{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.705 visninger | Oprettet:

parkerings skade modpart nægter?! {{forumTopicSubject}}

Kom desværre ud til bilen i dag, og da jeg nærmer mig ser jeg hele døren total ridset og med samme øjeblik popper bulen der var også ud med et smæld! Hva satan tænker jeg! Har holdt der 10 min! Kigger så mistænkeligt på den bil ved siden af, volvo v40 og foran kan jeg helt tydeligt se at det ham der har gjort det, min lak er helt frisk og sidder på hans skade foran! Han har simpelthen fejl bedømt hvor dårligt den svinger ind i båsen og skrabet hele siden i svinget! Jeg venter på personen kommer og siger at han vist er kommet til at ramme min bil!! NEJ det var han ihvertfald ikke! Og jeg viser ham skaderne og han siger det er en gammel skade! Mmmmkay så tøre jeg min lak af hans kofangere og siger det her er HELT friskt! Han nægter fanme stadig! Hvad gør man lige i sådan en situation?

Andre der har prøvet det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  parkerings skade modpart nægter?!
  • #1   20. okt 2018 Der er intet at gøre uden vidner.

  • #2   20. okt 2018 Der er kun at ringe til politiet og melde det men ja du får nok ikke meget ud af det uden vidnerne da det er postand mod postand

  • #3   20. okt 2018 Heller ikke når jeg har video og billeder som viser at ridserne på bilerne passer 100% sammen som fingeraftryk?

  • #4   20. okt 2018 HAr du hans nummerplade?
    Mvh


  • #6   20. okt 2018 Jeg har alt på ham

  • #7   20. okt 2018 Hvad er problemet?
    Har du hans adresse så kan det være nogen kigger på bilen i nat indtil bilen sprænger alle ruder


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #8   20. okt 2018 Forsikring.... Meld det da bare der, hvad er problemet:) ?

  • #9   20. okt 2018 I en situation som denne tilbageholder man personen, kontakter Politiet og forklarer at en tydeligt påvirket og truende person har påkørt dig.


  • #10   20. okt 2018 Næste gang, så sig han lugter af alkohol, så er politiet der på 5 smiley

    Der er nok ikke så meget at gøre, desværre.. Sørgeligt.


  • #12   20. okt 2018 du må melde det til forsikringen og alle beviser du har skal med, ender du med at måtte betale det hele selv så tager man hen til idioten og laver en fin rukolakering og bruger taget af hans bil som trampolin smiley

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #13   21. okt 2018 Lidt utroligt personen faktisk blev holdende, hatten af for at være kold i røven

  • Fl24937
    Fl24937 Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33
    #14   21. okt 2018 Det ser jo ud til du har god dokumentation, så jeg ville også prøve at melde det til forsikringen.

    Men det er bare surt at folk ikke er mandfolk nok til at indrømme deres fejl smiley

    Jeg prøvede det samme for et par år siden, da en mand ridsede min bagkofanger fordi hans bil skred på en parkeringsplads godt dækket med sne. Han var godt klar over det var sket, for han fik travlt med at køre hen og parkere i den anden ende af parkeringspladsen.
    Jeg sad på McDonalds og kunne se det ske, men inden jeg fik tørret tæerne af for burger-snask og fik sko på og kom ud, var han forsvundet ind i nogle butikker.
    Efter at have ventet ved hans bil i ca 15 minutter i snevejr, kom han ud og jeg spurgte ham om ikke han havde opdaget at han kørte ind i min bil?
    Det benægtede han hårdnakket og var oven i købet så fræk at sige, at det da var klart at min bil havde ridser når jeg nu ikke havde arme til at styre med!

    Jeg havde ingen telefon med til at tage billeder, så jeg vidste jeg ikke ville komme videre med det, og jeg kunne ikke gøre andet end at lade ham køre.

    Kofangeren måtte omlakeres og det betalte jeg selv smiley


  • #15   21. okt 2018 Bare meld det til forsikringen som nogen siger.. så skal de nok ordne sagen hvis billederne viser det tydeligt nok. Du havde ik engang behøvet at vente på manden.

