{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.844 visninger | Oprettet:

Regler ved byt af bil mellem private {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg håber nogen kan hjælpe mig da jeg ikke kan finde ud af hvad der rigtigt og forkert. Sagen er den at jeg har byttet bil med en anden og vi byttede lige over. Begge biler er fra 2006. Vi har i vores skriveri fortalt om fejl og mangler og jeg fortæller at min lyser i olielampen af og til. Min mekaniker tjekkede det for 2 måneder siden og sagde at det var en fejl i en censor men ikke noget der betød noget. Nu er sagen så den at ham jeg byttede med skriver at toppkningen er gået og det koster 14000 at få lavet som ham vil have jeg skal betale. Hvis jeg ikke vil det vil han få Falck til at komme med min gamle og tage hans gamle med. Han har kørt mindst 500 km i den. Jeg ved hat om biler og havde ingen ide om den var i stykker. Hvad gør jeg? Skal jeg betale? Kan han bare hente sin gamle bil?
Skal siges at vi ikke lavede papir eller noget. Dog skrev han tak for byt den kører jo fantastisk.
Håber nogen kan hjælpe mig??
Mvh Carina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler ved byt af bil mellem private
  • #1   1. jun 2018 Er bilerne omregistreret så du står som ejer af din nye bil, og har du registreringsattest på den bil du har byttet dig til?

• #2   1. jun 2018 Det kan vi godt. Skriv til ham du beklager situationen, men agter ikke at gøre mere.

• #3   1. jun 2018 Og folk hopper lige direkte i trollen.

• #4   1. jun 2018 Først er de omregistreret?
    Hvorfor har du ikke lavet slutseddel på det?

Det burde være alm viden efterhånden at der hverken købes eller sælges uden slutseddel, og uden omregistrering.

• #5   1. jun 2018 Begge biler er omregistreret. Han truer med alt muligt. Vil hente bilen i weekenden og sender advokater efter mig osv. Jeg sværger Anede ikke der var noget i vejen med toppakningen????

• #6   1. jun 2018 Inden i bider på krogen så bemærk at alle disse profiler med Kvinde-navne bliver oprettet kort før et langt emne om uvirkelige ting - OG til fælles har de at de altid følger Bilgalleris "Sjove" og aktive mennesker.

Så spar tastaturet - det er endnu engang bare Christan F der er igang.

profilbillede
  • #7   1. jun 2018 Jeg mener at i ikke skal bytte tilbage. Det er jo held i uheld at det lige sker nu. i byttede jeres biler som de var og i var begge klar over hvilke fejl de begge havde ?? i kan begge garantere at jeres biler fungere da i byttede, men i kan jo ikke vide hvad der sker ugeren efter. hvis vi skrev sort på hvidt at i byttede lige over, og ikke noget om at hvis bilerne gik i stykker skulle den anden betale skaden, eller bytte tilbage. Det bare uheldigt mener jeg ??

• #8   1. jun 2018 Ved ikke hvorfor vi ikke lavede en slutseddel. Jeg havde ikke tænkt tanken. Dumt. Men tror jeg tænkte at ved byt var det nok sådan man gjorde????. Bytter aldrig igen

• #9   1. jun 2018 Hov jeg er altså helt ægte. Har brugt flere timer på google og faldt over et sted hvor nogen virkede som de kunne hjælpe. Hvad skal man gøre for ikke at virke som en falsk profil

• #10   1. jun 2018 Hej, jeg vil mene at bytte skal side stilles med salg. Da I begge er private og derfor må anses som ikke professionelle bil handlere er handlen som beset. Det er da ærgerligt at den går i stykker men det er en risiko man løber ved privat handel. Han kan ikke komme og tage bilen hvis I har byttet. Som udgangspunkt gælder en mundtlig aftale lige som en skriftlig bare svær st bevise..

