{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.172 visninger | Oprettet:

nr plade men uden forsikring ? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen har lige købt bil men da jer først skal state på kørekort til den august i år vil jeg lige høre om man kan have en bil stårene i den tid med nr plade uden en forsikring eller om man godt kan det da jeg ikke lige følger få at gå ud og give penge få 2 måneders forsikring når jeg ikke må køre i lige vel håber at der er nogle som kender svaret på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nr plade men uden forsikring ?
  • #1   27. jun 2018 Nej. Som udgangspunkt skal pladerne afleveres når du opsiger forsikringen.

• #2   27. jun 2018 okay jeg takker da vi kom lidt i tvivl

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   27. jun 2018 Nej, det kan du ikke. Der skal altid betales forsikring og grøn afgift når der er plader på en bil.

• #4   27. jun 2018 okay jeg takker ville bare lige være sikker på om man skulle have det på men det kan jeg høre at det skal jeg men nå ja det er jo ikke jordens under gang

• #5   27. jun 2018 Inden du fortsætter: Overvej om du vil pille pladerne af og sætte nye på igen om 2 mdr. Husk at det koster knap 1200 kr for et sæt nye plader om 2 mdr. Dertil prisen for en indregistrering ... det koster vel knap 400 kr. Er det billigere at lade bilen forsikre fx i det eget navn eller nogle andres navn med højere ancinninet i 2 mdr ... og selvf ikke røre bilen SELV i denne periode? just my 2 cents.

• #6   27. jun 2018 Før du lige hiver pladerne af, så husk at bliver bilen stjålet eller udsat for hærværk mens den står. Ja så betaler du selv smiley

Så er det en dyrere bil, så tænk lige over det inden du afmelder og afleverer pladerne smiley

• #7   27. jun 2018 har også tænkt mig at den bare skal stå med plader og forsikring efter hvad jeg har læst her da det vil være billiger og mere sikkert at gøre

• #8   27. jun 2018 kr. 1380,- for to plader koster de.

• #9   27. jun 2018 .......... ved SKAT altså. ...... Ved Applus kr. 1430,-

• #10   27. jun 2018 0# nej må du ikke men du kan få stilstand på din forsikring og det koster typisk mellem 25 Og 50% af hvad du normalt betaler og så har du fuld kasko på den.
    Det er lidt forskelligt om du skal aflevere nummerpladerne til din forsikring eller om du må selv opbevare dem, tryg vil vidst gerne have dem indleveret så de er sikker på folk ikke køre i bilen alligevel, men mit nuværende er ligeglad, pladerne må bare ikke være monteret på bilen eller ligge i garagen, skal kunne fremvise dem hvis bilen FEKS bliver stjålet eller der går ild i garagen.

• #11   27. jun 2018 okay

• #12   27. jun 2018 Nogle forsikringsselskaber vil gå med til det, hvis du sender nummerpladerne til dem og du, når forsikringen så skal aktiveres igen, får dem tilbagesendt. Men husk på at du skal i hele perioden stadigvæk betale ejerafgift/vægtafgift på bilen.

• #13   28. jun 2018 Man skal stadig betale ansvar , selv om forsikringen opbevarer. Hele systemet er opbygget på, at INGEN nummerplader er ude, uden der MINDST er ansvar på.

• #14   28. jun 2018 Nej, så ville der jo ikke være nogen mening i at forsikringsselskabet skulle opbevare nummerpladerne.

• #15   28. jun 2018 Henrik-->>

Eksempelvis MC'ere er jo typisk med 4-8 mdrs sæson

Så vidt jeg ved skal alle mc nummerplader altså ikke ind til skat i vinterperioden. Eller tager jeg fejl??

• #16   28. jun 2018 Det er heller ikke SKAT eller anden offentlig instans der gør krav på, at have pladerne liggende, men derimod forsikringsselskaberne. Med motorcykler betaler man også vægtafgift for hele året, det er kun forsikringen der er periodevis.

• #17   28. jun 2018 KBKP-->>
    Men så er det jo heller ikke korrekt at der ikke er nummerplader ud, hvor der ikke er ansvar på

For der er da flere MC'ere hvor nummerpladerne ikke indleveres for vinteren

• #18   28. jun 2018 Forsikringen på Mc er stadig gældende uden for sæson

• #19   28. jun 2018 Tak for svaret, troede bare ikke der var ansvarsdækning hvis man kørte udenfor sæsonen. Men kun ren stilstand smiley

Så giver det hele lidt mere mening smiley

• #20   28. jun 2018 199# René du misforstår. Der er ikke ansvar på hvis du har stilstands forsikring, den dækker udelukkende som en kasko bare billigere pga den kun dækker at køretøjet står opbevaret , du kan typisk selv vælge hvor mange måneder.
    Det gør jeg, og ændringen sker dagen efter jeg har snakket med dem.
    Jeg ringer bare til forsikringen når jeg skal have stilstand og meddele dem det og så pille pladerne af køretøjet og opbevare andetsteds end hvor den står.
    Du betaler stadig fuld afgift til skat på bilen, er udelukkende forsikringen du sætter i stilstand.
    Som skrevet i et tidligere indlæg skal du kunne fremvise pladerne hvis den feks bliver stjålet eller garagen brænder ned.

• #21   28. jun 2018 Jamen sådan havde jeg også forstået det først, men fik besked på i tidligere indlæg at alle nummerplader der er ude mindst er med ansvar smiley

• #22   29. jun 2018 Der er også ansvar på , når der er stilstand. Eller kan pladerne slet ikke være ude i samfundet. Man skriver bare under på, at man overholder betingelserne i forsikringspolicen , hvor man så ikke må køre når den er på stilstand. Gør man det så alligevel, så kan man få et mellemværende mellem forsikring og bruger, hvis uheldet er ude. Men ansvar er der ALTID , hvis et sæt plader er på gaden.

• #23   29. jun 2018 Lige en lille tilføjelse til mit tidligere indlæg man kan selvfølgelig også have stilstands forsikring på et køretøj uden nr plader.

22# Henrik nej jeg sad lige og læste min forsikrings papirer igår og der er ingen ansvar på bilen på stilstand.
    Hvis du har et uheld uden for din matrikle er der ingen dækning på hverken personskade eller materiale skade.

• #24   2. jul 2018 #23 , forsikringen vil ikke dække ansvarsskader på en stilstandsforsikring, men bilen har stadig ansvar så længe nummerpladen ikke er afleveret til skat.

En ting er hvad forsikringen skriver i policen , men en anden ting er skat`s regler.

Hvis du uanset hvad der står i din forsikringspolice, alligevel kører en tur i bilen under stilstand, og du smadrer en person med din bil, så dækker den lovpligtige ansvarsforsikring på bil/nummerplade. ........ dit forsikringsselskab vil så prøve at hente beløbet hos dig, men har du ingen penge , så betaler forsikringen.

Rent juridisk kan det ikke lade sig gøre, at besidde en nummerplade i DK , hvis ikke der er en gyldig ansvarsforsikring. Uanset om du er selskab eller privat.

Kommentér på:
nr plade men uden forsikring ?

Annonce