  • #17   21. okt 2018 Jeg har været ude for samme problem med samme beviser, bilisten benægtede enhver kendskab. Det værste er, bilisten er min undernabo.. så jeg gjorde ikke mere ud af det , udover naboen får en punkteret hjul hver 3. uge ..

  • #18   21. okt 2018 14# har du ikke nogen arme? smiley i så fald, så er det ihvertfald frækt af modparten at sige sådan... smiley

  • Fl24937
    Fl24937 Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33
    #19   21. okt 2018 #18
    Nej, jeg har ingen arme, og bruger derfor mine fødder og tæer til alt det i andre gør med hænderne.
    Jeg kører derfor også med fødderne, og har aldrig lavet den mindste skramme.

    Så jo, idioten var sgu fræk, og det var nok heldigt nok at jeg ikke havde arme til at stikke ham én ... smiley


  • #20   21. okt 2018 respekt for det! du har vel en drejeplade i bilen? det har jeg set i mange biler smiley hvordan åbner du bildøren så? kan du også det med tæerne?
    Hvad angår ham idioten, så kunne du da bare have plantet et cirkelspark i skalden på ham smiley


  • Fl24937
    Fl24937 Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33
    #21   21. okt 2018 Hahaha - et cirkelspark må jeg huske på til næste gang det skulle være aktuelt smiley

    Jeg har ingen drejeplade, for mine biler er helt standard.
    Det eneste de skal have er automatgear, da jeg kun har to fødder.
    Den højre har jeg på speeder og bremse og den venstre på rattet.

    Åbne bildøren er ikke specielt svært med tæerne. Jeg vipper skoen af når jeg står udenfor bilen og rykker i håndtaget med tæerne og trækker døren op. Så snupper jeg min sko med tæerne og sætter mig ind, og trækker døren i med tæerne smiley


  • #23   21. okt 2018 Det har jeg sgu stor respekt for smiley Det er vel et spørgsmål om tilvænning. Det er næsten lige før at jeg har lyst til at prøve i min egen automatgear bil smiley dog ikke at køre, men åbne og lukke døren med tæerne og sætte den i gear osv. Du må vel sommetider sidde i nogen sjove stillinger i bilen for at kunne gøre div. ting smiley

  • Fl24937
    Fl24937 Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33
    #24   21. okt 2018 #21
    Sej og sej ...

    Alternativet er jo at jeg skal gøre det med næsen eller ørerne, og så er tæerne trods alt en del mere praktiske smiley


  • Fl24937
    Fl24937 Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33
    #26   21. okt 2018 #23.

    Tak skal du have smiley

    For mig er det jo ikke noget specielt at bruge tæerne, da jeg aldrig har prøvet andet.

    Og jeg er vant til at alle andre synes det er vildt at det kan lade sig gøre, og at folk er nysgerrige på hvordan i alverden jeg dog klarer det ene og det andet.
    Det har jeg aldrig noget imod at svare på og fortælle om, så hvis der er noget du brænder for at få at vide, så spørger du bare (det gælder også alle andre) smiley

    Jeg synes da du skal prøve det med at komme ind i bilen ved hjælp af tæerne smiley
    Jeg er sikker på det nok skal lykkes for dig. Jeg tror også at hvis du prøver at styre med foden på en stor øde P-plads eller lignende, så finder du sikkert ud af at det heller ikke er så svært.
    Husk lige at fortælle mig hvordan det gik.

    Og jo det kræver tit nogle underlige stillinger, bla når sikkerhedsselen skal på.
    Men det med de underlige stiller er jeg jo også vant til - du skulle fx se mig spise med kniv og gaffel smiley


  • #27   21. okt 2018 jeg tænker også at når du aldrig har prøvet andet, så må dine tæer være stærke som aldrig før.. Jeg læste lige dit andet indlæg, da jeg så det med at rode efter nøglerne i bukselommen med tæerne tabte jeg sutten xD smiley forstået på den måde, at jeg ikke kan se for mig hvordan du gør næsten andet end at trække bukserne ned og finde dem på den måde? smiley

  • Fl24937
    Fl24937 Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33
    #28   21. okt 2018 #27

    Ja, jeg har rimeligt stærke tæer, og så kan jeg bevæge dem alle individuelt smiley
    Bla bruger jeg alle ti tæer når jeg som nu skriver på et tastatur.

