{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dødbo og bil
  • #1   16. maj 2017 Pladerne vil altid blive fjernet hvis den bliver stoppet og der ikke er betalt vægtafgift/forsikring)

• #2   16. maj 2017 men jeg kan jo rent fysisk ikke betale disse regninger, så længe skifteretten ikke er færdig.

Det kan da ikke være rigtigt de fjerner dem. (så det bliver svære at sælge den)

• #4   16. maj 2017 Prøv at forklare lidt mere.

Hvem er død (i forhold til dig)?
    Er der involveret advokat i forhold til skifte retten?

• #7   16. maj 2017 Jeg har min mors bil og er blevet stoppet jeg forklarede at sagen var ved skifteretten og at forsikringen havde saft at de dækkede til skifteretten havde behandlet sagen. Jeg har kørt i den siden januar og der har ikke været mere.

• #8   16. maj 2017 Det er min mor, samt jeg er den eneste der arver.
    Skifteretten har ikke fået sagen endnu.

Så dvs. det er bedst at sælge den, når jeg er blevet "bo bestyrer".

Men kan se i linket man har 6mdr. til at afmelde eller omregistrere den.
    samt man gerne må køre i den.

Så når man er bo bestyrer, hvad går den rolle ud på?
    skal man bare gemme kvitteringer? (og hvorfor, hvem skal se disse kvitteringer?)

• #9   16. maj 2017 Er det et billede af din mor, du har som logo? smiley

• #10   16. maj 2017 haha smiley , ahh dog ikke smiley

• #11   16. maj 2017 Der er nok flere aspekter i den sag. Du er nok nødt til at involvere skifteretten, som skal give tilladelse til at sælge bilen- intet problem- Du kan ikke sælge en andens bil.

• #12   16. maj 2017 Jeg vill indrage skifte retten.

Problemet er at din mors død skal forkyndes, dels for at finde evt arvinge, og for at evt kreditorer kan stille deres krav til boet.
    Der udover skal "arven" gøres op, så der kan blive betalt arve afgift.

Så derfor kan du ikke bare sælge ud af ting som er registret i boet, og du har risiko for at kommer op at hænge på det.
    Desuden plejer banken og have lov til at betale regninger vedr boet, såfremt der self er penge til det.
    Ellers kan du jo selv betale forsikring og vægtafgift til sagen er færdig.

• #13   16. maj 2017 Hvis du bliver udpeget som bobestyrer, bør du i egen interesse lave et normalt debet/kredit-regnskab. Skriv ALT ind, selv hvis du sælger fem tomme flasker.
    Jeg gjorde det i boet efter vores far og da der pludselig kom et krav, der langt oversteg de værdier der var, blev boet erklæret insolvent.
    Der skulle en advokat på, da der skulle indgås aftaler om dekort med kreditorer.
    Han fik en sekretær til at udskrive det regnskab jeg havde afleveret. Det beregnede han sig så 10 kilo for, mens han sendte mig et brev om, at jeg havde regnet 25 øre forkert i boets favør!

Så jeg vil helt klart anbefale dig, at du gør det samme.
    ALLE indtægter og ALLE udgifter inkl. udgifter til tømning af boet etc. (Det fik jeg ikke trukket fra, da ingen vejledte mig i så henseende) og der kan også fratrækkes udgifter i forbindelse med bisættelse/begravelse til kaffe o.l.
    som boet går ind og dækker, hvis der er midler til det.

Håber ikke du kommer i samme situation som jeg, men så er det hele klaret.
    Du kan sætte al dokumentation i et ringbind, hvor du hele tiden holder styr på hvad der er betalt og hvad der ikke er.

Kommentér på:
dødbo og bil

Annonce