{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.903 visninger | Oprettet:

Nikolaj L
Nikolaj L
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1

Forlængelse ved omsyn {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

Min bil er på aller sidste frist mht. syn. Den skal være synet inden den 25. juli ellers kommer bøden på 2000 kroner.

Den var til syn i dag og skal omsynes inden den 25. august.

Får jeg alligevel bøden den 25. juli eller er fristen rykket til 25. august?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forlængelse ved omsyn
  • #1   24. jul 2017 Hvad sagde synsmanden?

• #2   24. jul 2017 Man må da ikke køre i en bil der skal til omsyn? Eller kun direkte fra synshal til værksted og omvendt smiley

• #3   24. jul 2017 Du har 1 måned til at få lavet tingene i men du må kun køre til og fra værksted samt til syn. Så få lavet tingene hurtig.

• #5   24. jul 2017 hvis man overskride fristen for synet, så få du bøden,
    dy har fået en sidste frist for at bilen skal være synet.

at du lige har været til syn, forlænger ikke den frist,

de 30 dage, har kun noget med omsynet og gøre,
    får du ikke omsynet inden de 30 dage,
    så er det helt nyt syn

så det er 2 forskellige ting

• #6   24. jul 2017 Som #5 skriver. Seneste frist for godkendt syn ER seneste frist. Men der går mindst 10 uger før de overhovedet overvejer bødeforlæg. Indtil da er der "kun" risiko for at få inddraget nummerpladerne hvis du bliver stoppet.

• #7   24. jul 2017 Har fået en bøde på 2 kilo, den kom ca en uge efter sidste dato, dvs jeg fik en ny deadline da jeg ikke mødte op første gang, og den deadline er urokkelig!

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #8   24. jul 2017 Så må der være gået et eller andet galt Allan. De skal først sende en påmindelse om syn som ligger ca en måned efter den oprindelige synsdato og den er urokkelig. Udover det går der yderligere 4-5 uger (8-10 uger i alt fra den første synsdato) inden man får bøden. Ellers har de lavet om på deres procedurer...

Som det er nu er der ikke ret meget spillerum. Der kører patruljevogne rundt med nummerpladescannere og så bliver du stoppet omgående og mister pladerne og får en bøde på 2000 kr oven i.

• #9   24. jul 2017 Som jeg skriver, anden gang får du en ny dato, den er urokkelig. ca 2-3 år siden.
    Fejlen var at jeg ikke fik den synet!

• DisConFlubberated

#10   24. jul 2017 Nåh på den måde, så du fik en rykker og undlod at få bilen synet og fik bøden efter det?

• #11   25. jul 2017 Hej
    Du bestemmer selv prisen for nøl - der var jo forinden masser af tid til at få skidtet fixet klar til syn smiley
    Husk at alle syn er en fest for dygtige mekanikere smiley
    MVH KP

• #12   25. jul 2017 Hvor længe siden er det du fik indkaldelsen?
    Det er fjorten dage siden jeg fik på vores. Sidste frist for godkendelse er midt i september, så de sender da ud i god tid?
    Jeg runder synshallen inden weekenden. Så burde den kunne køre to år igen.

• DisConFlubberated

#13   25. jul 2017 Ca 2 måneder før har jeg altid fået indkaldelser på mine biler.

• #14   25. jul 2017 Det var også min pointe. Skal lige have lappet et hul i det ene fordæk, så er jeg klar til en inspektion.

• DisConFlubberated

#15   25. jul 2017 Må man godt lappe dæk?

• #16   25. jul 2017 Ja, et dækcenter må formodentlig godt? Ellers gjorde de det vel næppe.
    Det ville fandeme også være surt, hvis et næsten nyt Michelin dæk skulle smides ud p.gr.a. en skrue.

• #17   25. jul 2017 Alle må da lappe et dæk - hvorfor skulle man ikke måtte det???
    Men om det er en god idé afhænger bl.a. hvor hullet er og hvor stort det er samt om karkassen har taget skade.

• #18   25. jul 2017 Så kører den helt store lapning-af-dæk-fight om igen smiley smiley

• DisConFlubberated

#19   25. jul 2017 Er der noget lovgivning på området?

