{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.454 visninger | Oprettet:

Mads D
Mads D
Tilmeldt:
3. maj 2016
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 20

Ekstremt høj vurdering af min golf :( {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Jeg har for nylig modtaget en afgiftsvurdering på min Golf GTI fra 1983 (veteran til marts), som jeg synes er MEGET høj - omkring 36.000kr!

Jeg mener at adskillige indlæg herinde inde for de seneste par år, giver udtryk for at afgiften på sådan en bil lægger et sted mellem 5-10.000kr.

Nu vil jeg så høre om jeg er heldig nok til at en (eller flere) af jer tidligere har indført sådan en bil, og måske kan vejlede mig lidt, og/eller dele lidt dokumentation på deres vurdering som jeg kan sammenligne med i min klage til motorkontoret.

Jeg har taget kontakt til QuickImport for at få vejledning, og de sagde at tidligere vurderinger vil være en stor hjælp i klagemålet!

Jeg krydser fingre og ønsker alle en god dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstremt høj vurdering af min golf :(
  • #2   14. feb 2018 det er hvis noget med at der er kommet nye afgiftsændringer på import

    jeg har en gammel kollega hvis bror har købt en rigtig fin gammel volvo uden afgift

    han fik den vurderet til 15000 før nytår nu er det over 30.000 de vil have i afgift på den fordi de har opfundet en regel der hedder at hvis bilen ikke kører 20 km/l skal man betale 6000 kr pr km/l den går for lidt på literen, så det render stærkt


  • #3   14. feb 2018 Hvad folk herinde mener afgiften er, skal man nok ikke købe (importere) bil efter.
    Det er desværre Skat, der har det afgørende ord, og det kan nogen gange være ligesom russisk roulette.


  • #4   14. feb 2018 som #2 er inde på,
    så få man nu en straf afgift for hver km, bilen køre under 20 kmL

    det koster 6000kr prL den køre under de 20 kmL

    så køre bilen 15 kmL
    så er det 5x6000kr
    altså 30.000kr i straf afgift, pga dårlig vrændstof økonomi

    plus den afgift man skulle betale i forvejen

    det er helt hen i vejert,

    for kan det ikke betale sig og gøre ældre biler lovlig, ved motorskift,

    da ekstra afgiften, snart er højre end bøden, hvis man tager chancen og køre ulovligt


  • #5   14. feb 2018 Hold da op...... Er det trådt i kraft, med de 6000 pr. Km under 20 ?

    Det da helt vildt. smiley


  • #6   14. feb 2018 det er da helt hen i skoven..

  • #7   14. feb 2018 What

  • #8   14. feb 2018 jeg ved ikke hvornår det skulle træde i kraft,

    jeg læste om det på nettet, at regeringen, havde vedtaget det loveforslag eller hvad det nu kaldes,
    og at det skulle træde i kraft.
    kan ikke huske hvornår det skulle ske.

    ved bare det er lort.

    jeg havde planner om en V6 motor i min bil, og nu kommer det til at koste omkring 48.000kr i straf afgift, også normal afgift ved siden af.

    det er helt hul i hovedet,

    hvis jeg skulle gøre det. bliver det uden og betale nogen som helst afgift,
    så prøver jeg sku lykken, jeg bliver sjældent stoppet i den


  • #9   14. feb 2018 6000 pr km under 20 alle v8 min 60 kilo :(:(:(
    Håber du tager fejl.


  • #10   14. feb 2018 nope det er rigtig nok,

    og ja det bliver ikke sjovt og være vild med V8'er

    da de bliver dyre og importer

    der er et oplæg her på siden, hvor der er linket til det jeg læste på nettet.

    jeg kan ikke finde det,


  • #11   14. feb 2018 Så er det godt at vi fik hentet en Audi 80 2,0 for 2 år siden og gav kun 5012 kr i afgift og min golf 2 1,6D for ca 4 år siden med en afgift på 4842 kr.

  • #12   14. feb 2018 Den er god nok med straffen. Der var også en straf før, men den hed bare (vist nok) kun 1.000 kr. og ikke 6.000 kr. Herudover var det vist først fra 16 km/L og ned.

    I kan læse om det i registreringsafgiftsloven. Jeg kan ikke huske paragraffen, men det står der direkte. Det blev indført samtidigt med de seneste afgiftsnedsættelser.


  • #13   14. feb 2018 Fra quick import

    http://www.quickimport.dk/ny-aftale-om-nedsaettelse-af-registreringsafgiften-fra-3-okt-2017/

    Til sidst forhøjes grænserne for, hvornår der opnås fradrag for god brændstoføkonomi fra 16 km/l til 20 km/l for benzinbiler og fra 18 km/l til 22 km/l for dieselbiler og tillægget til registreringsafgiften for dårlig brændstoføkonomi hver km/l bilen ligger under grænsen forhøjes fra 4.000 kr. til 6.000 kr. for en ny bil.

    Alt i alt betyder det, at nye brændstoføkonomiske biler falder med op mod 60.000 kr. i registreringsafgift. Hvor meget brugte biler falder i registreringsafgift, afhænger af bilens handelspris samt værditab.

