{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.251 visninger | Oprettet:

Købt bil {{forumTopicSubject}}

Hej
Vil høre om jeres mening .Jeg købte d 22 dec i år en næsten ny bil den er fra 4/2017og har kørt 10.000 km i salgsannoncen
stod der at der både var regnsensor og lyssencor på bilen hvilket ikke stemmer med virkeligheden.Vi har stadig skiltet som hang i bilen da jeg købte den hvor det står på.
Vi har for nogle dage siden opdaget en bule i beklædningen i taget på bilen også .mit spørgsmål er hvad kan man gøre krav på? Der er vel nogle regler om fejl i tekst osv.?
Mvh Tina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købt bil
  • #1   31. dec 2017 Manglende regnsensor og lyssensor bør give afslag i prisen - men det ville have været bedre om I havde opdaget det da i tjekkede bilen inden købet.
    Bulen i beklædningen må I nok leve med, da det jo er en brugt bil og ikke en skjult fejl/mangel.


  • #2   31. dec 2017 Sådan noget tjekker man inden man køber bilen...!!
    Så æd den selv er mit bedste bud smiley
    Men i kan jo altid tage en snak med forhandleren.
    Godt nytår.


  • #4   31. dec 2017 der har helt sikkert stået i salgteksten,at de ikke tager ansvar for teste fejl. der er de jo så smarte. men tag da kontakt og snak med dem og se hvad de siger. og det med himlen.det burde i da have set inden i købte bilen for man går jo vel bilen visuel igennem inden køb.

  • #5   31. dec 2017 Få lige vippet kanten af loftbeklædningen ind under plastiklisten, så forsvinder det værste af den bule der.

  • #6   31. dec 2017 Det fremgår ikke om bilen er købt privat eller hos forhandler?

    Hvis det er hos en forhandler så er det en sag for FDM eller forbrugerstyrelsen, for i har ikke fået det udstyr i er blevet lovet, og dermed er der lagt op til en form for godtgørelse, eller evt tilbagekøb af bilen . Hvis den er købt hos en forhandler er det også deres opgave at få rettet fejlen med loftbeklædningen .

    Er bilen købt privat er den købt som beset, og så har i ingen form for reklamationsret .

    SPØRGSMÅL:
    Fejlen med tagbeklædningen er vel ikke kommet efter købet, og hvorfor kontrollerede i ikke det udstyr der var inden i skrev under på slutsedlen ?




  • #7   31. dec 2017 Ned til forhandleren og reklamer over de ting.
    Bulen i beklædning må de fikse! Og de kan montere lyssensor uden beregning, hvis ikke i stiller jer tilfreds med dette må i jo høre om i kan få vinterhjul, undervognsbehandling eller lignende betalt af forhandler


  • #8   31. dec 2017 Min svoger købte en Toyota hos Toyota. Der stor der var fartpilot i, det viste sig så ikke at holde stik. Det ente med at Toyota monterede en fartpilot.

  • #11   31. dec 2017 Hvis det fremgår af annoncen at bilen har de dele, så har I krav på prisnedslag.

    https://www.motormagasinet.dk/article/view/227649/dyrt_at_afgive_forkerte_oplysninger


  • #12   31. dec 2017 Vores Toyota havde Xenon i annoncen, men blev leveret uden... De indrømmede fejlen og vi indgik et forlig på 6800 i afslag samt et gratis service, det koster over 10.000 at montere så selvfølgelig satte vi penge til i forhold til at stå fast på vi ville have Xenon men vi var begge tilfredse og det er det vigtigste smiley

  • #14   31. dec 2017 sådan er det tit smiley

  • #15   31. dec 2017 #10 er man ikke medlem er man dum nok til ikke at være med mellem og er man medlem er man så klog det ikke burde være nødvendigt...

    Det ses tit at sælgerne ikke laver et ret godt arbejde. De skriver udstyr ind som bilen beskrivelse og så ellers en finansiel reklame...

    Kontakt sælge brok dig og siger de de ikke gider gøre noget ved det så giv dem dårlig omtale og lær af jeres fejl. Godt råd. STOL ALDRIG PÅ ANDRE MENNESKER


Kommentér på:
Købt bil

Annonce