{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Farveskift i forsikringssag? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Da der er sket en skade på min Audi, kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen som ved om jeg godt må få omlakeret bilen i en anden farve? Altså få ordnet skaden igennem forsikringen og så betale det resterende selv, da jeg er bekymret for forskel i farven efterfølgende og alligevel havde overvejet farveskift? Nogen som ved om det er tilladt?
Der er tale om en Audi A4 B8?

Tak på forhånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farveskift i forsikringssag?
  • #1   20. dec 2017 Altså hvor meget er bilen skadet?

• #2   20. dec 2017 Bagpanelet i højre side og så lige bagkofangeren med på samme side skal laves, samt en har bakket ind i kofangeren i fronten og har ikke efterladt seddel... smiley

• #3   20. dec 2017 Tror det kommer meget an på selskabet, men jeg ved at en bagskærm for kun lakering koster ca 3000 og kofangeren 2800, bagklappen på min 3000

Hvis du er heldig kan du måske få 5000 af forsikringen og så betale de sidste 10-15.000 selv smiley

• #4   20. dec 2017 Det var ikke så meget om det kunne betale sig, men mere om jeg så godt må skifte farve? smiley Hvis jeg alligevel betaler for resten?

• #5   20. dec 2017 Ring og hør dem ad smiley

• #6   20. dec 2017 Det er ikke noget du behøver spørge selskabet om.
    Bilen bliver takseret, og maleren får xx antal kr til hans del af arbejdet.
    Betaler du selv restbeløbet til maleren, så burde det ikke være nogle problemer i det.
    Men er du i tvivl, så spørg værkstedet der skal taksere skaden. Så kan de tage den med taksator.

• #7   20. dec 2017 Ja forsikringen er ligeglad om du får den malet i flip flop lak, eller mat lak, de giver blot til at få udbedret skaden, som før bilen blev skadet, så det skal du aftale med det værksted der skal lave skaden/farveskiftet smiley
    Så begynd du bare at spekuler på farver, medmindre bilen er totalskadet selvfølgelig smiley

• #8   20. dec 2017 Bum, det var præcis sådan et svar jeg ledte efter! Tusind tak smiley
    Og selvfølgelig også tak til jer andre smiley

• #9   20. dec 2017 Det forsikringsselskab har givet værkstedet et beløb til bl.a. lakering af nye pladedele og kofanger.
    Så du kan spørge værkstedet, som udbedrer skaderne på din bil, om hvad en totallakering vil koste ekstra hvis hele bilen skal lakeres evt. i en anden farve.
    Det står ikke på din forsikringspolice, hvilken farve bilen har.
    Det har jeg aldrig set på de (mange) biler jeg har haft.

Kommentér på:
Farveskift i forsikringssag?

Annonce