    Disse karakteristika skal en bil have for at få mest ud af afgiftsnedsættelsen (brugt bil):

    En brugt importbil skal helst køre langt på literen, gerne mere end f.eks. 20 km/liter.

    Den skal helst have 5 NCAP stjerner, gerne 3 selealarmer.

    Nyværdien skal være over 300.000 kr.

    Ellers gælder de samme råd, som altid: Husk at en brugt bil følger et værditab, og registreringsafgiften som brugt importbil er defineret af værditabet på tilsvarende biler på det danske marked. Det betyder, at man helst skal finde en bil, som er mindst 3 år gammel fra 1. registreringsdato.

    Og hvad så med de helt gamle benzinslugere og dieselosere? Stiger de meget i registreringsafgift?
    Ja og nej. Hvis en bil f.eks. kører 8 km/liter, vil der komme et stort tillæg på registreringsafgiften. Men da beregningen for brugte biler sker efter værditabet, bliver tillægget meget mindre end på nye biler. Så ifølge vores beregninger har selv (meget) brugte biler, som kører under 10 km/liter, næsten samme afgift i det nye afgiftssystem som i det gamle. Så hvis din drøm er at importere en gammel Caravelle, kan dette stadig godt lade sig gøre.

    Vi anbefaler, at du får en forhåndsvurdering fra QuickImport, før du går i gang med import af brugt bil. Vi laver bindende forhåndsvurderinger efter de nye afgiftsregler, som træder i kraft 3. oktober 2017.



  • #15   14. feb 2018 Nå, nu blev jeg alligevel for nysgerrig til, at jeg kunne lade det ligge. Det fremgår af registreringsafgiftslovens § 4, stk. 3 (for benzinbiler).

    Bemærk, hvis I søger på det, at I skal se på den lov, som er gældende EFTER oktober 2017. Den "gamle" lov siger som sagt 1.000 kr. v/16 km/L.


  • #16   14. feb 2018 Hvad med amerikanere der jo typisk er vurderet til at gå 6 km/l?
    Det kostede så 10 kilo, lige pludselig en tirsdag eftermiddag.


  • #17   14. feb 2018 Hvis jeg ikke tager meget fejl er den ekstra afgift stort set væk på så gamle biler, mener altså det bliver nedskrevet jo ældre den er, men kan tage fejl.
    Problemet med afgift på gamle biler er tit og ofte at de ved intet om det de vurder, de må have vurderet din afgift i forhold til en lign model udbudt på markedet og sar afgiften efter det. Det var måden de opfandt den afgift jeg skulle give for min Escort, her kiggede de så på en Fra 98 som var sat til 8000kr jeg var ikke utilfreds med min afgift.


  • #18   14. feb 2018 Vent til den bliver veteran. Så gælder 1000 kr under 16 kml, men Max 40% af bilens Nypris smiley

  • #19   14. feb 2018 Pyha da, så har Cougaren stadig en chance for at få plader på en dag smiley

  • #20   14. feb 2018 Du kan lige så godt opgive den kamp, du har tabt den på forhånd. For 10 år siden i 2007 indførte jeg en Kadett E og betalte 7.500 i afgift. I sommers, stort set præcist 10 år senere gjorde jeg det samme. Her lød afgiften på lige over 10.000 kr.

    På trods af at man på gamle biler ikke skeler til udstyrsniveau eller motor, var der ingen forklaring fra skat på hvordan en afgift kan blive dyrere på en bil hvis handelsværdi i de 10 år er mindst halveret, og jeg tillige kunne dokumentere hvad jeg selv har givet for en sammenlignelig model i 2007. På argumentet om at jeg mente deres værdifastsættelse modsvarer hvad man betaler for en 15 år nyere Astra, fik jeg svaret at "så skulle du have købt sådan en". Jeg kunne klage til landsskatteretten, hvilket jeg efter at have rådført mig med en advokat blev frarådet, fordi du på forhånd stort set er garanteret at tabe.

    Så konklusionen i mit tilfælde var at jeg måtte betale ved kasse 1 og bukke mig pænt forover. Derefter kan man så miste den totale respekt for skat og deres uduelige processer og inkompetente medarbejdere og ledelse.
    Var de en privat virksomhed, så var de enten gået konkurs eller blevet politianmeldt for længe siden.


  • #21   14. feb 2018 Skat er syge i hovedet. Flytter til Flensborg når muligheden er der.

  • #22   15. feb 2018 Bilhadende lorteland smiley

  • #23   15. feb 2018 Men er der ikke andre regler for veteranbiler? Hvis den får veteranstatus i næste måned, så ville jeg vente med at søge om afgiftfastsættelse indtil da.

    EDIT: kan se at Jesper kommer med det samme forslag længere oppe smiley


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #24   15. feb 2018 Shit troede kun det med km/l afgift var på biler der var produceret efter reglen blev til

  • #25   15. feb 2018 Det er det så ikke...

    Men det slår hårdest igennem på nye biler.

    Har man en brugt bil, der i dag kun koster det halve af nyprisen, slår det kun igennem med 50 %, altså 3.000 kr. pr. km/L under 20/22.

