{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.855 visninger | Oprettet:

Benjamin J
Benjamin J
Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50

Fejldiagnose på bil, og udskiftning af dele. {{forumTopicSubject}}

Min mor ejer en peugeot 206 fra 2008.
Fuld servicebog, undervognsbehandlet hvert 3 år, i perfekt stand. Stor ros fra mekaniker over hvor velholdt bilen er, og hun elsker den bil og passer den godt.

Men inden for de sidste par uger, er der kommet en underligt klonk klonk lyd fra undervognen, som kommer når man gøre over bump eller ujævnheder.

Hun var forbi superdæk autoværksted hvor de kiggede den igennem.
Da vi kom tilbage havde de ikke kunne høre noget, og det kunne vi ikke forstå.
Da vi kørte derfra, kom lyden igen så snart vi kørte henover kantstenen ud mod vejen, så vi vendte om igen og mekanikeren satte sig ind på passagersædet, og så kunne de pludselig godt høre det.

Så hejste de den op, og gennemgik det hele og hev og flået i forskellige ting (bla støddæmpere, broer, arme, udstødning osv osv) Men de sagde at alting så perfekt ud, og de kunne ikke få den til at lave lyden mens den var hejst op.
Så hun fik en ny tid hvor de ville gå de ville kigge yderligere på det.

Så kom bilen igen på værkstedet, og der sagde de at det alligevel var støddæmperne som var slidte. Men det kunne vi ikke forstå da de jo tjekkede dem sidst og sagde at de var perfekte, og der er intet at mærke på bilen eller når man trykker ned i bilen og tester.

Men nej de var helt sikre på at det var dem som lavede lyden, og det ville koste 7.000 kr at få de to forreste skiftet. De insisterede på at det var den forreste højre støddæmper som lavede lyden, men de ville skifte begge to fordi at det gør man åbenbart.
og min mor ved jo intet om den slags, og er pensionist, så det var en formue for hende.

I dag har hun så hentet bilen og betalt de 7.000 kr for nye støddæmpere. Og 5 min efter hun kørte derfra, var lyden der igen, nøjagtig som før og lige så slemt.

Så hun køre tilbage igen og bliver lidt mopset over at hun lige har betalt 7.000 kr for at få skiftet noget som alligevel ikke fejlede noget, da det jo åbenlyst ikke var støddæmperne som lavede lyden (og som de også sagde første gang var perfekte).
men naah, de trængte alligevel til at blive skiftet siger de. Men de er helt i vildrede over hvad det så kan være, og de stod og kløede sig i nakken og lignede et stort spørgsmålstegn da de hejste den op igen.

Så nu vil de igen kigge bilen igennem og prøve at finde ud af hvad der laver den klonk lyd (som er ret høj og tydelig når man køre).

Mit spørgsmål er så, kan det virkelig værre rigtigt at min mor skal betale de 7.000 kr for at de har udskiftet de støddæmpere som jo alligevel ikke fejlede noget, fordi at de fejldiagnostisere og problemet stadig er der?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejldiagnose på bil, og udskiftning af dele.
  • #1   29. maj 2018 vis de gamle støddæmper ikke fejlet noget burde de monteret dem igen. og selv taget den regning. men har set mange 307er og 206er der har haft de klok. Det har næsten altid været kødbenen/stabilisator der var slidt op eller sad fast.Så fik i skiftet dem samtidig? da de skiftet de støddæmper. for de går rimligt tit til på de modeller.og de koster 100kr til 200kr stykket så de er ikke dyre.

• #2   29. maj 2018 7000 kr for støddæmpere? Vildt

• #3   29. maj 2018 Jeg kan får hele 4 støddæmpere skiftet til 1000 kr hvis jeg selv køber dele.. Og de koster sku ikke en skid

• #4   29. maj 2018 syns også det lød som en lidt heftig pris . men hvad ellers er der bleven skiftet ?.

• #5   29. maj 2018 Nu er støddæmpere en sliddel og på en bil fra 08 kunne det meget vel ha været fejlen. Nu skriver du ikke noget med km på bilen.
    Jeg vil så os sige 7000 for at få skiftet dæmpere er sku en tand høj i forvejen
    Om din mor ender med og betale det det op til værkstedet og din mor og finde ud af

• #6   29. maj 2018 Nu hvor de bare gætter sig frem burde de, som minimum, afholde regningen for yderligere tid og reservedele indtil fejlen er fundet. De burde skamme sig over en 7K regning, det virker som om de ikke helt ved hvad de har med at gøre

• #7   29. maj 2018 Jeg vil gætte og sige stabilisatorbøsninger

• #9   29. maj 2018 Har selv samme problem med min getz. Den klonker men ingen ku finde ud af hvad det var. Da mine støddæmpere, toplejer osv er fra sidste år. Der blev liiige skiftet stabilisator arme, bærekugle og styrekugle. Men bilen klonker stadig. Jeg gav op smiley

• #10   29. maj 2018 når det bliver slemt nok lyden så kommer det nok frem hvor fejlen er smiley .men ja det er træls vis alt er nyt og lyden stadig er der.

