{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.241 visninger | Oprettet:

Daniel A
Daniel A
Emner: 5 Svar: 6

Ubetalt fartbøde i USA (Californien) {{forumTopicSubject}}

Hej.

Tilbage i 2014 blev jeg stoppet af en highway patrol i Californien, for at køre lidt for hurtigt i en lejet SS Camaro... Jeg fik dog aldrig tilsendt den lovede fartbøde... og dermed heller ikke betalt.
Nu har jeg planer om snart at smutte en tur til Las Vegas smiley men kan den ubetalt fartbøde give mig problemer (indrejse og/eller leje af bil)? og hvem skal jeg evt. kontakte for at løse det inden afrejse?

Forsat god dag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ubetalt fartbøde i USA (Californien)
  • #2   31. okt 2017 Du har sikkert reelt ikke fået den. De har nok bare skræmt dig til at køre ordentligt, vil jeg tro. Det er efter sigende rigtigt bøvlet for dem at give europæere fartbøder.

Vi blev også stoppet i Idaho eller Utah for et par år siden, men fik kun en advarsel. Efterfølgende fandt jeg ud af det med, at det skulle være bøvlet for dem at give os bøder. Kan ikke lige huske helt hvor, men jeg tror heller ikke, der på dén front er stor forskel staterne imellem.

Men derfor ville jeg nok alligevel forsøge - som du også er i gang med - at kontakte den rigtige instans for at høre, om du har noget udestående, der skal betales.

Du kan evt. se, om du kan få fat i ham Carsten herinde, der bor i USA, for at høre, hvor du skal spørge. Han har bl.a. en blå Audi RS5, så jeg tænker, han er forholdsvis let at finde herinde smiley

• #3   31. okt 2017 Ellers kan man vel kontakte den amerikanske ambassade. De burde da kunne lave et baggrundstjek og se om der skulle være nogle hængepartier.

• #4   31. okt 2017 Hvis du ikke har modtaget den så ville jeg ikke spekulere mere over det..

min svoger fik netop en bøde i Californien af en fotovogn/stærkasse, og den blev tilsendt her i Dk... han betalte ikke den første, så kom der en ordentlig rykker,...

• #5   31. okt 2017 Få betalt den bøde! I værste tilfælde risikere du arrestation, hvis de skulle stoppe dig, på dit nye besøg. De bruger ikke ressourcer på at sende bødeforlæg ud af landet, i langt de fleste sager. Men du er ej glemt i deres system.

• #6   31. okt 2017 Hvordan skal han betale en bøde han ikke har modtaget ??

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #7   31. okt 2017 6
    ved at kontakte den pågældende politi station

• #8   31. okt 2017 Jeg hjalp min svoger med at betale den bøde elektronisk, hold kæft det var kompliceret... jeg skulle ikke forsøge at jagte en bøde som aldrig nogensinde er blevet sendt, hvorfor skulle man det ?

Og så skal han ikke til Californien, men Nevada, så jeg er ret sikker på at selvom han bliver stoppet i den pågældende stat så hører han ikke om den (eventuelle) bøde

• #9   31. okt 2017 Drop det. Har du ikke fået bøden, så eksisterer den nok ikke ? ........ og skulle du blive stoppet igen, og de kan se den gamle bøde, så kan du jo bare betale den.

• #10   31. okt 2017 Hvis du skal prøve at finde frem til bøden, skal du henvende dig til politiet i det county som du fik bøden i. De kan se om bøden reelt blev skrevet. Jeg tvivler dog på at du fik en bøde, jeg tror at du ville have hørt noget hvis du havde fået en.

• Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    mar 2007

#11   1. nov 2017 Tak for svarene.
    Han brugte en del tid på både at få pas, biludlejnings info og adresse informationer... så undre mig hvis han ikke har lavet bøden ??
    Jeg har forsøgt at skrive til California highway patrol via deres hjemmeside igår morges, og har stadig ikke hørt fra dem... det virker som om der er en del politi afdelinger i Californien, så lidt svært at vide hvem af dem, jeg skal kontakte direkte.

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 46
    #12   2. nov 2017 #5

Wrong. Nevada og Californien er to forskellige stater, med hver deres highway patrol. Der er ingen aftaler staterne imellem omkring dette, og en hastighedsoverskridelse er IKKE en føderal sag.

