{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.363 visninger | Oprettet:

Jonatan S
Jonatan S
Følger: 11 Emner: 4 Svar: 15

Flagning af udenlandske flag på bil {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg har en Jeep Grand Cherokee 5.2 fra 1993, og har fået lavet den om til en rigtig redneck vogn. Jeg tænkte på om nogen kender reglerne for at flage med amerikansk flag på bil. Kan kun finde regler for flagning i husstanden.
Synes at det kunne se fedt ud, at komme buldrende med det amerikanske flag langs landevejen, men hvis det er ulovligt, så kan det selvfølgelig ikke lade sig gøre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flagning af udenlandske flag på bil
  • #3   14. maj 2018 perkere gør det ofte med mellemøstlige flag når de skal fejrer terrorangreb..
    så ka du vel os kører rundt med det amerikanske bonderøvsflag..

• Jonatan S
    Jonatan S Tilmeldt:
    mar 2016

#6   14. maj 2018 Jeg har allerede købt et sydstatsflag MorsDreng! hahaha! Vi har bare mange somaliere osv i Herning, så ved ikke helt om jeg er villig til at ofre en rude eller en ridse hen af bilen, ved at bruge sydstatsflaget

• Jonatan S
    Jonatan S Tilmeldt:
    mar 2016

#7   14. maj 2018 Planen var i starten at jeg skulle have sydstatsflaget på, med Missisipi Queen for fuld skrue. Tænkte bare at starte ud med det Amerikanske flag, for at se hvordan folk reagerer til at starte med smiley

• Jonatan S
    Jonatan S Tilmeldt:
    mar 2016

#9   14. maj 2018 Jeg kan lige finde nogle billeder af bilen.
    Ja, jeg har også tænkt på at tage det af når jeg kører i byen, men det er ikke så tit at jeg kommer uden for byen, da jeg går på skole og bor inde i Herning.

• Jonatan S
    Jonatan S Tilmeldt:
    mar 2016

#10   14. maj 2018

profilbillede
  • Jonatan S
    Jonatan S Tilmeldt:
    mar 2016

#11   14. maj 2018 Det er sådan den ser ud lige pt. Har selvfølgelig flere planer med den smiley

profilbillede
  • #12   14. maj 2018 jeg og en ven hade monteret pirat flag på hans Toyota landcruises . Vi blev stoppet af en sød politiet kvinde i Blokhus og så kom vi til at afmontere dem igen. og fik afvide at der var flag regler . Så lærte vi det. men de kom nu på igen sener. men ja på med dem og skulle du blive stoppet er det jo ikke værre end at tage dem af igen. vi fik ingen bøde bare en advarsel.

• #13   14. maj 2018 Som der allerede er sagt så er det ikke tilladt at flage med andre flag end det Danske HVIS der kun er et flag, men et Amerikansk og Dansk flag burde kunne gå, du skal dog høre dig om det først i din politikreds.

PS: At mange indvandre bryder loven gør det ikke lovligt, både i bil og ud af vinduet og på altanerne gælder flagreglerne. Hvis du ser nogle udenlandske flag ud af vinduerne eller altanerne så kan du anmelde det.

• Jonatan S
    Jonatan S Tilmeldt:
    mar 2016

#14   14. maj 2018 Tror at jeg skal en tur forbi ghettoen så. De hænger altid og flagrer ud af altanen hahah

• Jonatan S
    Jonatan S Tilmeldt:
    mar 2016

#16   15. maj 2018 Ja, det kan vi snildt. hahah, men tak skal du have!

• Jonatan S
    Jonatan S Tilmeldt:
    mar 2016

#18   14. jun 2018 Jeg tror at der er er på det. Så vidt som jeg har forstået, så er det bare nationalflag man ikke må flage med. Sydstatsflaget er jo som der står i ordet et “statsflag” så i princippet, så kan de ikke bonge mig for det.
    Havde også tænkt på sådan et klistermærke, men jeg vil også gerne have et flag som jeg har mulighed for at tage af og på som jeg har lyst til. smiley

• #19   17. jun 2018 #18
    Statsflag er også udenlandske flag, men ved ikke hvordan det er med stater som ikke længere eksisterer som eks. Konføderations flaget fra sydstaterne.

• Steen K
    Steen K Tilmeldt:
    dec 2018

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
    #20   27. dec 2018 Betjenten i Blokhus har ikke ret til at påtale sørøver flaget, det er ikke forbudt ifølge flagloven af 1915. Men det er jo ikke noget nyt at politiet tager fejl i alt der ikke lige hører til i Færdselsloven. Loven taler om fremmede staters flag og sydstaterne er jo ikke et land. Så The rebel flag, stars and bars eller simpelthen sydstats flaget er ikke omfattet af den danske flagloven. Teknisk set er det også lovligt at flage med PLO flaget da Palæstina ikke er et land. Egentlig er sørøver flaget det rette for dem at flage med da de er en flok fribyttere og lovløse.

• #22   2. jan 2019 #20
    Pladder det handler om at der ikke må flages med andet end Dannebrog.

Det er direkte hvad loven siger, så det omfatter også sørøver flag og andet. MEN lokalplanen er afgørende for om der må bruges flag i markedsføringsøjemed eller ej.

Dvs. om eks. Bilka må flage med bilka logo mm..

Oftest er det ikke tilladt at flage med andet end rødt/hvidt vimpel eller Dannebrog i et privat boligområde, da der skal være ensartethed i omgivelserne.

Så det er lidt mere kompleks end at læse op af én lov.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=57400

Kommentér på:
Flagning af udenlandske flag på bil

Annonce