    En Golf 1 GTI kan dog godt blive hårdt ramt alligevel. Den bliver flået med 60.000 kr. ekstra ganget med afskrivningsprocenten. Men eftersom det er en ret populær bil herhjemme, der står højt i pris (alt er relativt...) og at nyprisen dengang ikke var specielt høj pga. inflation osv., så er det ikke usandsynligt, at den bliver ramt uforholdsmæssigt hårdt.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #26   15. feb 2018 Fy for den smiley så skal man da alligevel regne med lidt ekstra hvis man skal hente bil

  • #27   15. feb 2018 Afgjort, ja. Det har i hvert fald gjort, at jeg har droppet tanken om at hente min næste bil i benzinudgaven. Så jeg er "tvunget" til at fortsætte med at køre diesel smiley

  • #28   15. feb 2018 det bliver ikke sjovt at betale afgift af ældre biler i fremtiden kan jeg se . godt nok glad for vores Jaguar xj6 77 er med dansk afgift og også vores transporter t3 79 benzin. ellers hade de vel kostet kassen nu at betale afgift på vis jeg forstår rigtig ikke ? da de begge jo kun køre Max 6/7 på literen

  • #30   15. feb 2018 De har en måde, hvor det udregnes vægt/kraft forhold. Alternstivt km/l fra dataerklæring.

    Den første er ikke så nøjagtig, men den der bruges, når der ikke er andre data.


  • #32   15. feb 2018 Næ, det er vel lovligt. .?.?....... en metode der bruges til toldsyn, hvis ikke der er værdier på dataerklæring.

  • #34   15. feb 2018 Nej , det er nok ikke 100% retfærdigt under akle forhold. Til gengæld er der også tilfælde, hvor det er til brugerens fordel.

    De grønne afgifter er jo også mega fusk. Her klapper man så bare i hænderne, da det altid er til vores fordel m.h.t grøn afgift , selv om bilerne ikke kører 22/L, når det er lovet.


  • #36   16. feb 2018 Lige nøjagtigt ........ der er nok en DEL politik i hele dette marked ?

  • #37   16. feb 2018 Det uhyggeligt hvordan en Liberal Regering kan lave så uliberale tiltag... Vi må havde drømme I Danmark. Men at udlevere dem er kun for de få.
    Det sku sørgeligt som vi skal tvinges over i sikre og økonomiske biler...

    Btw. Havde jeg en G2 GTI16 med læder kabine og elsoltag samt ruder den havde kostet 13000kr i afgift tilbage i 2007


  • #38   16. feb 2018 Vi har ikke en liberal regering. Hvem har bildt dig det ind?

  • #39   16. feb 2018 Det er jo bare typisk , at man lover en masse fine tiltag med billigere biler og skattelettelser, og blæser det stort op. Det hele er baseret på , at toppen af Danmark kan få en rigtig fin BMW meget billigere. Os andre, som synes en spændende eller speciel bil med nogle år på bagen, bliver der pisset på. Og det værste er næsten, at man ikke oplyser om ulemperne, når deres “reklame-stunt” kører.
    Nej , det er ikke en liberal regering vi har , og håber da ALDRIG vi får det. !!!!


  • #40   16. feb 2018 Tror du på, at en endnu mindre liberal regering vil hjælpe dig med dine afgiftsproblemer?

    Sidste omlægning gav trods alt over en bred kam billigere biler. At der så er visse nicher, der bliver ramt hårdt, men som kun rammer få mennesker, er en omkostning, man må betale til gavn for de fleste.

    Det kan godt være, at dyre biler er blevet billigst. De biler, jeg kigger på, er blevet 50.000 kr. billigere. Men det ændrer dog ikke på, at de stadigt koster 250.000 kr. I AFGIFT ALENE. Så at sige, man pisser på den brede befolkning, er nok at stramme den...

    Det samme gælder topskat og alt muligt andet. Hvis man fjerner topskatten, ændrer det jo ikke på, at man fortsat betaler mere i skat, når man tjener 1 mio., end når man tjener 300.000 kr.

    Min pointe er, at diskussionen bliver totalt forvredet. Man kan synes om det, hvad man vil, men man er nødt til at holde fokus.


  • #41   16. feb 2018 Nå miljø og sikkerhed vægter højere end folks frie mulighed for valg... Den sidste afgifts justering kunne lige så godt være gået igennem hos de rabiate og socialdiktaturet magen til hippie reform skal man sku lede længe efter... En liberal havde ønsket et simpelt system der ikke gjorte forskel på om folk ville køre Nissan leaf eller Mercedes SLR og de vil importere end mini copper, BMW isseta eller om de vil havde en Cadillac eller Hummer H1. Det ville være samme regler og procentsatser. Ingen fradrag eller tillæg kun en %sats I afgift.. Men takket være DF skulle vi pludselig havde flere fradrag og flere tillæg og gøre systemet endnu tungere og samtidig ødelægge det for de folk der brænder for gamle biler og bruger en stor del af deres liv på den glæde...
    Vores regering uanset farve ønsker kun at.
    Folk ikke må havde en passion.
    De skal leve sikkert.
    Arbejde til de dør.
    holde kæft og droppe alt selvstændig tankegang.


