{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.860 visninger | Oprettet:

David A
David A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Opsigelse - 11. måned + løbende måned? (billeasing) {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg troede jeg havde nogenlunde godt fat i det danske sprog, men måske så alligevel ikke.

Jeg leaser en bil. Kontrakten lyder på 3 års leasing, men jeg kender loven der siger at man efter 11. måned + løbende måned skal kunne komme ud af en sådan leasingkontrakt.

Jeg fik overdraget bilen d. 12/9-17. Leasingfirmaet påstår at jeg først kan komme ud af kontrakten d. 1/10-18. Kan det virkelig passe? For jeg vil mene, at det hedder 12. måned + løbende måned.

Er det noget jeg misforstår? smiley

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opsigelse - 11. måned + løbende måned? (billeasing)
  • #1   1. aug 2018 11 måneder + løbende måned = 12 måneder

Sådan forstår jeg det.

• David A
    David A Tilmeldt:
    jun 2018

#2   1. aug 2018 #1 Jeg forstår 11. måned + løbende måned som følger; 11 måned = 1/9-18 og løbende måned = 12 dage i september.

• #3   1. aug 2018 Den løbende måned går jo ud, altså en løbende måned er den måned du er i (hele måneden)
    Så derfor rammer det 1. oktober.

• David A
    David A Tilmeldt:
    jun 2018

#5   1. aug 2018 #4 Det er måske i din terminilogi små problemer, omvendt er det ikke sikkert at det er det i andre menneskers, vel.

• David A
    David A Tilmeldt:
    jun 2018

#9   1. aug 2018 #6 Jamen det er også fint at du forstår alt juridisk sprog, gi' du dig selv et klap på skulderen. Men kan se på nogle af dine oprettede tråde at det åbenbart heller ikke er alt du ved. Så stop du bare med at spille så skide smart.

Tror du virkelig at jeg ville spørge om noget hvis og såfremt jeg på forhånd vidste svaret? Er der noget jeg ikke ved, er jeg ikke bleg for at spørge andre der ved mere om et givent emne til råds.

• David A
    David A Tilmeldt:
    jun 2018

#11   1. aug 2018 #7 & #8 Tak for svar. Må indrømme at jeg aldrig er stødt på brugen af termen. Men tak.

• #13   1. aug 2018 Ja'øøøh.... Tak til #7 og #8

• David A
    David A Tilmeldt:
    jun 2018

#15   1. aug 2018 #13 Og selvfølgelig også dig, ikke at forglemme. smiley

Var i et sekund mere irriteret på trollen (easy4), at jeg nær havde glemt dine svar.Men tak! smiley

• #17   1. aug 2018 Det ser meget rigtigt ud at du er fri fra kontrakten pr. den 01/10-2018 - altså så du har bilen sidste dag den 30/09-2018

Denne tekst står andre steder under privatleasing;
    Kan jeg komme ud af leasingen før tid?
    Ja, det kan du godt.
    Når din leasingaftale har løbet i minimum 11 måneder, kan du opsige den til udgangen af en måned, med en måneds varsel.

Det passer også med at du kan opsige din aftale d. 12/08-2018(hvor de 11 måneder er gået) med 1 måneds varsel PLUS den løbende måned denne sætning kan du også vende om så du først kan opsige din aftale i slutningen af 8. måned PLUS 1 måneds varsel.

• #18   1. aug 2018 Det lyder da meget rigtigt med 1. oktober.

Løbende måned = september måned ud. Og så er de 11 måneder jo så oktober -september. Dvs. Aftalenudløber med udgangen af september, men du skal betale for september. Og så afleveres bilen enten den sidste dag i september eller 1. oktober. Du betaler jo sikkert forud, så intet skal betales for oktober.

• Jakob H
    Jakob H Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 7 Følgere: 7 Svar: 1
    #19   1. aug 2018 Leasingkontrakter er uopsigelige for leasinggiver i hele leasingperioden, og ligeså for dig i det første år (11 måneder + løbende måned).

Du kan tidligst komme ud af kontrakten pr. 1. oktober 2018, hvis du overholder det aftalte varsel for at opsige kontrakten, hvilket godt kan betyde, at du skriftligt allerede skal opsige aftalen inden 1. september, dvs. inden udgangen af denne måned, hvis der er en måneds varsel for opsigelse (der som andre skriver altid er til udgangen af en måned).

Kommentér på:
Opsigelse - 11. måned + løbende måned? (billeasing)

Annonce