{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

Modifikation af trailer {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har et kommende Projekt undervejs der indebærer ombygning/modifikation af trailer.
Vi har i sinde at lave traileren om til en grill til at stege svin med. Vi ejer allerede en trailer-grill som vi købte færdiglavet og godkendt til de danske veje, men da vi er begyndt at få rimelig travlt med reservationer er det nødvendigt med en ekstra gril
Da vil jeg bare lige høre om der nogen herinde der kender til de div. Krav og Regler og om hvorvidt det er tilladt at lave konstruktive ændringer.

På forhånd tak
Mvh stefan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Modifikation af trailer
  • #1   13. aug 2017 Kan man ikke bare lave noget tilsvarende billedet uden hjul og sætte op i en std trailer?
    Grillen skal vel bare være hævet et lille stykke for ikke at brænde bunden af traileren?
    Så er der jo ingen modifikation af trailer.


  • #2   13. aug 2017 Jo. Kunne man vel sagtens. Men vi har af hensyn til vægten. Valgte at skrabe den for al unødig vægt og montere den direkt til chassis. Magen til den anden vi har. Der er trods alt alligevel en del vægt en rustfast grill

  • #3   13. aug 2017 Den ene grill vi har på trailer er bygget således op

    profilbillede
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #4   13. aug 2017 tag ned og tal med en synsmand eller Brenderup Trailere har selv talt med Brenderup om en opvejning af trailer og de er meget hjælpsomme
    men det som det handler om der er skarpe kanter, afskærmning af hjul og lyset er i orden


  • #5   13. aug 2017 Rene L.
    Tak.
    Et besøg hos synsmanden var også i mine overvejelser.
    Nok også det første jeg gør på mandag.
    altid godt lige at få lidt ekstra med i posen ved at forhøre sig blandt folk der har prøvet lignende eller bare har kendskab til emnet.


  • #6   13. aug 2017 Der burde ikke være noget i vejen for at lave en grill på trailer, så længe du ikke ændrer på vanger og hvor aksel er monteret og selvfølgelig ingen skarpe kanter og så selvfølgelig lys, lygter og evt bremser er ok samtidig med at vægten passer

  • #7   13. aug 2017 Henrik H.

    Nej. Det vil jeg heller ikke mene der ville være.

    Vi har næsten brugt mere tid på at designe den så den er sikker at færdes med i trafikken.
    vægten er nøje regnet ud så vi ikke overskrider den tilladte total vægt.
    skarpe kanter eller spidse hjørner er der også taget højde for. Der vil blive trukket komplet nyt ledningsnet til diverse lygter. Ja stort set alt vil blive repareret eller udskiftet så den overholder de krav og tilladelser der nu engang er.
    Men tager nu alligevel et smut forbi synshallen for at helgardere mig.


Kommentér på:
Modifikation af trailer

Annonce