• Nikolaj L
    Nikolaj L Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1
    #20   25. jul 2017 Ringede til færdselsstyrrelsen her til morgen. De sagde at jeg havde til den 22. august før jeg vil få en bøde.

• #21   25. jul 2017 #19 - nej..
    ikke noget der har været muligt at finde frem for dem, som ellers mente at vide at det var ulovligt, i hvert fald ikke i de mange tråde jeg har set herinde hvor det har været diskuteret smiley
    Jeg har selv siddet og ledt efter noget i "Bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr" samt "Vejledning om syn af køretøjer" og der er der intet nævnt om lapning af dæk og lovligheden heraf smiley

men der ser ud til at være bred enighed om at den rigtige måde at lappe et dæk på, er ved at gøre det indefra og at man uanset om det gøres indefra eller udefra, altid bør afmontere dækket først for at kunne inspicere dækket ordenligt for skader som kan gøre lapningen uforsvarlig..

smid endelig paragraffer og links osv op hvis du finder noget der forbyder lapninger smiley

• #22   25. jul 2017 For at gøre en kort historie lang, opdagede jeg at der sad en fu ..ing skrue i mit to måneder gamle fordæk. Jeg mærkede dækket omkring den og skruede den ud.
    Pssssst Så var det frem med reservehjul og en tur omkring dækcenteret.
    Kan hente det i dag. Lappet, monteret og afbalanceret. På med alu'en og så er den klar til syn.
    Hvis jeg husker ret, "skyder" de en kegleformet gummi i hullet udefra.
    Det er ikke første gang jeg får lappet et dæk der. Det har virket 100% på de andre jeg har fået lavet.
    Jeg er ret overbevist om, at de ville sige til, hvis det ikke kunne laves på forsvarlig vis.

• #23   25. jul 2017 Det kan være tolkningen af at "dæk og fælg skal være hele og uden betydelige skader" som kan være et tolkningsspørgsmål mht. lapning om det er en "betydelig skade", ligesom en flænge i siden af dækket fra en kantsten om den er "betydelig".

• #24   25. jul 2017 Mht. syn så kan man sagtens få flyttet synsdatoen, da det helt automatisk bliver gjort når en bil bliver veteran, så flyttes datoer i vinter halvåret til sommer halvåret istedetfor, ligeledes, så kan du INDEN du overskrider sidste synsdato (den første dato man får) godt lade sig gøre at ringe og bede om udsættelse, eksempelvis, da vi fandt ud af min kollega fandt ud af at hans "hul" i panelet egentlig var hele panelet der sku skiftes i begge sider, der fik han også en uge længere til at få det lavet og hun noterede det var forlænget, men den sku jo selvfølgelig blive hængende på liften, indtil den sku køres til syn, så det er ikke en metode på at køre en måned ekstra, inden skrot, da de som tidligere nævtn har nogle meget effektive scannere på mange patruljevogne i dag, der opfanger det mindste mistænkelige på biler den passere (y)

• #25   25. jul 2017 Min dækmand sagde engang til mig at der ikke var nogen garanti på den lapning han lavede på mit 500 km gamle 4x4 dæk på Patrolen, hullet var for voldsomt sagde han, en stor flintsten sad fast i dækket, kom fra vores egen grusvej, på en vinterdag. Det sidder stadig på bilen over 12 år og 15.000 km senere.

• #26   25. jul 2017 12 år på samme dæk smiley

• #27   25. jul 2017 Kører 1.000 km hver vinter, så ja.
    Bridgestone Winter Dueler 30.5" kostede dengang 2.800 for 4 på Ebay.

• #28   25. jul 2017 Det var da billigt, jeg æder et sæt vinterdæk op på 4 år som er små 50.000 km smiley De koster dog omkring 3000 men gider ikke spare på dæk så de larmer eller er skod smiley

• #29   25. jul 2017 Tænker mine er 2-3 mm slidte max, men kører jo også kun så vidt muligt på sne.
    Billige dæk larmer ofte mere, sådan er det. Tænker mine koster det dobbelte idag.

• #30   25. jul 2017 Ja okay, kørere kun på saltet veje og mere eller mindre aldrig sådan rigtig sne smiley

Kommentér på:
Forlængelse ved omsyn

Annonce