• #11   1. jun 2018 Din IQ skal forhøjes for at virke mere ægte. Din IP-adresse deler tilfældigvis adresse med to andre tilfælde af disse..;)

Ja det er hårdt at kæmpe mod nørder..:)

• #14   1. jun 2018 Det er ligemeget om i har byttet eller om i har lavet en handel hvori der indgik penge. Ham typen ville gå efter dig selvom han havde købt bilen i ren handel hos dig (dvs ingen byt). Sådan er hans personlighed bare - han mener du har fortiet en væsentlig information ... om han fik bilen til 0 kr, 1 kr eller 100000 kr så er han sur nu.

Forestil dig at han kommer ud og giver dig 10000 kr for din bil. Splitsekundet efter køber du hans bil for 10000 kr og han får sine penge igen. Reelt er der ikke flydt nogle penge ... men han er stadig sur.

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #16   2. jun 2018 Trolloloooo

• #17   2. jun 2018 hvis han kommer for at hente sin gamle bil (som er din på papiret nu) melder du den stjålet så kommer polisen på og han bliver sigtet for brugstyveri....
    forlæg det for ham næste gang han ringer til dig
    i har byttet biler og så må han gøre hvad fanden han vil med advokater og lort, men lad dem komme, det er jo stadig mennesker...
    MEN LAD VÆRE MED AT BYTTE TILBAGE

• #18   2. jun 2018 Efter det oplyste har I byttet og så er det i orden.
    Så kan man ikke få eventuelle opdukkende fejl betalt bagefter.
    Enten det er skrevet eller ej.

• #20   2. jun 2018 Endelig en som ikke hoppede i med begge ben, det er ikke lang tid siden der også var en kvindelig bruger som INTET vidste om biler, men alligevel ender hun tilfældigvis på bilgalleri i en tid med facebook, og hun var også kommet i problemer med et eller andet med bilen.. der gik nu heller ikke lang tid, så holdte hun også op med at svare...

her er et godt eksempel... og hun var online rigtig mange gange efter hun sagde hun ville kontakte mig, og fik jo notifikationer https://www.bilgalleri.dk/bruger/395889-maria_n

• #22   2. jun 2018 Jeg tror nu at det er MorsDreng ! der er Christian. Men det er jeg vist ikke den eneste der gør.

• #24   2. jun 2018 Var han ikke 26-28 da han slettede sin profil, lige som der står du er?

• #26   2. jun 2018 Christian=Easy4 -samme grammatiske udfordringer smiley

• #27   2. jun 2018 Altså jeg ved ikke hvad i tror. Jeg har sgu ikke skrevet jeg vil kontakte nogen. Jeg bad om hjælp her og på facebook da manden jeg byttede med sagde at hvis jeg ikke betalte ville Falck komme med bilen på min adresse og han ville så tage hans gamle med. Hvis din bil er i stykker og du er medlem af Falck så kam de da sagtens komme med bilen. Jeg bad om hjælp men åbenbart på en dum side. Find mig dog på facebook eller skriv privat hvis du/i er så mistroiske. Men 1000 tak til jer der har givet mig nogen gode svar????

• #28   2. jun 2018 Hov de 3 ? Skulle have været smileys

• #30   2. jun 2018 En dum handling?

• #31   2. jun 2018 Hvis bilerne er omregistreret så kan han bare rende og hoppe...

• #32   2. jun 2018 Carina: Svar på en ting hvis du ikke er en troll: Hvorfor følger du de 13 personer som du gør efter at have været medlem i 20 minutter igår?

• #33   2. jun 2018 Fordi man skulle følge nogen og det var dem siden foreslog så jeg godkendte bare

• #34   2. jun 2018 Det er jo ikke sandt at man skal følge nogen.

Se den her profil:
    https://www.bilgalleri.dk/bruger/400359-leif_gunner_j
    -Oprettet her til morgen.
    Den følger ingen på siden udover BG selv.

Men hils når Falck kommer forbi.

