{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15

Dæk indenfor skætmkanten? {{forumTopicSubject}}

Hvornår er et dæk indenfor skærmkanten? Tit runder skærmkassen jo med ind under bilen. Skal dækket bare være inden for det yderste punkt på skærmen.
Eller skal alt dæk og fælg over center af fælg være indenfor skærmen?

Håber min formulering giver mening.
(Ved godt ET regler selvfølgelig også skal oveholdes)

På forhånd tak for hjælpen:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk indenfor skætmkanten?
  • #1   23. jul 2017 Godt spørgsmål smiley Følger lige den her.

• #2   23. jul 2017 for lang tid siden fik jeg af vide at hvis man pissede på skærmkassen, så må fælgene ikke blive våde.

• #3   23. jul 2017 det stå beskrevet på
    fstyr.dk
    detailforskrifter for motorkøretøjer

under karosseri

kan ikke huske det korekte,
    men det kan findes der

• #4   23. jul 2017 Husker nu altså noget om at have læst i et vmax blad engang at toppen af dæk og fælg skal være inden for.. og foran må bunden stikke ud med 35 grader og 45 bag i.. ergo helt vild negativ camber.. dog syns jeg det lyder helt voldsomt men er temlig sikker på at have læst det sådan smiley

• #5   24. jul 2017 Hvis du kan pisse på skærmen uden at hjulet bliver vådt, overholder monteringen reglerne smiley (har du læst det herinde er der en chance for at det er mig der har skrevet det).
    Jeg kan ikke finde nogle regler der tillader at hjulet går længere ud pga. negativ camber. Så det vil da være fint hvis nogen kunne finde det.

Den del af skærmkanten der skal dække over hjulet, måles i en vinkel fra 30° for og 50° bag center af hjulet. Resten af karosseriet/skærmkasse der runder ind under bilen bruges ikke til at måle efter.

• #6   24. jul 2017 Som Onkel Per skriver, så er det rigtigt at der er nogle grader der skal dækkes, men det med at der ikke må komme pis på fælgen er ikke korrekt, for så ku man jo også bare køre ballondæk smiley

Ej, helt rigtigt, så skal du ganske som du viser på billedet, stille en lige pind op af dit hjul.
    Rører den både foroven og forneden på fælg/dæk, så er den ikke iorden, da den skal røre skærmkanten øverst, for at hjulet er indenfor skærmen.
    Ford Sierra, og BMW e30 skræver jo med negativ camber i bag, når de bliver sænket og der er det fuldt lovligt at bunden kan blive våd smiley

• #8   24. jul 2017 Cawdy > "Ford Sierra, og BMW e30 skræver jo med negativ camber i bag, når de bliver sænket og der er det fuldt lovligt at bunden kan blive våd"

Men hvor er dokumentationen der understøtter det?

Kommentér på:
Dæk indenfor skætmkanten?

Annonce