Den lokale HWY patrol er blevet enig med sig selv om, at det ikke kunne betale sig i den givne sag at bruge kræfter på at kradse bøden ind.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #13   2. nov 2017 kontakt evt. ulejningsfirma om de har noget info .. har de ikke noget så tror jeg ikke den er sendt.. især når du ikke selv har modtaget noget, Jeg ville glemme det..

• #14   2. nov 2017 Jeg hælder også til Peter P's forklaring.

Desuden skal du ikke forvente at få svar på en email sendt til CHP. Amerikanske myndigheder er virkelig dårlige til at svare på email. Er man heldig får man en mail retur 4-5 uger senere, som typisk siger, at det kan de ikke give svar på, på email, og at man skal ringe istedet.

• Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    mar 2007

#16   3. nov 2017 Jeg kan faktisk ikke huske hvor meget jeg kørte... men det har jo nok været en overskridelse på 10mph... vil jeg gætte på smiley

Det lyder hovedsageligt ikke som om jeg skal være bekymret, men tænker at jeg må prøve den amerikanske ambassade, om ikke andet for at have deres svar med mig i baghånden...

Tak for de mange svar (Er stadig åben for flere, hvis nogen ved noget)

God dag

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #17   3. nov 2017 tror ikke den A A har noget svar til dig, men giv da et praj om udfald smiley

• Lennart J
    Lennart J Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #18   3. nov 2017 Hej Daniel.
    Du skal ikke være bange, der sker ingen ting. Jeg havde 5 ubetalte bøder flere steder i USA. Har også været i Las vegas siden hen. Du skrev også det var i Californien ja kan jeg kun sige de er håbløs bagefter ang. samarbejde mellem staterne. God tur spil nu ikke det hele op.

• Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 18 Emner: 5 Svar: 99
    #19   11. nov 2017 Ha ha - som jeg læser tråden, er der absolut ingen der ved, hvilken reaktion der kan komme via indrejse - alt er kun gætværk smiley

I forbindelse med alle de terrorstramninger, der jo også spreder sig ud over mange områder, kan ingen herinde sige, at man for øjeblikket kan føle sig sikker ved indrejse, og/hvis man samtidig har en bøde liggende fra tidligere do.- det er desværre altsammen kun gætværk smiley

Personligt var jeg rejst derover, og så ved evt. anklage, at forsøge at rede tingene ud - selv om US retssystemet til tider (oftest) jo er det rene galimatias - nærmest ud fra den for dagen tilstedeværende dommers alkoholprocent/humørskifte !

Vi er ikke alle glade for vores danske retssystem - men bør helt sikkert glæde os over ikke at ligge nede på US utroligt lave do. der har så travlt med, at markere sig som retfærdigt (:

• #21   12. nov 2017 Det er vel ret nemt du kan henvende dig på den amerikanske ambassade og spørge ind til hvordan du gør ved indrejse til USA og bede om visum til det,så tjekker de om der er noget på dig bare gør det i god tidalt så rejs ind i nevada og lad som ingen ting,det værste som kan ske er du bliver puttet i en celle indtil du kommer for en dommer og kan betale en evt bøde.

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 46
    #22   12. nov 2017 #19

Det, du kan være sikker på, er at ICE (det amerikanske immigrationsvæsen) IKKE forholder sig til, om du har en ubetalt fartbøde i en af USAs stater. ICE er et føderalt politi og de arbejder kun inden for egne rammer og regler (ligesom fx FBI).

En delstats regler og de føderale regler er to vidt forskellige ting som ingen forbindelse har til hinanden, med mindre du overtræder en regel der er omfattet af føderale bestemmelser. Det er der ingen færdselsregel, der er, på nær på vandet og i luften.

• #23   17. nov 2017 Jeg fik engang en P-bøde i (godt nok) Canada. Gik på postkontor for at betale. De ku' man ikke, man skulle henvende mig til Rådhuset, som var lukket for dagen.
    Skrev en seddel med navn og adresse og kom den i postkassen på rådhuset.
    Hørte aldrig siden fra nogen myndighed.
    NB! Husk at få stempel i passet hvis du er kørt ind i USA og siden ud (til Canada).
    Da vi besøgte San Fransisco nogle år senere, opdagede kontrolløren, at vi mangle et stempel for udrejse af USA. Vi var meget tæt på at blive sat på flyveren hjem igen. Med noget smigr (meget) fik vi lov at forlade lufthavnen.

Kommentér på:
Ubetalt fartbøde i USA (Californien)

Annonce