{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.548 visninger | Oprettet:

~ Nyholm ~
~ Nyholm ~
Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 101

Forståelse af tilbud fra værksted {{forumTopicSubject}}

Hej bg

Har fået skiftet skiftet dyser i min bil og fik et tilbud på mail hvor der står

2582 kr pr stk - 20 % til dig
Montering er ca 1500,00 kr
Alle priser er ex moms

Det tilbud sagde jeg ja til, da det efter min overbevisning er ca 9500+moms.

Har nu fået regningen på udskiftning af alle 4 dyser. Den lyder på 19500+moms

Er der nogen der kan forklare om jeg har misforstået tilbuddet eller om værkstedet har lavet en brøler

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forståelse af tilbud fra værksted
  • ~ Nyholm ~
    ~ Nyholm ~ Tilmeldt:
    aug 2006

#2   27. aug 2018 Ja 2582 - 20% = 2062 kr pr stk
    4x2062=8262
    8262+1500=9762

Det forklarer ikke regningen på 19500 smiley

• #3   27. aug 2018 Lyder underligt..
    Hvad sagde værkstedet da du spurgte dem?

• ~ Nyholm ~
    ~ Nyholm ~ Tilmeldt:
    aug 2006

#4   27. aug 2018 Jeg sagde jeg skulle have en pris på udskiftning af 4 dyser, han skulle vide hvilke dyser det var, så ville han sende pris på mail.
    Da jeg afleverede bilen, var det i den tro at det var til den aftalte pris.
    Har ikke snakket med værkstedet endnu, men ringer imorgen for at høre om jeg har misforstået tilbuddet.

Er 1500 kr for montering pr stk i stedet? Det er jo ikke specificeret ligesom prisen på dyserne er pr stk

• #6   27. aug 2018 du har ikke misforstået noget, for som du har skrevet det så skulle regningen lude på ca. 10.000 + moms

men hvad står det på regningen/fakturaen for der står vel ikke bare udskiftning af 4 dysser pris 19500 + moms ?

• #7   27. aug 2018 Jeg ville forstå det på samme måde som dig. 1500 for alle 4. Om det er billigt eller dyrt er ikke til at vide, når du ikke har nævnt bilmodel smiley

• #8   27. aug 2018 Står der ikke på regningen, hvordan det er løbet op til 19500?

• #9   27. aug 2018 Ja et billede af både tilbuddet og fakturaen ville være godt smiley

• ~ Nyholm ~
    ~ Nyholm ~ Tilmeldt:
    aug 2006

#10   27. aug 2018 Her er et par billeder

profilbillede
  • ~ Nyholm ~
    ~ Nyholm ~ Tilmeldt:
    aug 2006

#11   27. aug 2018

profilbillede
  • #12   27. aug 2018 24.000 for 4 dysere smiley

• #13   27. aug 2018 Du har vel betalt for 12 timers løn de øverste 6.500 så vidt jeg kan se.

• #14   27. aug 2018 Sku lige de hvilken bil det var. Er det fordi det er en ny bil du har købt der skulle skiftes dyser på eller? Bilen er afmeldt derfor

profilbillede
  • ~ Nyholm ~
    ~ Nyholm ~ Tilmeldt:
    aug 2006

#15   27. aug 2018 Bilen er min egen, den gik i stykker i februar og afmeldte bilen. Kan godt se at de 1500 for montering måske er pr stk, men det er ikke angivet iflg mailen.

• #18   27. aug 2018 Mon ikke det er en tastefejl så der skal stå 2,41 time smiley 30 min pr dysse er ret fornuftigt men 3 timer er helt umuligt
    Ring ned og snak med dem mandag, jeg tror der er sket en tastefejl eller anden fejl af en art smiley

• #19   27. aug 2018 Dyser på sådan en kan sidde vanvittigt fast. Den sidste vi lavede måtte vi leje hydraulisk værktøj til for at trække dem op.
    Men værkstedet skal selvfølgelig oplyse om det hvis de kan se at tilbudet ikke vil holde.
    Ring og udbed en forklarng.

• #20   27. aug 2018 Skriv lige hvad værksted siger

• #21   27. aug 2018 Læs nu mandens regning, der ikke noget og komme efter.
    Det dumt at værkstedet ikke ringede, og sagde det blev dyre, men sådan en rep er utroligt svært og vurdere.

Der er helt sikkert blevet brugt nogen timer på hver dyse, samt udskiftning af brækkede bolte, slibning af sæde osv.
    Hvis sådan nogen dyse har været læk ved flammeskiven i længere tid, kan de være noget nær umulige og få op, plus flammeskivens anlægsflade skal slibes osv.

Udover det er der skiftet egr og nogen andre småting.

Det kan være du kan være heldig og få godt skrevet et par timer hvis du en fast kunde.

• #22   27. aug 2018 Kent R
    Det har da ikke noget med regningen at gøre, om der er noget at komme efter. Han har fået en pris - endda skriftligt - og får en regning på det dobbelte. Den går altså ikke, så den må værkstedet sluge. Jeg havde i hvert fald ikke betalt regningen.

