{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.048 visninger | Oprettet:

Køb af bil med CVR {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har set at flere steder på dette forum er der folk der spørg om det er fint at købe bil med CVR, så jeg har ikke tænkt mig at gøre helt det samme.

Jeg har sat mig for at købe bilen, efter at have læst om det, mit problem ligger i regnskabet.

Jeg har lige oprettet min virksomhed, og det er ikke kun for at købe bilen, men jeg kunne rigtig godt bruge hjælp med rækkefølgen hvori jeg skal gøre tingene.

Skal jeg skrive -xxxx i regnskabet for bilen også skrive at jeg overfører xxxx med moms for køb, også bare skrive det i regnskabet? eller skal jeg gøre noget specifikt med min bank konto, for at de kan se pengene er gået ud og ind eller hvordan skal jeg gøre det?

Jeg er kun 18, så det her er rigtig nyt for mig, og har virkelig ikke lyst til at ende i en sag om svindel, så lidt hurtig hjælp vil være super brugbart, da jeg kører over efter den om 2 dage (14/01/18)
Undskyld jeg er lidt sent ude, og tusind tak for fremtidig hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil med CVR
  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #1   12. jan 2018 Du skal bare betale bilen privat og så skrive dit firmas cvr-nummer på slutsedlen. Det behøves ikke gå ind under regnskabet smiley

  • #2   12. jan 2018 Er det en firma bil vi snakker om ? Eller bare for og købe den uden garanti ?

  • #3   12. jan 2018 Det lyder meget rigtigt som du selv siger..
    Vil så sige at har selv købt bil med et lånt cvr og det eneste cvr bruges til er at forhandleren kan fraskrive sig garanti, så tvivler virkelig på at du på nogen måde kan komme i klemme ved det, hvis det kun er for at købe bilen til en god pris uden garanti.. smiley


  • #4   12. jan 2018 Tusind tak for alle jeres svar, det er rigtig pænt af jer. Godt at vide at det ikke betyder mere, jeg troede at det var en ting SKAT kunne gå hen at tjekke.
    Det undrede mig bare at siden man køber den uden MOMS også så, at det ikke skal indgå i firmaets regnskab?
    Skal jeg bare lade vær at bekymre mig?


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #5   12. jan 2018 Gætter på at det er firmabil til firmaet, når du skriver at bilen er uden moms?

  • #6   12. jan 2018 Du må forklare noget mere om dine intentioner med bilen

  • #7   12. jan 2018 Ehh... altså jeg gik ud fra at siden man købte fra sælger til CVR, var det uden moms? jeg kan sagtens have misforstået noget her, så i må endelig forklare. Jeg gik bare ud fra at det var grunden til at bilerne blev så meget billigere? eller er det udelukkende garantien?

    Bilen er til privat brug


  • #8   12. jan 2018 Ok så det er ikke en firmavogn du skal bruge ?.
    Og den er med alm Reg afgift?


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #9   12. jan 2018 Hvis den er på hvide plader og til privat brug, så skal du ikke bekymre dig om moms. Jeg køber altid gennem privatkontoen og smider mit cvr-nummer på slutsedlen. Cvr-nummeret bruges kun, så forhandleren ikke hænger på garantien.

    Det har intet med moms at gøre og din firmakonto behøves du ikke bruge til at købe bilen. smiley


  • #10   12. jan 2018 Bilen har på forhånd hvide plader, forhandleren sælger en helt normal bil, med hvide plader men kun til CVR. Det er ikke nogen firmavogn nej.

  • #11   12. jan 2018 T S, tusind tak, det var nok alt hvad jeg skulle vide. Godt at høre jeg ikke behøver bekymre mig

    I har været super hjælpsomme! i kommer nok til at se lidt mere til mig her omkring! smiley


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #12   12. jan 2018 Så bare betal den med privatkonto. Det eneste det der salg til cvr-nummer betyder for dig er, at du køber som beset. Intet andet.

  • #14   13. jan 2018 Daniel R.
    Jeg går ud fra at siden bilen er på hvide plader. og han også sælger den til private bare for et højere beløb, betyder at moms allerede er afregnet? eller tager jeg fejl?


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #15   13. jan 2018 I forvirrer jer selv mere end I gavner hinanden med det moms. I skal jo bare forestille jer, at I går ud til en hvilken som helst forhandler og køber bilen. Altså betaler prisen, som står på prisskiltet.

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #17   13. jan 2018 Og du køber jo bilen som forbruger, så reklamertion kan han ikke fraskrive sig.

    Og selv virksomheder betaler moms, men den kan jo så fratrækkes i evt salgsmoms.


  • #18   13. jan 2018 #17 Han køber jo netop IKKE bilen som forbruger hvis han angiver et CVR nummer smiley

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #19   13. jan 2018 Han skriver han køber den privatbrug

  • #20   13. jan 2018 Skynd dig at lukke det firma igen. Hvis du kun har oprettet det for at kunne engros biler. Du kommer til at bruge mange flere penge på revisor hjælp end du kan spare på engros biler.