  • #42   16. feb 2018 Alt det købsbaserede afgift sku droppes og så sættes over på forbruget mht. brændstof sku hæves med en krone istedetfor.
    Så var man fri for de fusker test mht. km/l 9 ud af 10 biler ALDRIG opnår og dem der gør, bliver fravalgt pga. de koster 2000kr mere om året at ha til at STÅ STILLE!
    Det ville også hjælpe til omskiftning fra oliefyr og at hvidpladet lastbiler ville hjælpe til med at lægge nye slidlag på motorvejen, måske endda et ekstra spor, samt farten vil falde i takt med at man bliver "straffet" for at træde på pedalen, hver gang man tanker og folk vil sandsynligvis få en meget bedre kørselsdynamik, hvor det i dag gælder om at træder mest på speeder/bremse, så man holder helt oppe i røven på forankørende istedetfror at "coaste" hen til lyskryds når der bliver rødt osv.


  • #43   16. feb 2018 Til gengæld vil der så ske en endnu større skævvridning, fordi direktøren så igen får en største lettelse, mens lavtlønnede ikke længere vil have råd til overhovedet at have bil.

    Igen; det er bare fakta, man må forholde sig til. Man kan synes om det, hvad man vil.


  • #44   16. feb 2018 Så fordi både en direktør og en ufaglært arbejder i netto begge skam betale Eks. 100% I afgift på en ny bil så bliver det umuligt for en lavt lønnet st købe en bil?
    Fjerner man ejerafgift og lægger end kr mere på brændstoffet så skam folk der køre i en Aygo bruge over 50-60liter om måneden før de gå i minus...


  • #45   16. feb 2018 Hvad så hvis 1 kr. ikke er nok? Hvad hvis der skal 10 kr. til? Eller 20? Jeg kender ikke tallene, men vi er jo i udgangspunktet nødt til at antage, at summen af afgifterne skal give det samme, hvis ikke der skal blive tale om en yderligere skattelettelse.

    Hvis en direktør (jeg hader i virkeligheden brugen af det udtryk...) har en bil, der lempes med 1 mio. i afgifter, skal den jo hentes ind via de nye brændstofafgifter. Det bliver ikke ham selv, der kommer til at betale det, da benzinen nu koster det samme i afgift for alle. Det må derfor være de billige biler, der betaler prisen.

    Antaget at alle biler havde kørt det samme pr. liter ville det svare til, at man vedtog, alle biler nu blot koster fx 150.000 kr. i afgift - uanset størrelse, pris osv. Denne model ville på samme vis gå ud over de lavtlønnede.

    Bemærk, at jeg hverken taler for eller imod. Jeg fremlægger bare fakta. Det er jo - alt andet lige - den nødvendige konsekvens af forslaget.


  • #46   16. feb 2018 Kender et par stykker der tjener fint med penge det har ikke ændret på hvad bil de vælger de køber bil til 700.000kr som de siger så hsr de bare fået nogle bedre biler eller flere valgmuligheder. Staten er selvfølig ikke interesseret i brugte biler. For dem tjener de intet på nå de sælges 2.gang (tær på intet hvert fald) så klart de vil gøre ældre biler dyre.
    Har en ven der lige har hoppet med på vogne og købt en helt ny bil. Han kunne spare mellem 300 og 600kr om måneden selvom han skulle betale afdrag... Men at begynde at lave fradrag for sikkerhedsudstyr og tillæg for km/l under 20km/l er så hippie så det halve ville gør mig dårligt.
    Om min løsning er bedee skal jeg ikke kunne sige. Men at overkomplicere ting ser jeg som en negativ ting. Syntes de små biler er for billige at eje. (de er dog steget lidt her nu.) men nogle store biler er for dyre Eks landcruiser eller en sjov a6'er med deres 8-12000kr årligt. Om man skulle tage alle pengene der kommer ind og regne gennemsnittet ud og sætte afgiften efter det. Kan godt være men efter et par år har tabt penge i indtægt men så det nok fordi folk enten begynder at Cykle eller tage offentlig transport så gevinsten vil måske ligge i en anden kasse
    smiley


  • #47   16. feb 2018 Bay.
    Det er jo fordi systemet er helt forkvaklet I dag og koster også en bondegård I administrationen osv.
    Hvis vi startede fra nul punktet så vil det jo være ens for alle og direktøren der køber en Porsche Panamera og sparer en del afgift ved køb og på ejer afgift, han kører så også det kortere på literen og har betalt noget mere i skat for at gi 500.000kr for bilen, mod de 50.000kr for en lavtlønnets Citigo.
    Så direktøren er stadig ham der spytter mest i kassen via skatten.
    Jeg er så træt af den med hvem der får den største lettelse ud af at rydde op i afgiftshelvedet, så det bliver fair, simpelt og fornuftigt i fremtiden, fremfor hvem der "får" mest.
    Det svarer jo til at ungerne skal rydde hver deres værelse og får 50kr for det, hvor teenage drengen der roder fra kælder til loft han slider mere for det, end teenage pigen der har lagt sit vasketøj i kurven osv., der får hun da også mest "timeløn", men hun har så også lagt mere arbejde i at holde værelset i ugens løb, så det går lige op.


  • #48   16. feb 2018 Kom til at tænke på den her, nu vi snakker om "hvem der får mest ud af skattelettelser"

    Dette er historien om ti personer, der hver dag går ud på restaurant og spiser middag sammen.

