{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.499 visninger | Oprettet:

Søren T
Søren T
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3

Eje bil og forsikring uden kørekort? {{forumTopicSubject}}

Må en person uden kørekort (er i gang med at forny det), eje en bil og forsikring? Gætter på, at politiets nummerpladescanner vil få en alarm om det ved passage, at bilens ejer ikke har gyldigt kørekort?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eje bil og forsikring uden kørekort?
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   6. jun 2017 Politiets scanner vil reagere hver eneste gang

• #3   6. jun 2017 Her er hvad Skat skriver..
    "Du kan være registreret som ejer og bruger af knallerter og i visse tilfælde som ejer af for eksempel kørestolsbusser, men du må ikke blive registreret som bruger af andre køretøjer end knallerter."

Så Nej det må du ikke, hvis det kan lade sig gøre så er det ulovligt, i øvrigt er din underskrift intet værd når du er under 18år (derfor ens forældre skal underskrive)

• #4   6. jun 2017 Hvem siger han er under 18 år ?

• #5   6. jun 2017 # 4 Der har du fat i den lange ende smiley

• Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    jun 2017

#6   6. jun 2017 Vi er et par der er ved at gå fra hinanden. Min kæreste har mistet kortet pga fart og er ved at tage det igen. Men i forbindelse med bodelingen, så skal bil og forsikring flyttes til hende og gerne hurtigst muligt.

Men vi starte med at rykke forsikringen og så flytter vi bilen over til hende, når hun får kortet igen.

• #7   6. jun 2017 Det kan man sagtens og det er lovligt. Jeg havde selv en bil registreret i mit navn i det halve år hvor, jeg havde mistet kortet ubettinget. Bilen blev brugt/kørt af kammerater/veninder når jeg skulle hente ting rundt om i landet og de så var chauffør, det skete også en enkelt gang, at vi blev stoppet smiley

• Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    jun 2017

#8   6. jun 2017 Tak for alle svar. Jeg havde godt forestillet mig, at det var sådan reglerne var.

• #9   6. jun 2017 #6 så det vil sige bilen er på dit navn nu? Så tag bilen og sig farvel til hende hvis i er ved ar gå fra hinanden

• #10   6. jun 2017 Der er ingen problemer i at være ejer af bil og forsikring, når man ikke har kørekort. En 12-årig kan også sagtens eje bilen. Man kan selvsagt bare ikke være registreret som bruger.

Det er også af og til brugt, hvis en person er i RKI eller lignende. Så får man sønnen på 12 til at stå som ejer, så ingen kan komme efter bilen. Man kan synes om det, hvad man vil - men det kan lade sig gøre smiley

• Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    jun 2017

#11   6. jun 2017 #9 Haha! Ja, det er en dejlig Volvo. Så det gjorde mig ikke noget at beholde den. Men nu får hun den, og så lader jeg den stå i mit navn til hun har generhvervet. Vi er gået fra hinanden i god tone og skulle gerne vedblive sådan.

#10 Ja, det er forståligt nok. Tak for lige at skrive det.

• akram G
    akram G Tilmeldt:
    mar 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #12   5. mar 2020 hej
    jeg har en ven der er invalid og ikke må køre bil. kan hans kone bruge hans bil med samme forsikring??

• #13   6. mar 2020 #9 Du er ikke nødvendigvis retmæssig ejer selv om bilen er indregistreret i dit navn.

Jeg vandt en retssag mod en ekskæreste som tog den bil hun kørte i med sig da hun flyttede.

Bilen var indregistreret i hendes navn med hende som ejer, men det blev godtgjort at jeg havde betalt den, at det var mig der servicerede og passede den, og derfor blev hun dømt til at betale mig hvad bilen kostede da jeg købte den, plus process renter og sagsomkostninger.

Kommentér på:
Eje bil og forsikring uden kørekort?

Annonce