{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.860 visninger | Oprettet:

Grøn afgift {{forumTopicSubject}}

Hej købte sådan en Peugeot partner fra 2003 og sætte plader på jeg var inde og så den tidligere ejer gav 4000 og nu har jeg fået en regning på 11000 og få vi ringet til skat ,fik vi af vide havde vi ikke råd til bil måtte vi sælge den. Hvad fanen er det for et svar også knaldet de røret på


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grøn afgift
  • #1   16. maj 2017 Det er jo Statsrockere hele lortet,
    troede alle efterhånden havde fundet ud af det.
    Ifølge staten så går det ud på at tage røven på borgere på den mest brutale og voldsomme vis, tjene en helvedes masse penge på det, og slippe godt fra det.


  • #3   16. maj 2017 http://nysynet.dk/vagtafgift.htm

    Så skal du scrolle lidt ned og kigge Tillæg for privat Anvendelse

    Jeg formoder at din Partner har en tilladt totalvægt på 2025 kroner.
    Dermed ryger den i kategorien der hedder 3680(benzin) eller 5080(diesel) i vægtafgift og 5920 i tillæg.

    At du har været inde og se at tidligere ejer har givet kan du ikke bruge til noget, da det måske er taget i "midt" i en periode og derfor kun har kostet de 4000. Selve tillægget for privat anvendelse står ikke anført nogle steder desværre.

    Så du har desværre ikke gjort dit forarbejde godt nok, i og med at du burde vide at der er tillæg for privat anvendelse af gulplade-biler.

    Så dem ved SKAT har ret - har du ikke råd, så må du sælge bilen igen - hvilket nok godt kan blive svært da folk ikke vil have sådan en gammel varevogn som er så dyr i afgift.


  • #4   16. maj 2017 Haha hvor sygt det er sørgeligt at en statsansat opføre sig sådan ring ind imorgen og sig at du ikke forstår din regning og der sider nok en anden ved telefonen kan man håbe ellers sender du en skriftlig klage.

  • #5   16. maj 2017 Jeg var bare rystet over den pris og igen den opførsel de har der inde på skal . Men måske en dårlig dag for dem ved det ikke men er den så dyr skal den af Helveds til med det samme det sku for dyrt

  • #6   16. maj 2017 prøv og hør hvis Hvad det vil koste at få den vejet ned det var min nemlig og ga kun 4000 hel årlig mener ikke det koster så meget for sådan en ældre bil Held og lykke

  • #8   16. maj 2017 Min datter havde en en ældre Suzuki Grand Vitare 4x4. Den havde totalvægt på 2025 kg. Den vejede hun ned til 2000 eller 1975 kg. Det kostede mindre end hun sparede det første år i afgift.
    Årsagen til mange mindre varevogne har totalvægt på 2025 kg, er, at de har lavere registreringsafgift som nye.


  • #9   16. maj 2017 Jeg er alt andet end fan af skat, men det er vel ikke deres problem at nogle mennesker ikke sætter sig ind i anvendelse af bil i forhold til firma og privat?

  • #11   16. maj 2017 Ja ja det kun uvidenhed herfra og derfor må den skrottes

  • #13   16. maj 2017 Det gider jeg slet ikke rode med når jeg ikke kan finde ud af afgiften i Danmark smiley

  • #14   16. maj 2017 Nu ved vi jo ikke hvordan du har talt til medarbejderen fra SKAT før de "smækkede røret på" - har kun sagen fra din side smiley
    Men som nogle andre skriver, så har du ikke sat dig ordentlig ind i hvad du laver - og det er ikke SKAT's skyld...


  • #16   16. maj 2017 Nej jeg talte uvidnet til hende men kunne høre hun var virkelig sur lige fra starten

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #17   16. maj 2017 Christian
    Ikke for at ødelægge din dag, men det er ikke 100mio de ikke kan klare, det er 100 gange så meget smiley Altså 100mia!

    Joe
    Det er ret dårlig behandling du har fået.. De gange jeg har haft fat i de idioter, har de dog altid været venlige, så er nok som du selv er inde på, en dårlig dag.. Vi kan alle have dem


  • #20   16. maj 2017 "Thomas det vil jeg så give dig ret i men at skat ikke engang gider at indrive 100 mil i ubetalt skat er jo sørgeligt.. man føler sig dum når man selv betaler sin andel når andre bare undlader uden risiko?? "

    Det er ikke fordi at Skat ikke gider - det er fordi deres metoder ikke har været efter bogen. Jeg er en af de som har været i deres inddrivelses system grundet problemer med tilbagebetaling af SU efter trælse komplikationer hos SU-styrelsen. Jeg betaler "frivilligt" af hver måned og hvis ikke deres inddrivelse var blevet suspenderet var det en som mig der kunne risikere at de tog hus, bil osv - selvom jeg afdrager modvilligt.. Vi skal, på trods af alt, være lidt glade for at nogen holder dem bare i nogenlunde snor. Der er ingen grund til at tage folks ejendom til tvang fordi de skylder 40000 i skat og kun kan betale 700 Kr. i måneden. (Blot et eksempel).


  • #22   16. maj 2017 Joe, hvad er det registreringsnummer på den bil der?

  • #23   17. maj 2017 bj44607

  • #24   17. maj 2017 Jeg tror helt sikkert godt, at det med den der bil, kan betale sig, at få den nedvejet, prøv at køre ned i en synshal og høre dem af, det kan ikke tage lang tid, og tror måske endda også, at den kan komme længere ned i årlig afgift end tidligere ejer gav smiley

  • #25   17. maj 2017 Løsningen er vel enten 1/ at få nedvejet bilen til under 2000 kg og betale den smule afgift det kræver. Eller 2/ sælge bilen til en som trækker moms fra på driftsomkostningerne. Eller 3/ ophugge den.
    Når man taler i telefon med nogen, er det altid bedst at være lidt høflig, og stille spørgsmål. Evt. bede vedkommende om sende en skriftlig vejledning.
    Som tidligere skrevet, så var Skats medarbejder min datter talte med meget hjælpsom.


  • #26   18. maj 2017 den bliver nedvejet det koster 1800

Kommentér på:
Grøn afgift

Annonce