• #35   2. jun 2018 På min stod der vælg 12 profiler at følge!!!

• #36   2. jun 2018

profilbillede
  • #37   2. jun 2018 "Plus min mekaniker jeg ikke har fået alt oplyst som er galt som ja bare er mekaniker"

Hvad fanden menes der lige der? og hvad har erhvervsretten med privat handel at gøre??

Hahaha tror jeg ville fortælle ham han skulle finde sig en anden penneven smiley

• #39   2. jun 2018 LOL erhvervsret, bed ham om at være stille......

• #40   2. jun 2018 ignorer idioten og ring til ordensmagten hvis der kommer nogen. desuden ville Falck aldrig køre ud og bytte en bil på den måde

• #41   2. jun 2018 Det utrolig sådan et hylerri der kan være når folk bytter biler.har selv byttet bil en del gange.og nogen gange har jeg fået en bil som ikke var i orden.så jeg jeg da bare fået den lavet. kunne da aldrig ringe og ville byttet tilbage, da jeg burde have tjekke alt da jeg byttet og så det jo min fejl. Så sig til ham at du ikke kan gøre for hvad der er sket efter i har byttet bil.og han skal lade være med at kontakte dig mere og vis han gør bliver han anmeldt for at true vis han bliver ved,eller han kommer og opsøger dig. syns godt nok mange folk er gode til at tude vis der skulle ske noget med en gammel bil de har købt eller byttet sig til .også selv om det er en gammel bil som tit vil have lidt fejl.

• #42   2. jun 2018 At der ikke foreligger en slutseddel giver ikke adgang til et "ta' selv bord".
    I har formodentlig afprøvet køretøjerne og ordnet omregistrering med det samme?
    Så er der ikke så meget mere for ham at komme efter.
    Du kan jo heller ikke vide hvordan han har behandlet bilen i den mellemliggende periode, Dog kan det undre mig, at man overtager en bil med blinkende olielampe? Den ville jeg have fået undersøgt INDEN den handel blev afsluttet.
    Han har sagt ja til et bytte og kørt rundt i den.
    SÅ må han have accepteret vilkårene. Thats it!

• #44   5. jun 2018 Dette er simpelt:

"Bytte Bytte Købmand - aldrig bytte om igen"

Længere er den ikke, der er beset og så har man byttet.....punktum slut.

• #45   5. jun 2018 sidst jeg byttet bil viste det sig også der var en helvedes masse fejl på den 307er jeg fik i bytte. men jeg kunne da aldrig finde på at jagte manden jeg byttet bil med.da jeg burde have set de fejl da Jeg bytte,Jeg ser det som min ejen fejl. Jeg gik den så total igennem og lavet alt. og så hade jeg en bil der har kørt godt i 3 år nu. med næsten kun alm service og så en ny kobling/svinghjul. og næste gang går jeg bare bilen mere igennem vis jeg bytter igen. Så ham du har byttet med skal jo lære at vil man bytte bil. og ikke går den total igennem så hænger man også på den bytte handel man laver så den ikke længere. nu når det er privat til privat man bytter.

• #47   7. jun 2018 Hej igen
    Sidste nyt er at det nu er hele motoren der skal skiftes og det vil koste 30.000. Dem mener han jeg skal betale og vil tage mig i retten. Hans kone læser jo som sagt erhvervs jura og de mener de står til at vinde den sag nemt????.
    I har dog beroliget mig så er ikke helt så skræmt som jeg var. Så tak for det

• #49   7. jun 2018 #48 Ikke nødvendigvis smiley men har sikkert plads til det smiley smiley

• #51   8. jun 2018 Vi synes det er godt at du orienterer os om forløbet.
    Et ord skal være lige så godt som et stykke papir.

• #52   9. jun 2018 Du er helt klar i god tro, håber da du fik en bedre bil end den du byttede væk?

Kommentér på:
Regler ved byt af bil mellem private

Annonce