    Det kan være den har været her før - men den gælder fortsat...
    Det handler om skatter - progression - skattelettelser - og en mangel på noget der minder om en anstændig tone fra de ultra venstreorienterede.

    Dette er historien om ti personer, der hver dag går ud på restaurant og spiser middag sammen.
    Den fælles regning på restauranten ender hver dag på 1.000 kroner, og de ti deler den op på nogenlunde samme måde, som vi betaler skatter her i landet.
    De første fire - de fattigste - skal derfor ikke betale noget. Den femte skal betale 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den ottende 120 kroner og den niende 180 kroner. Den tiende, den rigeste af dem, skal betale 590 kroner.
    Sådan spiser de sammen hver dag, og alle er de glade for den måde, de deler regningen på. Lige ind til restauratøren pludselig giver dem rabat: “Eftersom I er så gode kunder, giver jeg jer 200 kroner i rabat på jeres middage” siger han. En middag for ti personer koster derefter 800 kroner.
    Gruppen vil stadig betale regningen på samme måde, som vi betaler skatter her i landet. Så de første fire bliver ikke påvirket: De skal stadig ikke betale.
    Men hvad med de seks andre - dem som betaler - hvad skal de gøre? Hvordan skal de fordele rabatten på 200 kroner, så alle får en lige del? Og nu skal man holde ørene stive: De finder ud af, at 200 kroner divideret med seks bliver til 33,33 kroner. Hvis de trækker det beløb fra hver persons andel, skal den femte og sjette person have penge for at spise.
    Restauratøren foreslår, at det mest rimelige vil være at reducere hver person regning omtrent jævnt, og han sætter sig til at regne på, hvad hver person skal betale.
    Resultatet bliver, at også den femte person kan spise gratis, den sjette skal betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den ottende 90 kroner, den niende 120 kroner. Den tiende skal betale 520 kroner i stedet for de 590. Ergo får alle seks personer en lavere pris end tidligere, og de fire første kan fortsat spise gratis.
    Men så er det, at én i selskabet begynder at sammenligne, hvad de hver især har sparet, da de står uden for restauranten og snakker. “Jeg fik kun 10 kroner af de 200 kroner”, begynder den sjette person og peger på den tiende. “Men du tjente 70?. “Præcis”, siger den femte person. “Jeg sparede også bare en 10´er. Det er uretfærdigt, at han fik syv gange mere end mig!”. “Det er sandt”, råber den syvende person. “Hvorfor skal han have 70 kroner, når jeg kun fik 20? De rige skal altid have det bedre!!!”. “Hør et øjeblik”, forsøger de fire første. “Vi fik jo overhovedet ingenting. Det her system udnytter de fattige”.
    De ni personer omringer den tiende og giver ham tæsk.
    Næste aften kommer han slet ikke til middagen, men de ni andre sætter sig til bordet og spiser uden at vente på den tiende. Da regningen kommer, opdager de noget.
    Der mangler 520 kroner…”


  • #49   16. feb 2018 Jeg forholder mig som sagt ikke til, hvad der er rigtigt og forkert. Det har jeg mine holdninger til, men jeg har ikke skrevet dem i denne tråd.

    Jeg forklarer bare, hvordan tingene hænger sammen med jeres forslag.

    Men jeg kan da så oplyse, at jeg både er træt af at betale høje registreringsafgifter og topskat. Sådan er det. Men jeg er ikke SÅ træt af det, at jeg orker at gå ind i politik med henblik på at forsøge at ændre det.


  • #50   16. feb 2018 #48
    En efterhånden gammel historie, men det er samme hylen hver gang der er skatte lettelser. Fakta er at dem der tjener mest får mest i sidste ende. Og dem der køber en dyr bil får mere i afgiftslettelse en dem der køber en billig bil.
    Alt det der sludder med at de fattige betaler, vrøvl dem der tjener godt får lov til at beholde lidt flere af deres egne penge, og det er vel fair nok de bidrager mere end rigeligt i forvejen....


  • #51   17. feb 2018 Realiteten er, at vi ikke har nogen form for liberalt parti i Danmark.
    Siger bestemt ikke at amerikansk politik er bedre end vores (fuck Trump), men Liberal Alliance ville sgu nærmest blive set som social demokrater derovre.... Der er ingen egentlig "frihed" i Danmark. Bare en masse illusioner, og penge der gør os slaver, kun de få når ud af den tilstand. Der er blevet lavet en masse ekstreme regler fx indenfor biler så vi bliver tvunget til en bestem bilklasse, uden at gøre det fuldstændig umuligt for os, at opnå en fed bil, dog stadig er de fleste langt fra. Man kan jo ingen gang vælge at prioritere sine penge på biler hvis man har normal indkomst. Jeg føler ikke det er frihed.


  • #52   17. feb 2018 Lauge.. kan ikke lade være med at være nysgerrig.. men i hvilke lande er mennesker ikke slaver for deres penge :)?

  • #53   17. feb 2018 Jeg-vi var heldig at få plader på vores biler før at afgifterne blev s svære at fastsætte. Først en fin 1,6D golf2 som kun havde gået 71.00 km og til kun 4842 kr. Så for ca 1½ år siden en Audi 80 2,0 benziner som kun havde gået 116.000 km og afgiften 5012 kr. Håber at vi kan få nogle flere af dem til landet da det er noget som folk kan li.

