{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Kan jeg importere et ikke godkendt udstødnings system? {{forumTopicSubject}}

jeg overvejer at købe et udstødnings system til min bil.

problemet er dog at systemet jeg gerne vil bliver produceret i USA og jeg endnu ikke har kunne finde nogen forhandlere i EU der har det i sortiment.

er fint klar over at det skal igennem told før det kommer ind i landet mit spørgsmål er bare om et sådant system ville blive set som en ulovlig vare og dermed blive destrueret.

der er tale om dette produkt:
https://www.importimageracing.com/collections/exhausts/products/isr-performance-circuit-spec-cat-back-exhaust-mazda-miata-na-1994-1997?variant=44910220371


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg importere et ikke godkendt udstødnings system?
  • #1   13. feb 2018 Det er ulovligt at montere på en bil der skal køre i danmark, men ikke ulovligt at eje det. Hvad så med dem der skal bygge racerbiler eller driftbiler, der er masser af dele på deres biler som ikke er godkendt til kørsel på offentlig vej.
    Du betaler bare told og moms, (kan ca beregnes på toldberegner.dk) ellers er der ikke noget at være bange for.


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #2   13. feb 2018 Med mindre EU har dualuse restriktioner smiley (ting der kan indgå i våben produktion) men det gør en udstødning ikke

  • #3   13. feb 2018 Du må gerne købe det. smiley Og montere det, men du må ikke køre med det på offentlig vej.

  • #4   13. feb 2018 Hvorfor må han ikke bruge det på offentlig vej, hvis støjniveau og forurening ellers er indenfor grænseværdierne?

  • #5   13. feb 2018 Han skrev "kke godkendt udstødnings system" Går jeg udfra det ikke overholder normer.

  • #6   13. feb 2018 Destruktion af importerede "varer" omhandler da vist kun kopivare og stoffer. Der er næppe mange euforiserende stoffer i en rustfri udstødning. Det er dumt metal...

  • #7   13. feb 2018 Hvis ikke det er e-mærket må du ikke køre med det. Det gælder i øvrigt alt hvad der monteres på din bil - dæk, lygter, sæder osv.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #8   13. feb 2018 Du køber bare, toldvæsnet er ligeglad med om det er godkendt til vejen, de vil bare vide prisen og have deres penge.
    Først synsmanden som kan være interesseret i om den er godkendt, men han er ligeglad hvor i verdenen den er fra..


  • #9   13. feb 2018 Av av, så blev jeg klogere. Det har jeg tænkt over, da jeg skiftede udstødningssystem. Men synsmanden sagde ikke noget.

  • #10   13. feb 2018 det er ikke alle synsmænd der går helt så meget op i, om udstødningen er godkendt til bilen,
    så længe det ikke larme for meget.

    men på biler efter en hvis dato i et eller andet år,
    der skal alt udstyr være E godkendt til den bil det sidder på,
    hvis man skal gå i små sko, og følge detail forskrifter for motorkøretøjer.

    men igen, ikke alle synsmænd går så meget op i det,


  • #11   13. feb 2018 Har aldrig og jeg mener ALDRIG hørt om at nogen er dumpet til syn pga af ikke E mærket udstødning. Og har med relativt mange biler haft monteret div bagpotter af yderst tvivlsom kvalitet som på ingen måde har været e mærket. Så længe den ikke brøler voldsomt tvivler jeg på der bliver nogen problemer.

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #12   13. feb 2018 Forskel på pot og udstødning? Ja det er der

  • #13   14. feb 2018 Jeg tror også langt de fleste synsmænd vil godkende det, medmindre det larmer fuldstændig hjernedødt eller på anden vis er tydeligt ulovligt. Men er det helt umuligt at finde noget tilsvarende i Europa? Det bliver en dyr pakke at få tilsendt smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #14   14. feb 2018 Martin
    Kan let koste det samme at få sendt noget fra Usa som at få sendt fra Bornholm..
    Kostede mig "kun" 56 dollars at få sendt komplet system til min fra staterne


Kommentér på:
Kan jeg importere et ikke godkendt udstødnings system?

Annonce