5.241 visninger
|
Oprettet:
Ubetalt fartbøde i USA (Californien) {{forumTopicSubject}}
Hej.
Tilbage i 2014 blev jeg stoppet af en highway patrol i Californien, for at køre lidt for hurtigt i en lejet SS Camaro... Jeg fik dog aldrig tilsendt den lovede fartbøde... og dermed heller ikke betalt.
Nu har jeg planer om snart at smutte en tur til Las Vegas
men kan den ubetalt fartbøde give mig problemer (indrejse og/eller leje af bil)? og hvem skal jeg evt. kontakte for at løse det inden afrejse?
Forsat god dag.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Vi blev også stoppet i Idaho eller Utah for et par år siden, men fik kun en advarsel. Efterfølgende fandt jeg ud af det med, at det skulle være bøvlet for dem at give os bøder. Kan ikke lige huske helt hvor, men jeg tror heller ikke, der på dén front er stor forskel staterne imellem.
Men derfor ville jeg nok alligevel forsøge - som du også er i gang med - at kontakte den rigtige instans for at høre, om du har noget udestående, der skal betales.
Du kan evt. se, om du kan få fat i ham Carsten herinde, der bor i USA, for at høre, hvor du skal spørge. Han har bl.a. en blå Audi RS5, så jeg tænker, han er forholdsvis let at finde herinde
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
min svoger fik netop en bøde i Californien af en fotovogn/stærkasse, og den blev tilsendt her i Dk... han betalte ikke den første, så kom der en ordentlig rykker,...
jul 2012
Følger: 79 Følgere: 50 Biler: 5 Emner: 30 Svar: 783
jun 2011
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
ved at kontakte den pågældende politi station
jun 2011
Og så skal han ikke til Californien, men Nevada, så jeg er ret sikker på at selvom han bliver stoppet i den pågældende stat så hører han ikke om den (eventuelle) bøde
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.142
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
mar 2007
Emner: 5 Svar: 6
Han brugte en del tid på både at få pas, biludlejnings info og adresse informationer... så undre mig hvis han ikke har lavet bøden ??
Jeg har forsøgt at skrive til California highway patrol via deres hjemmeside igår morges, og har stadig ikke hørt fra dem... det virker som om der er en del politi afdelinger i Californien, så lidt svært at vide hvem af dem, jeg skal kontakte direkte.
jun 2007
Følger: 1 Svar: 46
Wrong. Nevada og Californien er to forskellige stater, med hver deres highway patrol. Der er ingen aftaler staterne imellem omkring dette, og en hastighedsoverskridelse er IKKE en føderal sag.
Den lokale HWY patrol er blevet enig med sig selv om, at det ikke kunne betale sig i den givne sag at bruge kræfter på at kradse bøden ind.
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.877
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Desuden skal du ikke forvente at få svar på en email sendt til CHP. Amerikanske myndigheder er virkelig dårlige til at svare på email. Er man heldig får man en mail retur 4-5 uger senere, som typisk siger, at det kan de ikke give svar på, på email, og at man skal ringe istedet.
mar 2007
Emner: 5 Svar: 6
Det lyder hovedsageligt ikke som om jeg skal være bekymret, men tænker at jeg må prøve den amerikanske ambassade, om ikke andet for at have deres svar med mig i baghånden...
Tak for de mange svar (Er stadig åben for flere, hvis nogen ved noget)
God dag
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.877
jan 2013
Følger: 1 Svar: 1
Du skal ikke være bange, der sker ingen ting. Jeg havde 5 ubetalte bøder flere steder i USA. Har også været i Las vegas siden hen. Du skrev også det var i Californien ja kan jeg kun sige de er håbløs bagefter ang. samarbejde mellem staterne. God tur spil nu ikke det hele op.
maj 2016
Følger: 18 Emner: 5 Svar: 99
I forbindelse med alle de terrorstramninger, der jo også spreder sig ud over mange områder, kan ingen herinde sige, at man for øjeblikket kan føle sig sikker ved indrejse, og/hvis man samtidig har en bøde liggende fra tidligere do.- det er desværre altsammen kun gætværk
Personligt var jeg rejst derover, og så ved evt. anklage, at forsøge at rede tingene ud - selv om US retssystemet til tider (oftest) jo er det rene galimatias - nærmest ud fra den for dagen tilstedeværende dommers alkoholprocent/humørskifte !
Vi er ikke alle glade for vores danske retssystem - men bør helt sikkert glæde os over ikke at ligge nede på US utroligt lave do. der har så travlt med, at markere sig som retfærdigt (:
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 466
jun 2007
Følger: 1 Svar: 46
Det, du kan være sikker på, er at ICE (det amerikanske immigrationsvæsen) IKKE forholder sig til, om du har en ubetalt fartbøde i en af USAs stater. ICE er et føderalt politi og de arbejder kun inden for egne rammer og regler (ligesom fx FBI).
En delstats regler og de føderale regler er to vidt forskellige ting som ingen forbindelse har til hinanden, med mindre du overtræder en regel der er omfattet af føderale bestemmelser. Det er der ingen færdselsregel, der er, på nær på vandet og i luften.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Skrev en seddel med navn og adresse og kom den i postkassen på rådhuset.
Hørte aldrig siden fra nogen myndighed.
NB! Husk at få stempel i passet hvis du er kørt ind i USA og siden ud (til Canada).
Da vi besøgte San Fransisco nogle år senere, opdagede kontrolløren, at vi mangle et stempel for udrejse af USA. Vi var meget tæt på at blive sat på flyveren hjem igen. Med noget smigr (meget) fik vi lov at forlade lufthavnen.
Ubetalt fartbøde i USA (Californien)