  • #54   17. feb 2018 Haha, ingen lande smiley Vi er alle slaver for penge, det var også mere overordnet ment. Synes bare det er mere ekstremt i DK på nogen punkter (andre punkter er DK bedre). De giver de fleste uopnåelige drømme, og kalder det frihed fordi det kan lade sig gøre.

  • #55   17. feb 2018 Tror at vi i DK har det ok men det med biler så er der noget! Har selv boet i Polen og vejene er noget for sig selv så den skat vi betaler er nok ok men på gammel biler er de ved at være hjerne døde.

  • #56   17. feb 2018 Enig Carsten N. Danmark er da ganske fint, men på visse punkter er vores politikere hjernedøde og gået i ekstremer. Tror på Danmark kan blive bedre end lige nu. Og indtil videre ville jeg stadig hellere betale omkring 100 euro (tror faktisk det er mindre)til læge osv i Tyskland om måneden, end syge og ineffektive skatter i Danmark.

  • #57   17. feb 2018 Danmark er ikke perfekt.. der er ikke noget i verden der er perfekt.. men når man læser om danmark på div medier skulle man tro at vi lever i et u land.. faktum er at danmark har et af verdens bedste sikkerhedsnet.. og det er på bekostning af at middelklassen kører audi istedet for mercedes.. det synes jeg er en billig pris at betale for at undgå at kigge på syge og handikappede som tigger i rendestenen.. ligesom man ser i liberale USA og mange andre 'rige' lande.. og hvis jeg må spørge om en ting mere og det er ikke for at være den der siger så flyt dog.. for det tjener bestemt ikke nogen interesse til debatten, men hvad holder dig tilbage fra at flytte til flensborg og arbejde i en tysk virksomhed.. for det er vel det du har tænkt dig bo tysk og arbejde tysk :)?

  • #58   17. feb 2018 Mirza, jeg er 16 så flytter ikke lige til Tyskland imorgen smiley Men min plan er uden tvivl, at flytte til Flensborg og så arbejde i Danmark så jeg får den højere løn smiley Måske have en lille brugtbilsforhandler i Tyskland i "fritiden" - en anden ting jeg aldrig ville have i DK da de rykker en midt over og man står tilbage ned nærmest ingen fortjeneste. Not worth it.

  • #59   17. feb 2018 Lyder fornuftigt.. tage sin gratis uddannelse i dk.. flytte til grænsen og slippe med lav skat og lave afgifter.. men score en høj dansk løn..

    Ja vi skal nok ikk satse på mere velfærd med den slags planer fra de kommende generationer.. og det er skam også fint.. jeg er vellønnet og skal nok klare mig.. men det er nu heller ikke mig som brokker mig over at jeg ikke har nok og at biler er uopnåelige.. smiley


  • #60   17. feb 2018 Haha smiley
    Tror du har misforstået lidt. Når jeg ARBEJDER i Danmark betaler jeg også skat i DK af min indtægt jo. Stadig højere løn end samme job i Tyskland.
    Så det skam ikke anderledes.


  • #61   17. feb 2018 Men må indrømme jeg selv er rimelig stolt af min plan. Ikke langt til familie, god løn, billige tyske afgifter (minus lønnen jo) og flere muligheder i Tyskland.

  • #62   17. feb 2018 Ja du har muligheder i Tyskland men du har udfordringer. 1 Sproget og nr 2 udregning af skat og afgifter. Du skal huske på at vi i DK tænker lidt anderledes end lige syd for Padborg. Jeg har selv boet i Polen ved godt at det er længer væk men Berlin er jo ca 600 km fra os.

  • #63   17. feb 2018 Der er altså forskel på at betale skat af sin løn til et land og bruge resten af pengene i et andet land.. ifht en som BOR i landet og også bruger den danske valuta lokalt og dermed bidrager til fællesskabet på mere end bare en måde..

    Det håber jeg du kan se.. ikke at det overhovedet kommer mig ved.. prøver bare at sætte tingene lidt i perspektiv for dig.. for lønninger i tyskland ER lave.. og så virker det nemlig ikk så atraktivt med billige biler.. men hvis man nu kunne score en høj løn fra et land og billige biler fra et andet land så er danmark lige pludselig det land hvor det rent faktisk bedre kan betale sig at arbejde.. hmm smiley det rigtig sjove eksperiment ville være at arbejde med en lav tysk løn og så komme om 5 år og fortælle hvad du synes om danmark


  • #64   17. feb 2018 Forstår fuldt ud. Men ting er stadig billigere i Tyskland med en tysk løn end i Danmark med dansk løn. Og når tyskerne kommer lidt op i stillingerne på job tjener man for det meste mere i Tyskland end DK (pga høj afgift).
    Og kan ikke sige andet end det ikke rigtig rager mig om jeg bruger mine penge i DK, hvis det ikke kan betale sig. Det er Danmarks fejl. Kan være det lyder koldt men det er ikke sådan ment, er ikke typen uden nogen medfølelse, men synes sgu det for meget af det gode.


