{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

Ombygge campingvognbund til showroom trailer ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

Er det lovligt at rive kassen af en campingvogn og bygge den om til showroom trailer ? Her tænker jeg mere på udstilling af tøj eller andre ting, så der skal ikke være personer i og vægten er heller ikke vandvittig høj smiley Jeg er klar over tingene skal kunne synes sammen, men vil bare ikke gå igang hvis man på forhånd møder alt modstand i Verden fra staten og synshallerne smiley

Kener nogen til reglerne om det eller steder hvor man kan læse om det ? tænker også lidt på regler omkring den fysiske størrelse af traileren

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ombygge campingvognbund til showroom trailer ?
  • #1   28. jul 2018 Hej
    Virker som et No Go projekt
    Prøv at opliste de forskellige arbejdsoperationer samt priser på alle stumper og dele der skal indgå i ombygningen. Plus alle de uforudsigelige ting og sager som indtræffer undervejs. Du kan resignere at stå med et 3/4 færdigt projekt og indser at der endnu resterer det dobbelte arbejde tilbage. Masser af spildt tid. Brug istedet penge fra salg af brugbar campingvogn til køb af færdigbygget udstillingsvogn.
    Få i gang med at lave raketter istedet men inviter ikke svenske frelse journalister på anden prøvetur fordi den første gik godt.
    Mvh kp

• #2   28. jul 2018 Synshallerne er stort set ligeglade, så længe det er bygget forsvarligt og ikke skvatter fra hinanden, kan bremse og lyse efter lovens forskrifter, og vægtene er angivet korrekt.

Jeg har bygget masser af MC trailere på campingvogns bunde, så det er ingen problem.

Det som #1 siger, er dog også noget du skal overveje. Hvor meget er din tid værd? smiley

• #3   28. jul 2018 Tiden og materialerne er jeg til dels ligeglade med, uden at det skal lyde som om penge hænger på træerne smiley Men en vogn som den på billedet koster +115.000,- og så skal den alligevel laves om indeni inden den kan bruges smiley
    Jeg er heldigvis uddannet smed, så selve konstruktionen bliver ikke det sværeste at få fremstillet og endda også til nogenlunde priser smiley Jeg tænker vi rammer ca det samme som den vogn alene koster, måske minus en 15-20.000,- men min vil jo så være som jeg vil ha den smiley Det var mere om det rent faktisk var lovligt og hvad reglerne er omkring dette smiley

• #4   29. jul 2018 Hvis der ikke står "Godstransport" i feltet "Anvendelse" på registreringsattesten, så er det et "no go".
    Skal dog ikke kunne udtale mig om der er nogle synshaller der er ligeglade, men det gør det ikke lovligt...

• #5   29. jul 2018 #4 - Det kan man bare lave om. De spørger om den skal registreres som trailer eller campingvogn i synshallen. Der er ikke afgift på hverken trailere eller campingvogne.

• #6   29. jul 2018 Muligt at man kan få ændret "Anvendelse" nu - det kunne man ikke for nogle år siden da jeg arbejde en del i det. Men reglerne kan selvfølgelig være ændret selv om jeg helt ærligt tvivler på det. Så tror mere der kan være tale om synshaller der er lidt "flossede" i "moralen"?

Min anbefaling er dog at du under alle omstændigheder spørger i din synshal FØR du går i gang smiley De giver alligevel nok et mere kvalificeret svar end brugerne på Bilgalleri smiley

• #8   29. jul 2018 #7 - ligesom med biler der er registreret som campere smiley
    Er det bare noget du mener (at du kan gøre som det passer dig med indregningen) eller er det noget du kan dokumentere?

• #10   30. jul 2018 På de fleste typegodkendelser til campingvogn står der at godkendelse ikke er gyldig ved ombygning

Kommentér på:
Ombygge campingvognbund til showroom trailer ?

Annonce