• #23   27. aug 2018 Normalvis skal man ikke betale for depositummet af dyser, men I dette tilfælde står der, at de ikke kan genbruges.
    Som #19 skriver har de sikkert siddet fast og der er brugt speciel værktøj, som der fremgår af regningen.
    Men føj for en regning at sluge, og noget af en afstikker i forhold til tilbuddet.

• #24   27. aug 2018 Du skal helt klart snakke med værkstedet synes jeg. Det er surt at bruge 24.000 kroner på en bil som ikke er meget mere værd end det.

• #25   27. aug 2018 Jeg synes det er helt ude i hampen det der...
    Det fremgår jo ret tydeligt at det har været lidt af en kamp at få skiftet det lort, men jeg fatter ikke at man bare fortsætter, og tænker "kunden er nok ligeglad med at betale det tre dobbelte.."
    Enten må der gøres klart i tilbuddet at prisen er vejledende, ellers skal man som kunde satme da kontaktes, når værkstedet løber ind i et problem..

Jer faguddannede, er det ikke normal procedure? Eller knokler man bare videre?

• #26   27. aug 2018 Jeg syntes også at regningen gør det fuldstændig klart, hvorfor at prisen er det dobbelte...
    Men hvis ikke de har ringet og gjort opmærksom på det, inden de skiftede det, er det værkstedets problem, og den skal bare i retten hvis ikke de vil betale.

• #28   27. aug 2018 Hvis en eller flere dyser har siddet fast så holder tilbuddet ikke og regningen bliver der efter, værkstedet burde så oplyse kunden om det.

• #30   27. aug 2018 Hvis kunden vælger at man skal stoppe, er det så ved dyse nummer et eller nummer tre, kunden skal vel stadig betale for det arbejde der er udført indtil stoppet
    Bilen skal vel samles og trækkes/skubbes ud på pladsen bagefter, og så får kunden noget der slet ikke virker.
    Derimod vil jeg gå ud fra at de 4 dyser i tilbuddet, skal man jo betale for, og for 4 gange 1500
    Sådan vil jeg vurdere det, og var jeg i tvivl ville jeg forhøre mig inden accept.
    Jeg syntes dog at skal et firma leje specialværktøj så ville jeg vælge et andet.
    Skal man så til at afregne kunden for brug af en lift eller lygtrapperat, svejser og strøm, og 3 meter svejsetråd.
    Alt må jo være specialværktøj, men at afregne separat kan jeg ikke se logikken i, ligesom at man stadig tager for brug af en tester, og her ligger man vel stadig timeforbrug oveni...
    Og det bud han har på mail lander jo omkring 17000 inklusiv moms, og der er da noget fra de 24000 som regningen er på.
    De har en timeløn på over 500 plus moms, så skulle de beregne under 3 timer på reperationen, er da lidt stramt sat, da dyser jo ikke sidder lige til på mange biler, og tingene skal jo også samles og rengøre osv.
    Så 1500 pr. Dyse er vel ok i arbejdsløn hvis man ikke skal sjuske, og stå inde for en garanti på arbejdet bagefter.

Hvis jeg giver nogen et tilbud på noget, så er det altid så højt så jeg får mit, og evt. Kan gøre folk glade bagefter ved en billigere pris.
    Selvfølgelig vil nogen fravælge et bud for mange indhenter flere bud, og så lad dem det, men når de vælger et andet værksted så får de også i sidste ende en meget højere regning.

• #32   27. aug 2018 Tastefejl eller misforståelse.
    Desværre døjer disse varevogne med dette og mange andre lign.
    Sælg den hellere smiley
    Hvordan gik det?

• #33   27. aug 2018 Som jeg skrev så ville jeg spørge en gang til før accept.
    Et tilbud i min verden er en fast pris hvis det er mig der spørger.
    Bum

Man er da også naiv hvis man tror at et tilbud er uden miljø tillæg og diverse forbrugs materialer.
    I buddet skulle de jo også have indregnet et depositum på dyserne på 450+moms pr. Stk.
    Det er jo ikke noget nyt for et værksted at en dyse kan knække osv.
    Derfor min kommentar til at skal et værksted ud og leje specialværktøj, burde de nok ikke have taget opgaven.

• #35   27. aug 2018 som jeg forstår det tilbud, er det 2558,- pr dyse her, har du fået din rabat.
    nedenunder står der cirka 1500,- til montering eftersom der bliver snakket om 4 dyser, ser jeg det som logisk at det er pr styk.
    du kunne jo have ringet i stedet, ofte når det er mail, sms osv, at der sker misforståelser.
    tilbudet kunne være mere specifikt men mekanikere, har det med at få det til at se så billigt ud, som muligt. Du skulle have haft ham til at lave et komplet tilbud med en fast pris.