  • #65   17. feb 2018 Carsten N, sproget tror jeg hurtig man lære, har et ok sprogøre, men med skat mener du det er mere bøvlet med betaling eller?

  • #66   17. feb 2018 Tror at man kommer i problemer med nogle der har godt fat i kule pinden og det fandt jeg ud af da jeg bode i Polen og Tyskland er nok ikke meget beder hvis du ikke kender systemet.

  • #67   17. feb 2018 Tjah.. danmarks fejl eller befolkningens skyld.. det er som man ser på det.. befolkningen udgør danmark og med den slags indstilling bliver der nok ikke plads til ret meget mere afgiftsnedskæring

  • #68   17. feb 2018 Carsten, Hmm, det kan sgu godt være. Ikke lige noget jeg har ret stor viden om. Synes bare der plejer, at være strammet rimeligt op i tyskland, og folk har styr på tingene. Men det kan selvfølgelig være en fordom smiley

  • #69   17. feb 2018 Mirza, der er egentlig ikke ret mange ting jeg ville lave om i DK. Væk med bilafgifter, kun moms (måske 10% afgift men ik mere). Og så gøre det lettere, at eje firma. Kan ikke se hvordan det gavner Danmark når en logistikvirksomhed har adresse i Rumænien, for at undgå de total unfair skatter. Så er det da bedre med mindre skat, end slet ingen fordi det er i udlandet virksomheden ligger. Og desuden bare som jeg sagde før, så kunne jeg personligt aldrig finde på, at starte fx brugtbilsforhandler i DK, det ik det værd. Ellers synes jeg sgu det meget godt. Men jeg brænder for biler, og hvis jeg fan'me skal flytte til Tyskland for den drøm, så gør jeg sgu det, haha smiley Så man sgu også bilskadet. Men ik længere hjem end hvis jeg boede i København.

  • #70   17. feb 2018 Jeg har selv været møllen igennem i Polen for ca 16 år siden i Polen og der ligner Tyskland på nogle punkter det. 1 Jeg vil flytte til Flensborg og ha job i DK så har du jo en god indkomst og kun ha 37 timer. Så en Dansker der var gift med en asiater som bode i Flensborg og havde job i Sønderborg og var udvist på grund af de stramme regler med udlændinge men han var ved godt mod.

  • #72   17. feb 2018 Det kunne være sjovt at se resultatet, hvis man indførte, at man stemte vægtet efter betalte skattekroner. Sådan fungerer systemet jo mange steder - stemmerettigheder i aktieselskaber, andelsboligforeninger osv. Så ville vi i hvert fald uden tvivl få en markant lavere skat, vil jeg tro. Men nå, det er bare et tankeeksperiment smiley

  • #73   17. feb 2018 jeg har arbejdet sammen med flere tysker, som køret både 1,5 og 2 timer, gver dag,
    for og arbejde i Danmark, til højer løn end de kunne få i Tyskland,

    og de var lavt lønnede her i DK,
    de gjorde det glædeligt, da de nærmest, fik diriktørløn, i forhold til hvad de havde fået i Tyskland.

    så mange tysker køre til DK og arbejde, men bor i tyskland,


  • #74   17. feb 2018 Jeg kender også tyskere sim arbejdet helt i nordjylland.. intet underligt i det.. det som jeg synes er underligt er at man brokker sig over de danske skatte forholde afgifter mm.. men de høje lønninger er åbenbart for gode til at undvær.. det synes jeg er hyklerisk smiley

  • #75   17. feb 2018 72#
    Ja det er lidt pudsigt at det er det store flertal af lavtlønnede der får lov til at bestemme over mindretallets millioner at de skal deles med alle ??

    Se bare sladderbladene i går med Dyne Larsen på spisesedlen og overskriften "skattehykler - vil gerne betale skat men ikke arveafgift"
    Det kan jeg sku godt forstå at man ikke vil betale afgift af penge man selv har tjent og allerede betalt skat af i forvejen, ligesom tilfældet er med bilafgifterne, ved arv får man bare INTET ud af det udover det er en ekstra skat på I forvejen beskattede penge.
    Den mand er trodsalt ham der har betalt for det meste velfærd her i landet.


  • #76   17. feb 2018 Sikke en primitiv tankegang..

    en stemme er en stemme uanset hvor mange penge man tjener, at tjene mange penge er et valg, men dermed har man også taget et fravalg, fravalg om at tømme folks skrald, passe deres børn, rydde op i deres gader, sørge for at madindustrien kører rundt, sørge for at der løber rent vand i folks vandhaner mm.. alle jobs er vigtige, hvis 100% af befolkningen var direktører der sad på kontor.. så ville der nok ikke gå mange dage før vi alle døde af sult...


  • #77   17. feb 2018 Du er velkommen til at være enig eller uenig, men du kan ikke kalde det en primitiv tankegang. Som sagt er det sådan, demokratiet fungerer i de fleste andre situationer.

    Men det var nu heller ikke et udtryk for, at det var sådan, det i min optik optimalt set skulle være. Det var som sagt bare et tankeeksperiment.

    Jeg mener dog godt, man også kan lege med tanken om, at man fx skulle være i beskæftigelse - eller have været det i en given periode forinden - for at få en stemme under visse betingelser.