  • #21   13. jan 2018 Søren det er jo IKKE forbruger køb når han køber den med cvr nummer..,
    Han har ingen forbrugerrettigheder når han køber den med cvr.
    Rune N... lyder sgu ik til at du nogensinde har købt en bil med cvr ... ud fra din udtalelse..


  • #22   13. jan 2018 #19 Det er da fuldstændigt ligegyldigt hvordan han vil bruge bilen - han køber den til et CVR nummer.
    Hvad han efterfølgende vælger at bruge bilen til er uden betydning for handlen - køber afskriver sig alt garanti/reklamation hvis han bruger et CVR nummer (med mindre der aftales anderledes).


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #23   13. jan 2018 Så skal han bare beskattes efter loven om frifirmabil med mindre han laver salg til sig som privat. Dette skal selvfølgelig oplyses til skat..

  • #24   13. jan 2018 Hvis bilen kun skal bruges privat så kan du ikke trække momsen fra.
    Hvis sælger vil have mere for bilen ved privat salg så fejler den som regel noget træls.


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #25   13. jan 2018 Og op/martin, husk tilfældig cvr nummer oplyst, er dokumentfalsk, vil være træls at blive holdt ind af scanner på bilerne idag smiley
    Til jer der vil sige man bare oplyser et nr


  • #26   13. jan 2018 #25
    Haha! smiley du køber bilen til dig selv med dine egne penge og registrerer den i dit eget navn, skriver et tilfældigt cvr (eller dit eget/et du har lånt) og får den derved lidt billigere mod at fraskrive dig retten til garanti på bilen. Det eneste sted cvr nr nogensinde kommer til at stå er på forhandlerens slutseddel, det står ingen steder opført ellers og bilen er registreret til dig rent privat, politi eller skat kan på ingen som helst måde se nogen steder at du har købt bilen på denne måde, så det er ikke noget du kan komme i klemme ved pga de nye nrplade skannere smiley


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #27   13. jan 2018 Så du siger at revision ikke finder dette? smiley
    Tilmed siger det ikke er dokumentfalskneri? smiley
    Tilmed siger der ingen der finder ud af? Hmm


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #28   13. jan 2018 Revisor er mega ligeglad. Tro mig, taler af erfaring.

    Man skal ikke bruge andres CVR-nummer. Til nøds en god kammerats, HVIS man har hans samtykke. Men man bør stadig ikke. smiley


  • #29   13. jan 2018 Søren det lyder ikke til at du har købt biler engros med cvr.. hvis du køber den til dig selv med dit eget cvr nummer så er de ingen ko på isen.. og ingen revision eller scanner eller hva faen dommedagsprofeti du kan komme med... læs: hvis man bruger sit eget cvr nummer

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #30   13. jan 2018 Tværtimod,

    Lad mig sige sådan, hvor ofte har i brugt jeres ansvarsforsikring?
    Man håber vel ikke det bliver aktuelt


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #31   13. jan 2018 Hvor vil du hen med det, Søren? Forstår ikke hvad du mener.. smiley

  • #32   14. jan 2018 Søren det er fair nok hvis du ikke har erfaring med det.
    Der er masser af ting vi andre heller ikke har erfaring med.
    Men lad nu være med at blande pærer og bananer.
    Eget cvr +1 bil til eget brug= ingen ko på isen.


  • #33   14. jan 2018 #27
    så du siger altså at sælgers revisor vil finde cvr nummeret der er brugt på slutseddel på den bil du køber og med det samme vil tænke at det er dokumentfalsk, for derefter at ringe til skat og padderne som så vil komme efter dig? smiley
    -jeg tror det næppe


  • Peter  B
    Peter B Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 45
    #34   15. jan 2018 En gul plade bil der ikke er betalt moms må kun kører i erhverv. Har du betalt moms må du kører privat, så dan er reglerne.

  • #35   16. jan 2018 Peter b; når men kommer ind i en snak på nettet.. så er det lidt anderledes end i virkeligheden... for på nettet bør og kan man læse tråden inden man skriver smiley

  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 38
    #36   16. jan 2018 Uanset om bilen er til privat eller firmabrug er momsen på en bil på hvide plader altid incl.
    Man kan ikke trække moms fra på sådan en bil, for der er ikke moms på persontransport.
    Hvis du kun bruger cvr. til købet, skal du bare betale med dine private penge, og kun betale, hvad forhandler forlanger (eller hvad I nu bliver enig om). Hvis bilen ejes privat, men garantien annulleret via cvr, skal du ikke bekymre dig yderligere.
    Det er kun forhandlere der skal svare brugtmoms af gevinsten på sine handler med personbiler.


  • Peter  B
    Peter B Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 45
    #37   16. jan 2018 Til Chris C. Hvad mener du med din kommentar til mig

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #38   16. jan 2018 At tråden ikke handler om gulpladebiler.

  • Kristian F
    Kristian F Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #39   17. jan 2018 Hold nu op I forvirre ham da helt, jeg har købt adskillige biler engros uden cvr. nr. bare tilliden er der til at man ikke kommer og gør krav i forhold til reklamation...

Kommentér på:
Køb af bil med CVR

Annonce