• #37   27. aug 2018 JK, og hvis han havde ringet og aftalt det mundtligt så ville han jo ikke have nogen JORDISK chance for at bevise hvad der var aftalt...

hvis der står montering 1500kr, så må det være montering for de omtalte dele, basta ikke pr. stk, pr. time, eller pr. minut..

sådan en sag er værd at forfølge, jeg havde ikke fundet mig i det... man kan blive røvpulet for langt færre penge end det der smiley

• #38   27. aug 2018 Man kan kan altid ringe og bede dem om at sende tilbuddet skriftligt, altså jeg forstår godt det er misvisende, det er nok fordi jeg selv har været mekaniker for længe og ved hvordan man plejer at fakturaer, så derfor er det logisk for mig at de 1500,- er pr dyse smiley

• #39   27. aug 2018 I retslig forstand er det altid den professionelle part, der bærer risikoen for eventuelle uklarheder. Og det er afgjort som minimum en uklarhed, hvis det ikke var tiltænkt 1.500 kr. i alt, men pr. dyse. Og endda en uklarhed, som menigmand ikke har en chance for at vurdere det realistiske i.

Jeg havde som sagt ikke betalt regningen, med mindre der er andet at tilføje til sagen, vi ikke kender til.

• #40   27. aug 2018 Hehe tja der står jo kun montering, og ikke demontering af de gamle dyser smiley

Uden og vide hvilken snak der har været mellem værkstedet og trådstarter, så det ikke nemt og give en dom.
    Mon ikke værkstedet har ment prisen for montering er pr dysse.
    Alle ved at sådan noget lort kan sidde uhjælpeligt fast, og sagtens tage mange timer og få ud.

• #41   27. aug 2018 Jeg ville ikke kunne vide, at dyser skulle være et problem at skifte. Jeg ville ikke vide, at der mangler miljøtillæg etc. Hvordan pokker skulle jeg vide det?

• #42   27. aug 2018 #37
    Det er vel kun et spørgsmål om at optage samtalen.

• #43   27. aug 2018 Nu ser der jo ud til at kommunikationen er foregået på mail, så behøver man jo ikke optage noget.
    Men det jo utroligt let og skrive noget som misforståes, hvis ikke man holder tungen lige i munden.

Og nej det svært for ikke mekanikere og vide hvad tid det tager og skifte en del.
    Nok osse derfor der er så mange tvister omkring auto reps.

Der ud over, er visse dele jo osse vildt dyre, hvis man kigger på bilens værdi.
    En dsg, svinghjul/kobling eller 4 dyser som skal skiftes kan jo mange gange være lige så dyrt som bilens værdi.

• #44   27. aug 2018 Jeg er måløs, knap 25.000 kr for og få skiftet 4 dieseldyser smiley
    Bilen har vel ikke engang en værdi der svare til 25.000 kr smiley

• #45   27. aug 2018 Nej, hvis man havde vidst det fra start, havde man da nok solgt den til en lærling for 5.000 kr. og sagt "det var det"...

• #46   28. aug 2018 Jeg var gået i selvsving ??

• #47   28. aug 2018 Update?

• #48   28. aug 2018 nu har lige præcis den motor er rimlig træls ry for at dyserne sidder ulidelig fast, du har nok fået en pris på hvis det hele gik efter planen.

• Paul Honeyball S
    Paul Honeyball S Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 1 Svar: 6
    #51   30. aug 2018 Du kan klage til Bilbranchens Ankenævn over sagen... det koster 400 DKK at oprette klagen.
    Jeg har en lignende sag kørende med fa. Ole Meldgaard & Co. i Herning. Ejeren gav mig et skriftligt tilbud på en bunden opgave, nemlig at syne bilen. Ejeren har gennem otte år udført forskellige opgaver og tilbuddene holdt altid. Der forlanges 30.000 DKK mere end det skriftlige tilbud lyder på. Jeg har været kunde i over 35 år, men der kom en ny ejer på 1. oktober, da stifteren Ole Meldgaard trådte ud af virksomheden.

• ~ Nyholm ~
    ~ Nyholm ~ Tilmeldt:
    aug 2006

#52   5. sep 2018 UPDATE

Ringede til forhandleren og fremlagde sagen. Han kunne godt se at der han havde været for hurtig på tasterne med tilbuddet, men han var ærlig omkring det og sendte en ny regning på 10.000

• #53   5. sep 2018 Superfedt at du ikke skulle bøvle mere med det så! Selv om man har ret, kan det jo give et frygteligt bøvl... smiley

Det er nok sidste gang, de skriver et upræcist tilbud i biksen.

• #54   5. sep 2018 Sådan, props til værkstedet!

• #56   5. sep 2018 #55
    jeg har lige haft min fiat ducato til olieskift på samme værksted som jeg plejer.
    siden sidste olieskift havde de så skiftet navn og mærke - men beholdt fiat service delen i firmaet - og her steg prisen på olieskiftet så lige med 99%

var nede dagen efter jeg fik regningen og fortælle at jeg ikke helt var med på den pris da jeg de sidste 3 gange havde betalt mellem 30-50% mindre gennem tiden.

værkføreren gav mig derefter en ny regning der lød på 3% mere end den sidste regning og fortalte samtidig at han ikke kunne gøre det til den billige pris fremover.

Så YES SIR der findes stadig værksteder der går op i kundepleje smiley

Kommentér på:
Forståelse af tilbud fra værksted

Annonce