  • #78   17. feb 2018 Det var ikke min hensigt at kalde nogen for primitive, beklager, tanken er interessant, men hvis de blev realiseret så ville det virkelig være et fattigt samfund, hvorfor skal landmanden som sørger for at vi har mælk om morgenen har mindre indflydelse end en som sidder på et kontor og tjener mange penge..

    selvom jeg hører til sidstnævnte gruppe, så synes jeg det ville være en rigtig skidt ide


  • #79   17. feb 2018 Det ville formentlig udligne sig. Hvis landmanden vitterligt var den vigtigste person i verden, ville lønnen være højere for vedkommende, og dermed ville han få mere indflydelse.

    Men vi finder jo så heller aldrig ud af det i praksis, for det vil altid forblive en tanke.


  • #80   17. feb 2018 Så burde reglen om de 6000 pr km på literen over vel os gælde den anden vej, altså hvis man vælger at trække afgiften ud af sin bil smiley

  • #81   17. feb 2018 Jeps. Det må være samme beregningsmodel.

  • #82   17. feb 2018 Hvordan definerer du hvem der er vigtig Bay ?

    Jeg synes da det er ligeså vigtigt at mine børn bliver passet i børnehave, og at nogen sørger for at der kommer vand ud af vandhanen som det er at jeg beregner bærende konstruktioner som skal huse mennesker...

    uden pædagoger kan jeg jo ikke gå på arbejde... og uden vand dør jeg...


  • #83   17. feb 2018 Der vil jo også fortsat være pædagoger, ingeniører osv. Det vil ikke ændre sig, da der fortsat vil være brug for dem.

    Det er markedet, der selv vurderer, hvem der er "vigtigst" - altså set i forhold til, hvad de vil få i løn.

    Så det handler i virkeligheden mere om, hvem der skal bestemme, hvad vores skattekroner skal bruges til, end det handler om at skære en masse af sådanne stillinger væk.


  • #84   17. feb 2018 Problemet er jo bare at hvis folk får indflydelse efter indtægt.. så får du jo næppe nogen til at kaste flere skattekroner efter pædagoger eller bistandsklienter.. hvad skal vi bruge dem til og børnene sender vi bare i private institutioner..

  • #85   17. feb 2018 Det ville koste mere eller mindre det samme, hvad enten institutioner er private eller offentlige. I sidste ende er det jo bare det, vi alle betaler til.

  • #86   17. feb 2018 Hvis ydelsen til de offentlige institutioner blev reduceret fordi de rige alligevel sender deres børn i private institutioner.. og for de penge de sparer sænker de skatten yderligere.. så bliver det næppe ligeså billigt for underklassen at sende børn i børnehave...

  • #87   17. feb 2018 Og så lader de lavtlønnede være med at sende deres børn i pasning og bliver hjemme. Så kan "de rige" ikke få arbejdskraft. Så er de rige ikke rige længere. Så er de nødt til at vedtage pasning til deres arbejdere, så de kan få arbejdskraft og tjene penge igen.

    Som jeg siger... Markedet skulle nok regulere det.

    Og igen må jeg pointere, at det for mig ikke er et ønskesamfund i sig selv. Det er bare et meget sjovt tankeeksperiment, som på sin vis i min optik kan forekomme rimeligt nok på visse punkter.


  • #89   20. feb 2018 Ro på. Mht alle indlæggene der beskriver skrækscenarier med de 6000kr i brændstoftillæg. Det er forkert opfattet . Tillægget nedskrives med samme l nedskrivning som bilens værdi. Et eksempel : nypris i 1983 : 100.000. Nuværende handels 10.000. Procentvis nedskrivning = 90. Denne samme procentvise nedskrivning foretager Skat også på brændstoftillægget. Alt dette kan læses inde på Motorhistorisk Samråd og FDM’s hjemmeside. Reglerne trådte i kraft d. 1.1.2018

  • #90   20. feb 2018 #89
    Det er allerede påpeget i #25. Og som sagt tror jeg godt, det kan ramme hårdt på netop en Golf 1 smiley


  • #91   20. feb 2018

    profilbillede
  • #92   20. feb 2018 Klippet tilfører ikke rigtigt noget nyt til diskussionen.

  • #93   20. feb 2018 Jo Bay, det fjerner enhver misforståelse mht brændstoftillægget

  • #94   20. feb 2018 Ja ja, men jeg mener også bare, at det allerede var belyst tidligere i tråden, jf. indlæg #25 smiley

  • #97   20. feb 2018 Var det ikke noget med at registerings afgiften skulle til for at betale en bro? Men så fandt staten ud af at de kunne voldbolle vores punge for at få ekstra penge til at spilde på IC-4 toge og elendige kampfly?

  • ole R
    ole R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 23
    #98   20. feb 2018 Jamen så vent til den er veteran. læs Motorhistorisk samfund eller kontakt dem


  • #99   21. feb 2018 Der er omkring 6% chance for, at det bliver forhøjet. Så vidst jeg husker, så er der 66% chance for er den bliver lavere. Resten er fastholdelse af den nuværende vurderede afgift smiley belægget kommer fra en undersøgelse fra fdm, så vidt jeg husker.

    Hilsen Kristoffer


Kommentér på:
Ekstremt høj vurdering af min golf :(

Annonce