{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg få min Renault Modus til, at må trække mere?
  • #1   4. aug 2018 Renault har kun bygget den til at trække 600 kilo, så sådan er det.

Er det med eller uden bremser?

• #2   4. aug 2018 Jeg ved ikke om din Renault model kan vejes op, men jeg vejede min egen Clio op fra 850 til 1200 kg.
    Renault er flinke på det punkt, en forespørgel og evt. COC dokument til opvejning er gratis, så du kan jo sende en email til Renault og høre ad. Jeg fik svar indenfor fire hverdage.

• #3   4. aug 2018 Spørg importøren.
    Jeg fik Ford til at "godkende" opvejning af det en Mondeo må trække - det var dog på bekostning af hvad den måtte laste (så vogntogets samlede vægt var uændret).

• #4   4. aug 2018 Den må trække 600 kg både med og uden bremser. Jeg vil prøve, at skrive til Renault. Tak til alle.

• #5   4. aug 2018 Jeg har en Megane ll med 82 hk til salg og den må trække 650 kg uden og 1050 med bremser. Jeg har ikke før set at det er samme vægt den må trække med og uden bremser.
    Mvh. Gert

• #6   5. aug 2018 Det er tit at når et værksted monterer træk på nyere biler, at de så ikke skal til syn med dem.
    At de så ikke har evnerne til at udfylde dokumenterne korrekt.
    Så tit er det fejl mottørene laver

Svigerfar købte en c4 fra ny og fik forhandlere til at montere træk, vi gjorde hans bil klar til det første syn,(4 år) og jeg lagde mærke til at på hans registrerings attest, stod der bare synsfri sammen kobling, uden vægt angivelse.
    Det blev så rettet, og nu må han kun køre med 400 kg. Med og uden bremser.
    Og han har ellers investeret i en 650 kg. Trailer...

Der var også en herinde der havde samme problem for nylig kan jeg huske...

Det er ikke altid godt at staten prøver at privatisere ting, det dur bare ikke.

• #7   5. aug 2018 De gamle har en magen til også Tce, den må kun trække 550 med og uden?

En ikke-Tce kan opvejes til 675 kg. Kan ikke finde noget specifik på Tce 101 hk, der må du have fat i Renault Danmark

• #8   5. aug 2018 Man kan se det via typegodkendelsen.

• #9   5. aug 2018 #8 Hvordan gør jeg det med typegodkendelse, Buggyboy?

• #10   5. aug 2018 Søren K

Du slår din bil op her, med dit typegodkendelses nummer som står på registrerings attesten. ( se linket )
    Du kan også gøre det med dit stelnummer.

Så skulle gerne på typegodkendelsen kunne se hvad de forskellige modeller er godkendt til, og så er det egentligt lige gyldigt hvad dataerne siger på ens anhængertræk.

Hvis du har en senere importeret bil er det ikke altid de har en typegodkendelse.

Mange nyere biler må ikke trække ret meget på krogen idag, tror det ligger i de billigere registrerings afgifter og de grønne adgifter osv. for at de kan holde priserne nede.

http://www.fstyr.dk/DA/Krav-til-koretojer/Typegodkendelser/Find-typegodkendelse.aspx

• #11   6. aug 2018 Der er ikke dk- typegodkendelse på de fleste biler fra 12-13 og frem

Kommentér på:
Kan jeg få min Renault Modus til, at må trække mere?

Annonce