    Jeg kan berolige dig med at jeg ikke behøver at trække bukserne ned om hælene hver gang jeg skal have fat i noget i lommerne.
    På mine bukser har jeg syet to lommer nederst på hvert bukseben, så de altid er lige ved foden smiley


  • #29   21. okt 2018 nå okay. smiley den havde jeg ikke tænkt over, men det giver jo god mening nu når du siger det. Jeg har godt nok mange spørgsmål, nogen undlader jeg at komme med da de er i den private ende. smiley Hvordan gør du når du skal handle ind og sådan noget? smiley

  • Fl24937
    Fl24937 Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33
    #30   21. okt 2018 #29

    Hej Mathias

    Jeg fortæller dig mere i en privat besked om nogle minutter, da denne tråd nok er kommet lidt ud af kurs.

    Hvis andre sidder og brænder inde med spørgsmål til hvordan man gør ting med tæerne, så er i velkomne til at skrive beskeder til mig.


  • #31   21. okt 2018 det gør du bare smiley Jeg har stor respekt for at du er så åben omkring det hele smiley


  • Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 46
    #33   23. okt 2018 #7 det er idiotisk.
    #9 der er ikke grundlag for at tilbageholde en person, da der ikke er tale om en handling der hører under straffeloven.

    Det der er at gøre er at udtage en stævning, og skaden SKAL politianmeldes, hermed er det så forsikringsselskabernes opgave at undersøge forholdet.


  • #34   23. okt 2018 Man ringer til politiet.

  • #35   23. okt 2018 #32
    citat:
    Ahh nu holder vi, tror sku ikke på du sidder på Mc D og spiser med føderne. Og så hvid jeg ved kan man ikke få køre kort, vis man ikke har minst en arm.

    han har måske en bedre smag end det sjask mad...

    så i USA en pige der havde fået certifikat til fly... hun kunne såmænd selv putte kontaktlinser i øjnene med tæerne..


  • #36   23. okt 2018 Har du kaskoforsikring er der slet ingen problem, du melder skaden til din forsikring med alle billederne som bevis for han har gjort det og forklare dem at han ikke ville ved gå det på stedet. Så tager dit forsikringsselskab fat i hans og ordner det indbyrdes. Og har du bare lidt flere billeder end det du har lagt op, så tror jeg slet ingen problem der er i det... Har du til gengæld kun ansvar på din bil, så er du mere ude og skilde, så er det hvis lidt mere op til dig selv...

  • Paul Honeyball S
    Paul Honeyball S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 6
    #37   23. okt 2018 Anmeld skaden til dit forsikringsselskab og vedlæg alle billeder, du har taget. Så kører forsikringsselskabet sagen... Foto er lige så gode som vidner.

  • #38   23. okt 2018 Jeg ville nok bare melde det til forsikringen. I værste fald betaler du din egen selvrisiko, men billederne lyver ikke, så mon ikke hans forsikring ender med at æde den?

  • #40   24. okt 2018 enig med Mr. H, meld det til forsikringen, det er deres job. Så længe du har reg. nr. på bilen som har påført skaden.
    Men fandme røvet af ham som lavede skaden, sørgeligt at nogle personer kan opføre sig sådan!!


  • #41   24. okt 2018 Forsikringen har ordnet det, jeg hade så god dokumentation iform af billeder og video, så der var ikke så meget at sige. Til mit held

  • Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 46
    #43   25. okt 2018 #32
    Jo, man kan godt få kørekort, hvis man har nul arme. Jeg kender en, som har kørekort, og han har ingen arme. Han bruger fødderne på et særligt rat med speeder på rattet.

    Til gengæld skal man kunne læse og skrive for at få kørekort.


  • #44   25. okt 2018 #43
    så må du lige forklare mig hvorfor min makker der er stærk ordblind kan få/fik kørekort.. han kunne knap skrive hans eget navn på det tidspunkt...


Kommentér på:
parkerings skade modpart nægter?!

Annonce