.

Jeg håber i kan hjælpe mig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generhverelse af kørekort (frakendt under 18)
  • #1   21. apr 2017 Min svigerindes lille bror fik lov til at tage det før sin straf var udløbet. Men han skulle aflevere urin test i 6 måneder uden spor af narko. Før han kunne starte på det. Og det var fordi han stod med tilbud om fast arbejde. Og det var ved politiet han skulle det.

  • #2   21. apr 2017 Eller kunne du jo prøve at kontakte en kørelærer.

  • #3   21. apr 2017 En kørelærer kan ikke bestemme om han kan starte før. Det er kun politiet der kan det

    Ansøgning

    Generhvervelse af kørekort skal man selv ansøge om.

    Er kørekortet frakendt betinget, skal man skynde sig at ansøge om generhvervelse af kørekortet. Hvis en kontrollerende køreprøve ikke bestås – eller ikke aflægges – inden for 3 måneder efter domsafgivelsen, idømmes du en ubetinget frakendelse af kørekortet.

    Består du derimod den kontrollerende køreprøve, generhverver du kørekortet.

    Ved ubetinget frakendelse af kørekort kan du tidligst ansøge om generhvervelse af kørekort én måned før frakendelsestidens udløb.

    Generhvervelse af kørekort før tid kræver, at din sag genåbnes, hvilket kun sker i meget særlige tilfælde. F. eks. hvis du er blevet svært handicappet frakendelsesperioden og derved har et særligt behov for generhvervelse af dit kørekort.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #4   21. apr 2017 Men en kørelærer kan stadig hjælpe og rådgive om hvordan man griber det hele an. Det gjorde min storebror, efter en 8 års frakendelse. Kørelæreren hjalp med det hele.

  • #5   22. apr 2017 Ifølge paragraf 132 stk 1, kan kørekortet ikke generhverves før tid, hvis frakendelsens tiden er 3 år eller mindre.

  • Lasse G
    Lasse G Tilmeldt:
    apr 2017

    Emner: 1 Svar: 1
    #7   22. apr 2017 Det blev udsat 4 år, men tak tak for alle svarene det har været en super hjælp! smiley

  • #8   22. apr 2017 Så kan du søge om det efter 3 år, held og lykke smiley

Kommentér på:
Generhverelse af kørekort (frakendt under 18)

Annonce