• #11   29. maj 2018 Nu ved de vel godt at bilen skal være i kørestilling, når de tjekker for slør i hjulophænget? Men enten så tager i kampen og får superdæk til at sluge regningen (kommer nok ikke til at ske) eller også så køre i til peugeot og får dem til at finde fejlen

• #12   29. maj 2018 Det er svinsk. synes ikke det er retfærdigt og rigtigt at din mor skal af med 7 k og ingen udbedring af fejlen. tilbage til dem og kaste støddæmperne i hovedet på dem (metaforisk)

• #13   29. maj 2018 Der er vist ingen tvivl om at til 7000,- så er de støddæmpere betalt. På en 206 ville jeg nok starte med at tjekke bagbro, da de vist går i stykker på næsten samtlige.
    Mvh. Gert

• #14   29. maj 2018 Hej
    Kødben, kødben og atter kødben.
    98% altid kødben ved "klonk" lyde.
    M.v.h. kp

• #15   29. maj 2018 DERFOR - skal man bare altid holde sig til mærke værkstedet, de kender bilen, og kender lydene. Højest sandsynligt er det en slidt bærearms bøsning der har sluppet, eller en bærekugle. Hvis det var et kødben så havde nok højest sandsynligt opdaget det. Book tid hos dit nærmeste Peugeot værksted.

• Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

#17   30. maj 2018 Tak for svar alle sammen.
    Ja jeg fortalte også min mor at 7.000 kr for de to støddæmpere var Alllllt for meget, men hun insisterede på at det skal være hos superdæk, da hun altid får lavet sin bil der (til overpris).

Der blev ikke skiftet noget andet.
    Bilen har kørt 96.000 km.

De havde tjekket kødben, men de siger at det ikke er den. Og jeg bad dem tjekke bagbro, lejer osv forrige gang hvor jeg selv var med, men de mente heller ikke at det var det (ligesom de heller ikke mente at det var støddæmperne).

Ja havde det været mig, så havde jeg vendt om på stedet og så kunne de enten æde regningen selv, eller sætte de gamle tilbage på igen da de jo ikke var årsagen til problemet.
    Hvis jeg ikke husker helt forkert, så tror jeg faktisk at de er blevet skiftet en gang før, men tjekker lige bilbogen i morgen.

Men min mor er MEGET konfliktsky, og det tror jeg godt at de ved. For jeg synes altid at jeg høre om hamper priser hun betaler for mindre ting.
    Og nu er jeg lidt nervøs for at de bare skifter del efter del på hendes regning, måske uden at komme nærmere fejlen.:/

Lyden er allerede så slem, at man kan høre det i hele lyskrydset hvis man køre over et dæksel eller anden ujævnhed, det lyder jo dælme som om at hele potten hænger og dingler ind i alt muligt.

• #18   30. maj 2018 Sådan er det at ha mange penge åbenbart? smiley

• Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

#19   30. maj 2018 Hun er pensionist. Hun får det svært den næste tid.:/

Som sagt er hun meget konfliktsky, og hun bruger dem kun fordi hun er vant til det. Hun bliver helt forvirret og utryg hvis hun skal til at benytte en anden og fremmed mekaniker.

• #20   30. maj 2018 Der er da ikke andet at gøre end at hive bilen ud af din mors hænder, køre den til en anden mekaniker, køre en tur med ham, så han hører lyden. Så må han fejlfinde, for de andre ved åbentbart ikke hvordan det gøres.
    Fordi man har brugt den samme mekaniker i laang tid, er ikke ensbetydende med at det kun er ham, der kan lave den. I dette tilfælde lyder det til, at de malker din gamle mor.

• #22   30. maj 2018 Hvis du er fra Københavns området eller kommer til København så skal jeg nok hjælpe jer. Istedet for at i kører til de amatører.

• #23   30. maj 2018 Hvor i landet er i fra?

Kommentér på:
Fejldiagnose på bil, og udskiftning af dele.

Annonce